Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips til to uker i juli

NYTT TEMA
Ulricce
UlricceInnlegg: 2
31.12.16 11:01

Vi er to voksne og en 11-åring som lurer på hvor vi skal reise i sommer. Planen er to uker fra 1.juli (ca, det er da vi har ferie). Nå har vi vært innom både Koh Samui, Hua Hin og Koh Chang, men heller pr. nå muligens mest mot Mauritius. Tenker å ikke overstige 40-45000 kroner på selve reisen (må jo bruke penger under oppholdet, så klart...)

Hvilke steder burde vi tenke på som vi IKKE har tenkt på? Vi ønsker oss varme, strand og avslappende dager uten stress, gjerne ganske komfortabelt.... Det er sikkert mange her inne som har gode forslag, så derfor spør jeg her 

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41378
31.12.16 11:43

Personlig ville jeg holdt meg i Europa på den tiden av året. Det er varmt og fint også her og med det såvidt raust budsjett vil man kunne ha det veldig komfortabelt. Men det handler egentlig kanskje litt mer om prinsipper fra min side, ferier til varme reisemål utenfor verdensdelen har jeg begynt å forbeholde vinteren.

Ulricce
UlricceInnlegg: 2
31.12.16 13:26

Jeg ser absolutt poenget ditt, men i nærmeste fremtid (noen år) ser vi ikke for oss at vi har mulighet til å ta såpass med ferie vinterstid.... Og dermed blir det nå vi tenker at vi skal dra litt lenger unna....

kansas00
kansas00Innlegg: 18159
31.12.16 13:39
Ulricce: Hvilke steder burde vi tenke på som vi IKKE har tenkt på?

ABC-øyene i karibien kan jo være et alternativ ? Disse ligger utenfor orkanbeltet i karibien, så da er dere jo trygge for slikt. Samtidig er det "off-season" der borte, så sikkert muligheter for å få noen gode dealer. Som det står i linken... kan komme opp i ca. 80F på sommern (ca. 27C). Tørt klima og vinder fra havet gjør det levelig. Siden dette er gamle nederlandske kolonierk, så har nok klm et rutetilbud dit vil jeg tro.

https://www.youtube.com/watch?v=qIQgA4cE6l4

(Innlegget ble redigert 31.12.16 13:40)

malacay3
malacay3Innlegg: 15357
31.12.16 13:42
Ulricce: Hvilke steder burde vi tenke på som vi IKKE har tenkt på? Vi ønsker oss varme, strand og avslappende dager uten stress, gjerne ganske komfortabelt.... Det er sikkert mange her inne som har gode forslag, så derfor spør jeg her

Har dere vurdert Malaysia ? Langkawi, Tioman, Redang, Borneo ?

Ufattelig mange flotte steder å velge mellom, alle snakker engelsk, svært sympatisk prisnivå på hoteller og mat (billigere enn Thailand)

Malacay

enigma99
enigma99Innlegg: 639
31.12.16 14:23

Begynner jo å nærme seg regntid i store deler av SE Asia på den tiden, men Indonesia er fint på den tiden, Google Gili Islands f.eks., 3 små øyer, hver med sitt særpreg. På den minste av dem, Gili Meno, er det veeldig stille og rolig. Vi har reist dit via Bali (2 timer speedbåt) og via Lombok (30 min båt). Mange sier at på Gili finner du de strendene du tror du skal finne på Bali, og det stemte veldig bra :-)

Hvis dere har flaks med været har også Kambodsja en ganske ukjent perle; Koh Rong. Båt fra Sihanoukville, dit kommer dere f.eks. med fly fra Siem Reap eller med ca 4 timer taxi / bil fra Phnom Penh. Fantastiske strender på Koh Rong og Koh Rong Samloem :-)

God planlegging ;-)

enigma99
31.12.16 14:25
malacay3: Langkawi

Været begynner å bli ruskete der i Juli, prøvde å komme oss dit fra Koh Lanta en gang på sommeren, men da gikk ikke båtene på den tiden av året pga været, måtte evt dratt dit via Kuala Lumpur og fly til Langkawi, men at båtene ikke går pga været om sommeren pleier å være et dårlig tegn.

fargerik
fargerikInnlegg: 41365
01.01.17 05:57
Ulricce: Hvilke steder burde vi tenke på som vi IKKE har tenkt på? Vi ønsker oss varme, strand og avslappende dager uten stress, gjerne ganske komfortabelt.... Det er sikkert mange her inne som har gode forslag, så derfor spør jeg her

Jeg har en venn fra Albania som har bodd i Norge mange år, og han mener at Albania er stedet å dra for den som ikke vil reise alt for langt.

Vet ikke hvordan det står til med engelskkunnskapene der, men det skal visst være både billige og fine hoteller, rene strender og rent vann og god mat og vennlige folk. Og siden det er et relativt nytt reisemål, er det stor sjanse for å komme til nye og fine hoteller.

Og det er garantert varmt nok i juli.

Albania er notert i margen på min reiseliste....

(Innlegget ble redigert 01.01.17 06:07)

enigma99
02.01.17 08:34
fargerik: Vet ikke hvordan det står til med engelskkunnskapene der, men det skal visst være både billige og fine hoteller, rene strender og rent vann og god mat og vennlige folk. Og siden det er et relativt nytt reisemål, er det stor sjanse for å komme til nye og fine hoteller.

Albania er flott det, har vært der 2 ganger med bil, man kommer dit også via Korfu.

Latterlig billig, alltid morsomt å høre folk prate om hvor billig Kroatia er når Albania er så sykt mye billigere. Men det er det jo ingen som vet, for nesten ingen reiser dit ennå ;-)

Engelsk kunnskapene er dårlige men det kommer seg nok, Albania er et up & coming turistland.

fargerik
02.01.17 11:13
enigma99: Albania er flott det, har vært der 2 ganger med bil, man kommer dit også via Korfu. Latterlig billig, alltid morsomt å høre folk prate om hvor billig Kroatia er når Albania er så sykt mye billigere. Men det er det jo ingen som vet, for nesten ingen reiser dit ennå ;-) Engelsk kunnskapene er dårlige men det kommer seg nok, Albania er et up & coming turistland.

Ja, man ser jo over til Albania fra Korfu.

Men det enkleste må da være å fly direkte?

enigma99
02.01.17 11:45
fargerik: Men det enkleste må da være å fly direkte?

Et av de beste stedene å dra til er Sarande, de hadde ikke noen flyforbindelse sist jeg sjekket. Tror eneste Albanske aktuelle flyplass er Tirana, og det er en mye lengre reise derfra enn fra Korfu.

Men selvsagt; de tøffeste gjør som oss og kjører dit ;-) (vi tok en liten omvei via Bulgaria og Tyrkia før vi kjørte inn i Albania fra Hellas)

fargerik
02.01.17 12:33
enigma99: Et av de beste stedene å dra til er Sarande, de hadde ikke noen flyforbindelse sist jeg sjekket. Tror eneste Albanske aktuelle flyplass er Tirana, og det er en mye lengre reise derfra enn fra Korfu. Men selvsagt; de tøffeste gjør som oss og kjører dit ;-) (vi tok en liten omvei via Bulgaria og Tyrkia før vi kjørte inn i Albania fra Hellas)

Jo, biltur er vel bra for den som liker det. Jeg trives bedre med å bli fraktet. Kanskje en god reiserute kan være fly til Korfu og ferge eller hydrofoil til Sarande derfra?

malacay3
malacay3Innlegg: 15357
02.01.17 19:56
enigma99: Været begynner å bli ruskete der i Juli, prøvde å komme oss dit fra Koh Lanta en gang på sommeren, men da gikk ikke båtene på den tiden av året pga været, måtte evt dratt dit via Kuala Lumpur og fly til Langkawi, men at båtene ikke går pga været om sommeren pleier å være et dårlig tegn.

Kommer an på om du drar på vestkysten eller østkysten.

Malacay

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg