Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Marokko - tips?

NYTT TEMA
annmag
annmagInnlegg: 6229
28.11.16 12:10

Jeg skal noen uker til Marokko, og hadde satt pris på noen innspill om interessante steder før jeg legger opp ei reiserute.

Jeg lander i Marrakech, og reiser også hjem derfra.

Jeg er ikke ute etter strandområder.

Jeg kommer til å bruke "offentlig" transport (buss/tog/servicetaxi).

Jeg vil ikke delta på gruppeturer, men vil veldig gjerne besøke små og litt avsidesliggende landsbyer.

Noen tips om hva jeg bør se og hvor jeg bør reise?

Forfun
ForfunInnlegg: 4792
28.11.16 13:55

Nå er det lenge siden jeg var der, men håper å komme tilbake. Fjellene vil jeg si er obligatorisk. Kanskje ikke rett overfor Marrakesh, men lenger nord. Mindre turister der. Oasene på andre siden av Atlas fjellene likte jeg også veldig godt. Var på noe så turistifisert som en 3 dagers kamelsafari godt ut i ødemarken her. Virkelig kvalitetstid, både guider og turistene jeg reiste med var hyggelige. Nettene ute i ørkenen var veldig avslappende. Men jeg liker ørken godt.

Offentlig transport fungerte bra når jeg var der, med unntak av at jeg hadde for lange bein, liten avstand mellom setene på bussene. Husker det fremdeles.

Hvis det ikke er ødelagt av turister er det en surfeby litt nord for Agadir som var verdt besøket.

Beduinene er hyggelige over en kopp te.

(Innlegget ble redigert 28.11.16 13:55)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 40555
28.11.16 15:34

Noen uker? Det var da voldsomt. Da får jo du med både Fez og alle de andre byene. Det skal være bra togforbindelser. Buss funker også utmerket.

Selv har jeg bare besøkt Marakech og Agadir, der begge byene falt i smak. Men kunne svært gjerne tenke meg å se mer av landet.

For det meste meget hyggelige folk! Mye god mat. Synd at alkohol ikke er så veldig lett tilgjengelig alle steder.

annmag
14.12.16 20:50
DrSchwei: Det var da voldsomt. Da får jo du med både Fez og alle de andre byene. Det skal være bra togforbindelser. Buss funker også utmerket.

Næsj...ikke voldsomt i det hele tatt...akkurat passe med noen uker. :D

Jeg skal over fjellet mot Algerie, så jeg får bare se om vinterværet er for voldsomt der oppe til å komme over på andre siden.

annmag
14.12.16 20:51
Forfun: Oasene på andre siden av Atlas fjellene likte jeg også veldig godt. Var på noe så turistifisert som en 3 dagers kamelsafari godt ut i ødemarken her.

Ja, skal over.....på en eller annen måte.  Og skal definitivt ut i ørkenen mot Algerie.....ørken er herlig. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg