Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fint sted nært Bangkok

NYTT TEMA
Rubencito
RubencitoInnlegg: 6
28.12.16 13:47

Hei og god jul!

Vi er en familie på fire som snart skal på tur til Thailand. Foreløpig har vi kùn flybilletter til Bangkok. Noen som vil dele noen tips om fine plasser og overnattingssteder som er i kjøreavstand fra Bangkok?

Barna er 4 og 5 år gamle. Vi er ute etter an plass som det ikke er så mye festing på, i nærheten av stranda, gjerne også med badebasseng. Det må ikke være helt øde, gjerne med en sentrumskjerne ikke så veldig langt unna.

Setter pris på alle tips : )

fargerik
fargerikInnlegg: 39204
28.12.16 18:15

Søk på familiehoteller f. eks. rundt Hua Hin, ChaAm eller noe sånt.

fargerik
29.12.16 02:49

Hei igjen.

Jeg fikk litt datatid, og fant fram litt lesestoff til deg. Jeg er i Bangkok nå, og fra her til ChaAm eller Hua Hin er det ikke så langt. Det går busser, og det går tog. Og dere kan selvfølgelig stappe familien inn i en van og reise privat. Ikke så dyrt.

Husk skjerf, om dere skal kjøre buss eller van eller tog, for det kan bli ganske kaldt på turen når de dundrer på med aircon....og da blir dere forkjølet ;-)

Bussen tar tre og en halv time, men det er fine busser med aircon. Det går også buss direkte fra Suvarnabhumi flyplass, og det er noe å tenke på siden busstasjonen i Bangkok er plassert litt knotete inne i trafikkhelvetet.

Det er jo knokk umulig å anbefale dere et sted, smaken er forskjellig og forskjellige gjester har forskjellige erfaringer med samme sted. Men jeg har vært mange ganger i både Hua Hin og ChaAm, og det er bare å dra, ikke noe å lure på.

Det er flere hoteller som er akkurat det du er ute etter, barnevennlige,ikke festing, og i nærheten av liv og røre.

Les litt her som en start.

(Innlegget ble redigert 29.12.16 03:02)

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 6937
29.12.16 09:11
fargerik: Søk på familiehoteller f. eks. rundt Hua Hin, ChaAm eller noe sånt.

Jeg tenkte også på Hua Hin når jeg leste startinnlegget. Der kan man finne rimelige hoteller praktisk talt på stranden. Fin plass for familier med barn i den alderen.

enigma99
enigma99Innlegg: 613
29.12.16 09:18

Heisan. Dere skriver ikke noe om hvor lenge dere skal være borte eller hva slags interesser dere har, men det er like enkelt og billig, kanskje billigere, å ta et fly videre i forhold til bil / taxi, og da kommer dere til litt mer idylliske steder enn fastlandet.

Hua Hin / Cha Am ser jeg at fargerik nevner her, og der er det sikkert greie familiehoteller og anlegg. Selv rømte vi derfra etter 2 dager første og siste gang vi var der, da det liknet for mye på Mallorca, stranda var overfylt med solsenger og folk, og det var i det hele tatt veldig ukoselig i forhold til alle øyene vi ellers ofte er på. Men innenfor rekkevidde med taxi / buss / tog.

Hvis dere vil ha flottere strender, mindre mas og folk, og hyggeligere stemning, så sett kursen for en av øyene, det er masse å velge mellom;

Koh Samui; direktefly fra BKK mange ganger om dagen, øya har endel steder med alt for mange turister, men spesielt på nordsiden av øya er det mange flotte steder. Samui er også et veldig fint utgangspunkt for å besøke de mindre (og bedre) øyene Koh Phangan og Koh Tao (katamaran flere ganger om dagen, resietid ca 1 time til Phangan og 2 timer til Tao)

Koh Chang; veldig fint sted, mange resort hoteller som passer for familier. Ingen flyforbindelse, men lei en taxi, mener turen tar ca 4 timer, pluss en ferge. Det ligger også 2-3 mindre øyer utenfor Koh Chang som skal være flotte, har ikke vært der ennå.

Koh Lanta er flott, eks. fly til Krabi og minibuss derfra.

Koh Samet er ganske fint, kort avstand til Bangkok, 3 timer med taxi tenker jeg, endel partyungdom fra BKK i helgene men ellers ganske rolig.

Safe steder for barnefamilier, men med høy Mallorca faktor, er jo Krabi / Ao Nang området og Phuket. Likevel bedre enn Hua Hin / Cha Am...

Bruk Google litt, søk etter bilder, og se hva dere liker, så finner dere hotell på booking.com ;-)

(Innlegget ble redigert 29.12.16 09:23)

fargerik
29.12.16 09:35
enigma99: Heisan. Dere skriver ikke noe om hvor lenge dere skal være borte eller hva slags interesser dere har, men det er like enkelt og billig, kanskje billigere, å ta et fly videre i forhold til bil / taxi, og da kommer dere til litt mer idylliske steder enn fastlandet.

TS skrev da vitterlig kjøreavstand. Men det er jo selvfølgelig som du sier fullt mulig å kjøre fly ;-)

enigma99
enigma99Innlegg: 613
29.12.16 09:48
fargerik: TS skrev da vitterlig kjøreavstand. Men det er jo selvfølgelig som du sier fullt mulig å kjøre fly ;-)

Ja jeg vet, men det hender man utelukker fly pga prisen. Første gang vi dro ned skulle vi bruke såå mye buss & tog ;-) -Men etter å ha prøvd det et par ganger og funnet ut at man kan fly hvor som helst for "noen hundrelapper" så blir det nå oftest fly overalt hvor det er mulig. Air Asia som oftest, de er jo Asias svar på RyanAir ;-)

fargerik
29.12.16 10:06
enigma99: Ja jeg vet, men det hender man utelukker fly pga prisen. Første gang vi dro ned skulle vi bruke såå mye buss & tog ;-) -Men etter å ha prøvd det et par ganger og funnet ut at man kan fly hvor som helst for "noen hundrelapper" så blir det nå oftest fly overalt hvor det er mulig. Air Asia som oftest, de er jo Asias svar på RyanAir ;-)

Stemmer, det. Det har vært litt priskrig her også, men jeg er ikke helt oppdatert på åssen det er på den fronten akkurat nå.

Det er billigere med fly enn tog dersom man skal til Chiang Mai, i hvertfall. Tok toget til Chiang Mai for noen uker siden, og ble skikkelig skuffet. Det er annonsert lenge at det skal settes inn nye, suvverene, moderne tog....men det toget vi fikk var et minst førti år gammelt skabernakel, og selvfølgelig fikk jeg plass rett over den digre dieselmotoren. Ikke bra på en så lang tur.

Bangkok er en flott by, men for TS med småbarn er det nok best å reise videre. Og det er vel også tanken, slik jeg forstår.

Men jeg er sikker på at både barn og foreldre vil trives godt i Hua Hin også. Og bussene er ganske fine.

Selv driver jeg og vasker meg ut av huset og skal skalke lukene og dra med TG 954 til gamlelandet i natt. Klokka 00.20.

(Innlegget ble redigert 29.12.16 10:11)

gjespe
gjespeInnlegg: 11935
29.12.16 10:24
Rubencito: Vi er en familie på fire som snart skal på tur til Thailand. Foreløpig har vi kùn flybilletter til Bangkok. Noen som vil dele noen tips om fine plasser og overnattingssteder som er i kjøreavstand fra Bangkok? Barna er 4 og 5 år gamle. Vi er ute etter an plass som det ikke er så mye festing på, i nærheten av stranda, gjerne også med badebasseng. Det må ikke være helt øde, gjerne med en sentrumskjerne ikke så veldig langt unna.

Hei hvor lenge skal dere være - og med kjøreavstand mener du da dere skal leie bil eller bruke buss?

Skal dere ha strender må dere et stykke ut av Bangkok - Chonburi på veien ned mot Pattaya er vel noe av det nærmeste med strender. 

Hvorfor ikke dra til Pattaya å finne et sted i Jomtien - der har dere strender og øyer - Koh Larn er fin for dagstur en snau times fergetur og med mange flotte strender. Dere kan reise på dagstur til Koh Samet - også en flott øy. Det er enkelt og komme seg rundt i byen med bahtbuss og mange markeder og ting å se.

Buss til Bangkok går omtrent hver time begge veier - og bruker ca. 2 timer - så en kan reise på dagsturer og oppleve Bangkok. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg