Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lavpriskalenderen til Norwegian

NYTT TEMA
Wavy
WavyInnlegg: 11372
04.01.17 21:25

Jeg er kjent med at flypriser kan variere litt og sånn, men altså dette er utgjort...

Kona har akkurat fått turnusen til sin nye jobb, og pga en seksdagers friperiode kan vi endelig ta vår Italiatur som vi har pratet om så lenge. Nå har vi altså datoen...den gir jo ikke så mye fleksibilitet med tanke på dato nå, men alltid fint å begynne å faktisk planlegge tur. 

Hvor mye ligger fly til Milano på for den datoen som vi har planlagt?

Alle andre datoer for den måneden ligger jevnt på 299 og 509 en vei per person. Hva med vår dato?

2309!!!!!

En torsdag i mars fullstendig utenfor alt av skoleferier og andre grunner til at prisene skulle skrus opp så trekker vi denne elendige Svarteper-datoen opp av hatten. Hva er sjansen, liksom?

Til og med påske, pinse og første uka av fellesferien har billigere billetter enn dette. Av og til får jeg en følelse av at Norwegian ansetter utrivelighetskonsulenter som jobber aktivt for å spenne bein på ferieplanene til folk.

Ok, nok sutring...men seriøst: hender det at prisene på lavpriskalenderen justeres i "riktig" retning, altså at unormalt dyre billetter settes ned i pris?

Er det noen som skjønner hvorfor akkurat torsdag 23.mars er slik en dyr dag å ta direktefly til Milano? Jeg ser Sting har konsert i Milano den dagen, men SÅ mange nordmenn er det vel ikke som gidder å dra til Sør-Europa for å se en dinosaurrocker at det skal ha så stort utslag på flybillettene.

Lovte meg selv at jeg aldri skulle bli irritert på flypriser, men klarte ikke å holde det løftet gitt. 

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47424
04.01.17 22:01

Jeg har bursdag den dagen (kødder ikke).

Og har invitert mine nærmeste 500 venner til å feire dagen i Milano, sorry!

Wavy
04.01.17 22:05
KingKongHalvor: Og har invitert mine nærmeste 500 venner til å feire dagen i Milano, sorry!

Håper det blir et bra party!

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47424
04.01.17 22:09
Wavy: Håper det blir et bra party!

Akkurat det var kødd.

Høres merkelig ut, men det oppstår uventede ting som gjør at slikt skjer. Snakket om det med junior, og han hadde en liknende situasjon i fjor, da 200 studenter plutselig skulle til samme by. Noen var heldige og fikk billetter til 299, andre betalte nesten 2000, på samme fly.

Skikkelig uflaks for dere tenker jeg.

Wavy
04.01.17 22:15
KingKongHalvor: Skikkelig uflaks for dere tenker jeg.

Vi har jo fortsatt tid til å legge opp en alternativ, akseptabel rute, men det er bare så utrolig utgjort når alt annet var helt perfekt.

Hadde en teori om at det kunne være en viktig fotballkamp (byderby Inter-Milan f.eks), men den eneste fotballkampen den helga er en landskamp mellom Italia og Albania på Palermo, så der gikk den teorien ad undas.

Seriøst, jeg tenker kanskje å bare vente og se om det skjer noe med den prisen selv om jeg ikke helt liker tanken på å vente altfor lenge. 

Wavy
04.01.17 22:15
KingKongHalvor: Akkurat det var kødd.

Btw: jeg skjønte at det var kødd...;)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 40561
04.01.17 22:20
Wavy: Hadde en teori om at det kunne være en viktig fotballkamp (byderby Inter-Milan f.eks), men den eneste fotballkampen den helga er en landskamp mellom Italia og Albania på Palermo, så der gikk den teorien ad undas.

Ettersom returene er rimelige i pris, virker ikke det så sannsynlig, da ville jo returen vært like dyr. Snu kalender, så kan man ikke finne noen annen "speiling" heller, bortsett fra søndag 5. mars Milano-Oslo, som da koster over 4000 !!

Ville nok avventet litt og så heller bare bestilt en tur med flybytte om prisen er like høy eller høyere da.

Wavy
04.01.17 23:02
DrSchwei: Ville nok avventet litt og så heller bare bestilt en tur med flybytte om prisen er like høy eller høyere da.

Vurderer nesten å kjøpe hjembillett nå og avvente til det siste med å kjøpe tur-billetten.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 40561
04.01.17 23:08
Wavy: Vurderer nesten å kjøpe hjembillett nå og avvente til det siste med å kjøpe tur-billetten.

Ja, jeg kjøper ganske ofte billett bare en vei først hvis prisen er lav og neppe blir lavere. Så får man heller ta den andre veien som det blir...

Macho-Morten
Macho-MortenInnlegg: 1642
05.01.17 21:34

Låter sært. Men om man godtar en (kort) mellomlanding, finner dere nok noe langt rimeligere.

Noen spesiell grunn til at det er Milano som gjelder? Fikk ikke noe utpreget bra inntrykk av byen da jeg var innom. Men klart, det ligger jo nært en del andre steder (Torino og de omkringliggende fjell og vingårder, for eksempel).

jjessen
jjessenInnlegg: 157
05.01.17 22:01

Milano er en typisk messeby så godt mulig at det er en eller annen messe som fyller fly og hoteller...

gjespe
gjespeInnlegg: 12029
05.01.17 22:07
Wavy: 2309!!!!!

Nå ligger den på 1509,- - prisen endres stadig - jeg ville bare avvente og følge med fremover - det kan godt hende den kommer den under tusen den dagen også.

SAS skal ha 773,- den dagen.

Ryanair 372,- med 4 timers mellomlanding i London nedover :)

(Innlegget ble redigert 05.01.17 22:12)

Wavy
07.01.17 15:10
gjespe: Nå ligger den på 1509,- - prisen endres stadig - jeg ville bare avvente og følge med fremover - det kan godt hende den kommer den under tusen den dagen også. SAS skal ha 773,- den dagen. Ryanair 372,- med 4 timers mellomlanding i London nedover :)

Jaggu! Ja, da fikk jeg i og for seg svar på hovedspørsmålet mitt. Og selv om 1509 ikke er direkte billig så er det jo 1600 mindre enn 2309 for to personer...problemet med SAS-flyet er at det går litt for tidlig. 10.00 er absolutt det tidligste vi kan få til. 

Wavy
07.01.17 15:13
Macho-Morten: Noen spesiell grunn til at det er Milano som gjelder? Fikk ikke noe utpreget bra inntrykk av byen da jeg var innom. Men klart, det ligger jo nært en del andre steder (Torino og de omkringliggende fjell og vingårder, for eksempel).

Vi skal til Bologna, så ikke noe stort poeng i at vi må ta flyet til Milano, men på vinterhalvåret er det stort Milano og Roma som gjelder. Roma-flyet går litt sent på dagen, samtidig som det er lengre reisevei fra Roma til Bologna, så har en liten hang til Milano, men Verona og Venezia kunne også gått.

kansas00
kansas00Innlegg: 17871
07.01.17 15:21
Wavy: Alle andre datoer for den måneden ligger jevnt på 299 og 509 en vei per person. Hva med vår dato? 2309!!!!!

Hva er det å sette så mange utropstegn etter.. Synes vel heller 299 er en mer mistenkelig pris, da den neppe dekker alle kostnadene ved en slik flyreise. Selvfølgelig subsidiert priser fra de som reiser på de dagene det er dyrt å reise.

(Innlegget ble redigert 07.01.17 15:27)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg