Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Friår - Backpacking eller Au Pair?

NYTT TEMA
jeiods
jeiodsInnlegg: 8
24.12.16 00:27

Hei :)

Har bestemt meg for å ta et friår før jeg begynner på universitetet til neste år. Skal arbeide første halvåret, og reise alene andre halvåret. Er ei jenta, på 20 år når jeg tenker å reise.

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvor/hvordan jeg skal reise. Nå står det hovedsakelig mellom au pair i Tyskland (hadde tysk på VGS) eller backpacking i Asia/Oseania (evt. Sør Amerika). Har opptil 6-7 måneder å reise på. Blir å tjene en del før jeg reiser, og bor hjemme, så blir å få et litt romslig budsjett.

Tenker backpacking er mer spennende, men au pair blir nok mer lærerikt og trygt.. Noen som har noen innspill å komme med? Både når det kommer til au pair og backpacking. 

beardman
beardmanInnlegg: 1635
25.12.16 02:27

Kan ikke svare ang. au pair, men backpacking er absolutt å anbefale!

annmag
annmagInnlegg: 7261
31.12.16 01:48
jeiods: backpacking i Asia/Oseania (evt. Sør Amerika). Har opptil 6-7 måneder å reise på.

Jeg anbefaler å reise, men 6-7 måneder er ganske kort.....og alt for kort for Asia, Oseania og Sør-Amerika.  Bare Sør-Amerika krever et års tid.

jeiods
20.02.17 14:55

Litt sent svar, men har ikke planlagt å reise til alle stedene. Blir enten eller :)

fargerik
fargerikInnlegg: 45627
20.02.17 17:15
jeiods: Litt sent svar

åh! trodde du hadde flakset for godt, jeg.

Tips:

Debatten foregår veldig ofte i sanntid. Når du venter i to måneder...da synker trådstarten din dypt og langt ned i glemselen.

Skal jeg mene noe, foreslår jeg backpacking.

Skal du komme med din neste setning om to måneder?

(Innlegget ble redigert 20.02.17 17:16)

milfern
milfernInnlegg: 65386
20.02.17 17:21

Gå PCT.

jeiods
20.02.17 21:31

Er sjelden inne på denne siden, så har ikke kommet over svaret før nå. Er fullt klar over at man glemmer etter hvert, men bedre sent enn aldri.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg