Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips til restaurant Gran Canaria

NYTT TEMA
Joggis99
Joggis99Innlegg: 2
05.02.17 02:39

Hei.

Meg og min mann skal reise ned til Puerto Rico på Gran Canaria på onsdag. Vi skal feire 20 års bryllupsdag på fredag. Er det en litt finere restaurant i Puerto Rico som du vil anbefale?

fargerik
fargerikInnlegg: 42053
05.02.17 07:27
Joggis99: Meg og min mann skal reise ned til Puerto Rico på Gran Canaria på onsdag. Vi skal feire 20 års bryllupsdag på fredag. Er det en litt finere restaurant i Puerto Rico som du vil anbefale?

Gratulerer med 20 år!

(Har null peiling på restauranter der, ville bare gratulere, og ønsker lykke til med de neste 20)

(Innlegget ble redigert 05.02.17 07:28)

Speciale
SpecialeInnlegg: 4662
05.02.17 09:30
Joggis99: Er det en litt finere restaurant i Puerto Rico som du vil anbefale?

Hva ønsker du å spise?

Tormund
TormundInnlegg: 15524
05.02.17 09:39

Los Canarios, du bør helst ringe å bestille bord. Les igjennom anmeldelsene på Tripadvisor. Lammeskulder anbefales spesielt. 

Pjot
PjotInnlegg: 468
05.02.17 09:47

Ta turen til Puerto Mogan, roligere og mer en plass for voksne folk.

Se an, ikke gå inn der det er lite folk.

qbah
qbahInnlegg: 41708
05.02.17 21:52

Inne i selve gryta i Puerto Rico finner du ikke fine nok eller gode restauranter til ditt ønske. Hvert fall etter mine preferanser.

Anbefaler en restaurant ved Amadores. Var der slutten av november da vi skulle finne en bedre restaurant vår siste kveld. Gloria Palace heter hotellet/restauranten. Bra mat og romantisk beliggenhet oppe i klippen med utsikt.

Alternativt har du Palm Garden nærmere Arguinegin og en annen gourmetrestaurant inne i selve Arguinegin ned ved sjøen. Det er 100 kr med taxi ca.

(Innlegget ble redigert 05.02.17 21:54)

vif_support
vif_supportInnlegg: 4077
06.02.17 10:23

Har vært endel i Puerto Rico de siste årene. Jeg og madammen bruker alltid å ta en "fest middag" på restauranten El Gaitero som ligger i andre etg. i Las Olas senteret. (Der du går fra båthavnen gjennom tunnellen) Vi flesker som regel til med Chateaubriand som blir flambert ved bordet. Kan også tipse om at de lager en fantastisk god sangria der.

Litt gammel artikkel fra Startour
http://www.tui.no/reisestories/restaurant-el-gaitero/

Forfun
ForfunInnlegg: 4923
06.02.17 16:03

Var der sist i 1995, så har ingen konkrete tips. Men jeg anbefaler tripadvisor. Bruker den på nye steder. De som legger inn tips er stort sett opptatt av mat, så foreløpig har de truffet ok der jeg har vært.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 2374
12.02.17 22:52

Nå er ikke jeg ute etter tips til resturanter, men heller hvor på Gran Canaria jeg ønsker dra. Noen tips? 

Larrek
LarrekInnlegg: 4694
13.02.17 00:37
Barbosa: Noen tips?

Bare ett: Ikke reis dit, og i alle fall ikke i området Puerto Rico, Arguineguin, Playa del Inglés.

Vent til sommeren, dra på en norsk campingplass, innstaller deg midt blandt de "fastboende" med spikertelt og få nøyaktig samme opplevelse av fremmed kultur..bare billigere og at man sparer både tid og miljø med å skippe flyturen.

Her fra et tidligere innlegg jeg skrev om Puerto Rico:

Hyper/ultraharry. Som en gedigen feilplassert norsk campingplass, hvor halvparten er mer eller mindre fastboende med langt fremskreden alkoholisme.

De fleste boliger ligger bratt og ulent til, med ei overfylt kunstig strand. Det såkalte sentrum er slumpreget sammenrask av rot og rælbutikker, og ditto restauranter hvor alle internasjonale kjeder, inkludert McDonalds klokelig holder seg unna for ikke å ødelegge sitt rykte ytterligere..

Er det eneste sted jeg har reist hvor jeg angret på ikke å ha holdt meg hjemme i stedet.

JudasT
JudasTInnlegg: 5003
13.02.17 04:36
Barbosa: hvor på Gran Canaria jeg ønsker dra. Noen tips?

Ærlig talt, du må da forstå at dette er umulig å svare på. Hva er du ute etter i ferien? Museer? Jeg vet om et par bra i Las Palmas. Og så videre...

Barbosa
13.02.17 08:33
Larrek: Bare ett: Ikke reis dit, og i alle fall ikke i området Puerto Rico, Arguineguin, Playa del Inglés.

Prisnivået er vel fortsatt overkommelig på Kanariøyene?

Er hovedsakelig ute etter en ferie sammen med dama, der sol og avslapping er prioritert. Skal nok av andre plasser der kultur står mer i fokus. Tenker også å få med meg kamp på Estadio Gran Canaria om jeg drar.

bbc
bbcInnlegg: 271
13.02.17 12:08
JudasT: Las Palmas

Helt klart det beste stedet å reise til hvis man skal til Gran Canaria. las-palmas-de-gran-canaria.html

Barbosa
14.02.17 08:23
JudasT: Ærlig talt, du må da forstå at dette er umulig å svare på. Hva er du ute etter i ferien? Museer? Jeg vet om et par bra i Las Palmas. Og så videre...

Hovedsakelig ønsker jeg en tur for avslapping med samboeren. 

vif_support
vif_supportInnlegg: 4077
14.02.17 11:46
Barbosa: Hovedsakelig ønsker jeg en tur for avslapping med samboeren.

Sør på øya har du været og strendene. Området rundt Puerto Rico er, som folk sier super harry, og er NAV-slaskens paradis. Ikke bli overasket om du ser en nissedrita voksen nordmann med cowboyhatt og "morsomme" solbriller som tror han er blitt russ igjen. Bare sååå gæææern...

Uansett, området er solsikkert og du må jo ikke tilbringe tid på de "norske" barene.... ;)

(Innlegget ble redigert 14.02.17 11:49)

enigma99
enigma99Innlegg: 641
14.02.17 17:07
Larrek: Hyper/ultraharry. Som en gedigen feilplassert norsk campingplass, hvor halvparten er mer eller mindre fastboende med langt fremskreden alkoholisme. De fleste boliger ligger bratt og ulent til, med ei overfylt kunstig strand. Det såkalte sentrum er slumpreget sammenrask av rot og rælbutikker, og ditto restauranter

Haha, jo det er ganske dekkende. Vi besøkte Puerto Rico i desember for første gang på 25 år.. Og skal tilbake i mars... -Men det er fordi, og kun fordi, nær familie har flyttet dit så vi har litt pliktbesøk å ta oss av..

Men for oss som vanligvis reiser til fjernest mulig steder uten mye folk, og så reiser ennå lenger om vi hører en skandinavisk stemme, var det en relativt bizarr opplevelse.... Kelnere som heller vil snakke norsk enn engelsk / spansk, skyhøy grilldress faktor, mye sandaler med hvite sokker i, mye norske flagg, Lillebror Sande Larsen m/ klientell, og mye dårlig samlebåndmat på restaurantene...

Nå spurte vel trådstarter om restaurant tips, jeg vil anbefale å sjekke ut steder med lite turister, evt Las Palmas, og så bruke Tripadvisor på de stedene og se etter gode restauranter ;-) PS tror ikke dere finner noen gode kandidater i Puerto Rico ;-)

(Innlegget ble redigert 14.02.17 17:08)

JudasT
JudasTInnlegg: 5003
14.02.17 19:34

Sol og strender finner du på sørspissen, Maspalomas/Playa del Inglés. Vestover (Arguineguin, Puerto Rico og til Puerto Mogan), finner du bare sol.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg