Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Florida - aktiviteter

NYTT TEMA
Forfun
ForfunInnlegg: 4955
13.12.16 17:49

Stille på forumet, så kaster inn ett mainstream reisemål. Starter Florida ferien på Miami Beach. Plan er å surre ned til Key West, kanskje ta ett dykk i det området. Har da noen dager uten planer. Noen som har gode forslag? Regner med at jeg er lei turister, men frykter at jeg ikke finner annet så langt syd. Vil også helst være fysisk aktiv. Er sump tur med hårføner gøy? Husker ellers veldig mange appelsintrær midt i Florida, ble litt ensformelig det og. Blir vel som vanlig å lese meg opp på reisehåndbok på flyturen. Skulle gjærne vært opp til Savanna eller New Orleans, men det er for langt på denne turen. Så litt morsom by ikke alt for langt unna er målet.

Lise.R
Lise.RInnlegg: 4
16.12.16 23:34

Jeg kan anbefale deg å gå inn på Florida.no's Facebookside. Jeg eier en bolig i Orlando, som jeg leier ut via Florida.no. Birgit Klafstadbakken, som driver firmaet, er godt kjent i Florida og legger stadig ut tips til severdigheter og aktiviteter i FB. Ser at hun legger ut mye fra http://www.onlyinyourstate.com/states/florida/.

Avery
AveryInnlegg: 2860
18.12.16 22:54
Forfun: Er sump tur med hårføner gøy?

Ja. Tok det i Louisiana og hadde det kjempekult. Virkelig noe som bør oppleves. 

Avery
AveryInnlegg: 2860
18.12.16 23:01
Forfun: Starter Florida ferien på Miami Beach. Plan er å surre ned til Key West, kanskje ta ett dykk i det området.

Ups, ble visst dobbeltpost, men OK. 

Miami Beach er helt kurrant synes jeg, men litt mer edgy enn hva Key West er. Sistnevnte er en laid back "sydenby". Mange turister, men kult nok. Prøv å bo så nærme sentrum som mulig (rundt Duval St). Er en del hotell/resorts rundt flyplassen, men regn med 20-30 dollar i taxi hver vei evt for parkering så du sparer inn det ved å bo sentralt. Ta vannscooter-tur - jævlig kult! Det er litt omvisning og sånn fra scooteren, men også en halvtime eller så med frikjøring hvor du gir full gass og ber til Gud om at du holder deg på scooteren mens du durer bortover vannet i 70-80-90 km/t. 

Mange vil si det ikke finnes strender der, men det gjør det. De er riktignok menneskeskapte, men sand er sand. Turen nedover fra Miami er også spesiell. Det er sikkert plasser underveis man kan stoppe - i så fall se Bloodline på Netflix før du planlegger!

Personlig kan jeg godt tenke meg å reise tilbake til Key West, men ikke Miami Beach. Du kan jo evt ta turen til Ft. Lauderdale som ligger en halvtimes tid nordover, men har ikke vært der og vet ikke hvordan den byen er sammenligna med de andre. 

Forfun
19.12.16 14:46

Takk for tips. Bor nå i gangavstand fra duval st. Nesten caribien følelse her nede. Enkelt liv, gøy å være her nede. 

Likte også Miami Beach. Enkelt å være turist i USA. Litt kjedelig å være mainstream, enklere å utforske urørt territorium lenger nord. I Florida er det mye turister. 

(Innlegget ble redigert 19.12.16 14:49)

Forfun
22.12.16 04:43

Ble snorkling, ikke vannskuter. De som hevder at koralene har verdensklasse tar veldig feil. Var en fin tur, men for de som har vært på øde, sære og bra steder er det tamt. Møtte noen barracuda på over meteren, veide opp litt. 

Air boats i sumpen var gøy. Vel verdt omveien og pengene. 

enigma99
enigma99Innlegg: 644
22.12.16 06:38
Forfun: Litt kjedelig å være mainstream, enklere å utforske urørt territorium lenger nord. I Florida er det mye turister.

Vært mye i Florida, det meste av turister, spesielt Europeiske, er konsentrert i Orlando, Miami Beach (og Ft Lauderdale etc) og Key West. 

Anbefaler vestkysten av Florida, og Panhandle (Mexicogulfen), mye mer laid back. Eks. Matlacha / Sanibel / Captiva, St.Pete Beach, Panama City Beach, samt områdene helt vest fra PCB. Mye flotte steder å utforske der ;-) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg