Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mumbai. Eller Bombay. Whatevs...

NYTT TEMA
AutomaticMan
AutomaticManInnlegg: 16032
25.02.15 18:04

Hei alle sammen! :D

Blir å bruke noen dager i Mumbai i påska. Ikke så mange. Færre og færre dager jo mer vi får vite om byen egentlig.  Men vi må nesten innom siden flyet lander der. To kompiser som skal på tur, så vi bør helst bli kjent med andre folk med mindre vi skal hate hverandre etter tre dager. 

Noen som har vært der og kan si noe om områder/byliv/uteliv/ting å finne på? 

Hosteller virker ganske uaktuelt, så det blir vel hotellovernattinger. Colaba-distriktet ser ut til å peke seg ut i forhold til hoteller, restauranter, barer og slikt, men det er jo et stykke inn til bykjernen derfra.

Utelivet ser slapt ut. Tidlig curfew og stort sett bare dyre, fancy klubber på hotelltak som har åpent noe særlig over midnatt. Sånn intuitivt så virker det som om byen likner litt på Jakarta av byer jeg har kjennskap til. Problemet vårt i Jakarta var at det var veldig lite med expats og turister og det ble veldig slitsomt ganske fort på barer og utesteder. 

Er det noe poeng i å tilbringe mer enn et par dager i byen?

AutomaticMan
01.03.15 13:45

Takker for gode tips! Det tas med i vurderingen!

AutomaticMan
06.03.15 22:18

GREIT.

Er det sånn dere vil ha det så er det sånn dere skal få det.

fargerik
fargerikInnlegg: 47739
08.03.15 04:16

Ikke så sinna, da! Skulle gjerne svart på det du lurer på, jeg, men har aldri vært der. Ta det med ro, gi tråden litt tid.

Homers_Law
Homers_LawInnlegg: 5466
14.03.15 13:55
AutomaticMan: Er det noe poeng i å tilbringe mer enn et par dager i byen?

Personlig synes ikke jeg det, men mitt opphold i Mumbai kom umiddelbart etter å ha tråklet turiststien i Nord India, som utelukkende bestod av store byer. Var derfor mettet på støy og forurensing og klarte bare 3 dager før jeg reiste videre sørover. Jeg har med andre ord null og tilby her. 

Du skriver ikke hvor lenge dere skal være på tur. Er du en av disse som mener at lengden ikke er viktig så lenge det er en visse tykkelse på plass? Med utgangspunkt i Mumbai så har du i prinsippet tilgang på hele India via tog og fly. Det er jo 

AutomaticMan
14.03.15 13:59
Homers_Law: Du skriver ikke hvor lenge dere skal være på tur. Er du en av disse som mener at lengden ikke er viktig så lenge det er en visse tykkelse på plass?

Hverken lengde eller tykkelse er så nøye så lenge man kjører knallhardt tempo!

Nei, turen har blitt amputert/forandret, så det blir bare et par uker hvorav minst en uke skal tilbringes på stranda i Goa. Har bevegd oss fra opplevelsesferie til slappeavferie.

Homers_Law
Homers_LawInnlegg: 5466
14.03.15 14:06
AutomaticMan: stranda i Goa. Har bevegd oss fra opplevelsesferie til slappeavferie.

Tenkte det samme. Fint tidspunkt å være i Goa, selv om det kommer til å være varmt. Har dere bestemt dere for et spesifikt sted? Jeg kan anbefale Anjuna. 

AutomaticMan
14.03.15 14:11
Homers_Law: Har dere bestemt dere for et spesifikt sted? Jeg kan anbefale Anjuna.

Nei, har ikke sett på det ennå. Anjuna tas med i betraktningen!

Men da konkluderer jeg med at det er bred enighet om at Mumbai er 'meh'.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg