Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bo fulltid på hotell

NYTT TEMA
Marchionni
MarchionniInnlegg: 6451
12.11.16 20:26

Kunne noen tenkt seg å bo fulltid på hotell, gitt at dere hadde en jobb- og familiesituasjon som tillot det? Jeg vurderer det sånn halvseriøst og har både tenkt og regnet en del på det. Det trenger ikke å bli så FRYKTELIG mye dyrere.

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 1330
12.11.16 21:18

(Innlegget ble redigert 12.11.16 21:22)

Kent
KentInnlegg: 107470
12.11.16 21:18

Ser sykt digg ut det, ja.

annmag
annmagInnlegg: 6264
12.11.16 21:31
Marchionni: Kunne noen tenkt seg å bo fulltid på hotell, gitt at dere hadde en jobb- og familiesituasjon som tillot det?

Nei, det kunne jeg ikke tenke meg.

Jeg gjorde det i rundt fem år.  Å bo på samme hotell høres helt drepen ut, jeg skiftet iallefall ganske ofte.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 29833
12.11.16 21:40

Det måtte jo i så fall vært et litt ålreit hotell for at man skal gidde å tilbringe all sin tid der. Samtidig må prisen være levelig, og da blir det vel et vanskelig kompromiss for mange.

Skulle gjerne bodd på Bristol fast. Frokosten der er aldeles nydelig. I motsatt ende syns jeg nok det hadde vært litt stusselig å bo på jordet ute ved Olavsgaard på Skedsmokosert. Og man vil jo ikke ende opp som majoren i Fawlty Towers heller. 

annmag
12.11.16 21:45
FredPerry: Frokosten der er aldeles nydelig.

Du kommer til å bli fort lei den.

FredPerry
12.11.16 21:59
annmag: Du kommer til å bli fort lei den.

Man blir lei av det meste. Poenget er at "hotell" i seg selv er ganske vidt. Skal man overleve på samme sted over lengre tid må det jo være bra, men med mindre man har en arbeidsgiver som betaler kan det jo heller ikke koste tusenvis av kroner pr. natt. I alle tilfeller vil enten forstanden eller lommeboka lide. 

annmag
12.11.16 22:01
FredPerry: Poenget er at "hotell" i seg selv er ganske vidt.

Å?

Det forstod jeg ikke helt.  Hva legger du i det?

FredPerry
12.11.16 22:11
annmag: Det forstod jeg ikke helt.  Hva legger du i det?

Trådstarter spør: "Kunne noen tenkt seg å bo fulltid på hotell, gitt at dere hadde en jobb- og familiesituasjon som tillot det?"

Siden hotell ikke er definert nærmere syns jeg det var naturlig å spekulere litt i hvilke alternativer som faktisk ligger innenfor begrepet. Jeg kunne sikkert tålt å bo ganske lenge på et flott 5-stjerners hotell. Har på grunn av jobb bodd 20 dager i strekk på en ganske fin lugar på kielferga, og det var den mest behagelige måten å overleve det på. Men om jeg skulle flyttet inn fast på Perminalen i Oslo tror jeg det hadde blitt ganske annerledes. 

Hadde vært interessant å vite hvilket hotell trådstarter vurderer å flytte inn på, og ikke minst hvordan regnestykket ser ut sammenlignet med å eie eller leie en normal bolig. Bor bare et par steinkast unna hotellet som er foreslått over her, og jeg tror det hadde blitt ganske dyrt for meg sjekke inn der permanent. 

(Innlegget ble redigert 12.11.16 22:20)

annmag
12.11.16 23:58
FredPerry: Siden hotell ikke er definert nærmere

Ok, hotell er jo hotell, mens standarden er forskjellig.

beardman
beardmanInnlegg: 1011
18.11.16 00:20
annmag: Jeg gjorde det i rundt fem år.

Hvor da? :)

annmag
18.11.16 13:03
beardman: Hvor da? :)

Oi....det kan jeg ikke gi deg noe svar på.....er jo himla mange overnattinger på mange forskjellige steder/land/kontinenter.

Å bo sammenhengende på samme hotell i mange uker hadde jeg aldri gjort.  Det hadde blitt altfor kjedelig for meg.

Forfun
ForfunInnlegg: 4831
18.11.16 13:11

Vi er forskjellige. Fikk jobb i utlandet i noen måneder. Satte som betningelse at jeg skulle disponere leilighet. Hadde aldri gått for en jobb hvis det krevde 2 måneder på hotell.

annmag
18.11.16 13:24
Forfun: Hadde aldri gått for en jobb hvis det krevde 2 måneder på hotell.

Enig....kjøkken ble det som ble viktigst for meg å forsøke å få tilgang på.

beardman
27.11.16 02:01
annmag: Oi....det kan jeg ikke gi deg noe svar på.....er jo himla mange overnattinger på mange forskjellige steder/land/kontinenter.

Hva slags jobb hadde du? :)

annmag
27.11.16 16:48
beardman: Hva slags jobb hadde du? :)

Jeg jobbet jo ikke, jeg reiste.

beardman
27.11.16 17:06
annmag: Jeg jobbet jo ikke, jeg reiste.

hvordan hadde du råd til det i fem år? :)

annmag
27.11.16 17:54
beardman: hvordan hadde du råd til det i fem år? :)

Nå føler jeg vel ikke noe behov for å legge ut om min økonomi her da. :D

beardman
27.11.16 19:29
annmag: Nå føler jeg vel ikke noe behov for å legge ut om min økonomi her da. :D

Er jo anonymt her:) var bare nysgjerrig fordi jeg elsker å reise selv, og lurte på om du hadde noen tips til å gjøre det samme som deg:)

men du velger selvfølgelig helt selv hva du vil dele

annmag
27.11.16 22:55
beardman: Er jo anonymt her:) var bare nysgjerrig fordi jeg elsker å reise selv, og lurte på om du hadde noen tips til å gjøre det samme som deg:) men du velger selvfølgelig helt selv hva du vil dele

Her er man da ikke anonym.  At man skriver bak nick betyr ikke at man er anonym. :o)

Jeg har egentlig ikke noe tips til hvordan du kan gjøre det samme som meg.  Vi er antageligvis i to forskjellige situasjoner.

Men uansett, så vil jeg anbefale deg å reise så mye som mulig. :o)

beardman
27.11.16 22:58
annmag: Her er man da ikke anonym. At man skriver bak nick betyr ikke at man er anonym. :o) Jeg har egentlig ikke noe tips til hvordan du kan gjøre det samme som meg. Vi er antageligvis i to forskjellige situasjoner. Men uansett, så vil jeg anbefale deg å reise så mye som mulig. :o)

Jeg hadde hvert fall ikke visst hvem du var på bakgrunn av noen innlegg om reise:) men nok om det

Skal reise så mye jeg kan, ja :)

annmag
28.11.16 00:10
beardman: Jeg hadde hvert fall ikke visst hvem du var på bakgrunn av noen innlegg om reise:) men nok om det   Skal reise så mye jeg kan, ja :)

Neida, ikke på bakgrunn av noen få innlegg om reise, men jeg har skrevet litt mer enn det her da. :o)

..............

Jeg vet ikke hvordan type reising du vil gjøre, men hvis du bare vil reise ut og bli på samme sted en stund, så kan et tips være å skaffe deg kompetanse til å undervise i engelsk....da kan du enkelt få jobb veldig mange steder.

Du kan også kurse deg frem til divemaster eller dykkeinstruktør....ganske enkelt å få jobb mange steder da også...

.....dette blir uansett noe annet enn det jeg gjorde.....jeg flyttet på meg relativt hyppig.

......

Kos deg på tur. :o)

Forfun
28.11.16 17:27

Skal man reise mye må en bruke lite penger, reise intensivt eller ha gjort noe smart her i livet.

De jeg kjenner som reiser mest bruker ikke penger i Norge, jobber halve året og reiser resten. Ganske bra liv i mange år, etterhvert roer de ned. Med enkelte unntak.

Jeg er i midten (selv om jeg reiser mye mindre nå enn før). Bruker ferie og avspassering til rare reisemål. Andre på forumet som passer bedre her enn meg.

Siste er de som har tjent nok penger til å kunne reise resten av livet. Vanligvis utrolig spennende mennesker, først er de smarte nok til å tjene pengene så reiser de resten av livet og opplever mye ingen av oss andre gjør. Mistenker at annmag er her.

Det eneste jeg er sikker på er at de som lever ett A4 liv der hus, hjem og statussymboler er viktig aldri får reist mye.

Egentlig en siste kategori også, de som reiser ett år eller 3 og blir ferdig med det. Ett mål de vil bli ferdig med. 3-6 måneder i sør øst asia etter studiene er ikke en del av denne gruppen, der er mer en del av å ikke ville bli voksen.

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13072
29.11.16 15:32
Forfun: Skal man reise mye må en bruke lite penger, reise intensivt eller ha gjort noe smart her i livet.

Eller ha vunnet i Lotto el.l.

Forfun
29.11.16 16:07
Johnsli: Eller ha vunnet i Lotto el.l.

En jeg traff på en av mine turer var faktisk en som hadde vunnet i lotto. Han var borte noen år.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 4559
29.11.16 16:10

Trodde det bare var Hercule Poirot som drev med sånn eg?

annmag
14.12.16 21:16
Forfun: Egentlig en siste kategori også,

...det er enda en:

De som teller land.  Eneste som er viktig for dem, er å gå gjennom passkontrollen.  De opplever knapt noe som helst av landet...stresser i vei i drosje for å få tatt noen bilder før de må reise videre.....for å gå gjennom en ny passkontroll.

Traff en sånn figur på tur en gang.  Han snakket høylydt i øst og vest om hvor mange land han hadde vært i....og målet var "alle land i verden".  

Noen uker senere addet han meg på facebook.  Husker jeg så at han skrev at han var i Managua en kveld....da han la ut tre bilder derfra.  Jeg hadde tenkt å tipse ham om å ta en tur oppom Masaya, men var trøtt og droppet det til neste dag......men da var han allerede i Guatemala....etter å ha postet bilder og kunngjort at han hadde vært i El Salvador.  Han tok tydeligvis buss gjennom Mellom-Amerika og byttet buss i de store byene.  Så forflyttet han seg til Karibien, og la inn morgenflighter, slik at han fikk presset inn en taxitur utenfor flyplassen...før han måtte rekke neste flight.

Jeg postet et spørsmål til ham om hvorfor han hadde det så travelt.  Det tok ikke et halv minutt en gang før spørsmålet mitt var fjernet...og da sletta jeg hele fyren.

Folk får reise som de vil for meg, men det blir litt stusselig når disse maratonturistene omtaler disse reisene sine som at det er en måte å oppleve verden på......og ikke minst når de mener å kunne uttale seg om disse stedene de er innom.....for det har de ikke noe grunnlag for....det er bare teit.

Reising er opplevelser.....ikke konkurranse.

annmag
14.12.16 21:17
FrannyLee: Trodde det bare var Hercule Poirot som drev med sånn eg?

Skal hilse. :D

sentry4
sentry4Innlegg: 3702
16.12.16 21:16
annmag: ...det er enda en: De som teller land.  Eneste som er viktig for dem, er å gå gjennom passkontrollen.  De opplever knapt noe som helst av landet...stresser i vei i drosje for å få tatt noen bilder før de må reise videre.....for å gå gjennom en ny passkontroll.

Kjenner noen sånne.  De teller land og de teller stater og når de kommer hjem og ser på bildene kan de se hva de har "sett", for det hadde de ikke tid til da de var der.

Tenk alt de går glipp av. Av mat og mennesker og små øyeblikk man må litt under overflaten for å finne.

Klikk for å gå tilbake til toppen