Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pyeongchang, noen som har vært der?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 42979
08.02.17 15:24

Vi lurer på å ta noen dager der om et år, dersom vi får tak i noen OL-billetter.

Finnes det noen her i reisforum som aner det aller, aller minste om provinsen?

Rimelig blankt og ubeskrevet ark for både min kone og meg.

Anybody?

Up-the-ra
Up-the-raInnlegg: 3824
08.02.17 18:08

Bare pass på at du ikke bestiller tur til Pyongyang. Nå finner jeg ikke kilden, men det var et ikke ubetydelig antall mennesker som ved en feil hadde booket tur til Nord-Korea.

fargerik
08.02.17 19:42
Up-the-ra: Bare pass på at du ikke bestiller tur til Pyongyang. Nå finner jeg ikke kilden, men det var et ikke ubetydelig antall mennesker som ved en feil hadde booket tur til Nord-Korea.

:-)

Det blir vel helst direktefly Bangkok- Seoul, vil jeg tro. Tror AirAsia har OK direktefly.

Så får vi vel ta helikopeter videre, dersom de ikke har tog.

Det fikser vi, vettu.

Men hva med livet i Pyeongchang???

Hoteller, folket, skikker...vi vet ingen ting.

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2148
08.02.17 20:31
Up-the-ra: Bare pass på at du ikke bestiller tur til Pyongyang. Nå finner jeg ikke kilden, men det var et ikke ubetydelig antall mennesker som ved en feil hadde booket tur til Nord-Korea.

Kilden er kanskje denne

En mann av masaifolket fra Kenya hadde gått på flyet til Pyongyang i Nord Korea. Der skryter de av at de tar imot turister, men man kan nok ikke bare komme sånn uten videre for å oppleve det kommunistiske paradis. Fem timer i avhør og 500 dollar i bot ble det på mannen før han ble satt på flyet tilbake til Kina.

PyongChang, som de nå har endret det til har nok ikke noen flyplass, da det er et lite, spredt befolket fylke med drøyt 40 000 innbyggere og mye fjell og noen buddhisttempler.

toydoll
toydollInnlegg: 2695
08.02.17 20:56
RazorBoy: En mann av masaifolket fra Kenya hadde gått på flyet til Pyongyang i Nord Korea. Der skryter de av at de tar imot turister, men man kan nok ikke bare komme sånn uten videre for å oppleve det kommunistiske paradis

Nja ikke så vanskelig heller, jeg fikk visum til Nord Korea på under 24timer I Kina, tok toget inn alene fra Dandong i Kina til Pyongyang og ble møtt av guiden der.

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2148
08.02.17 21:08
toydoll: Nja ikke så vanskelig heller, jeg fikk visum til Nord Korea på under 24timer I Kina, tok toget inn alene fra Dandong i Kina til Pyongyang og ble møtt av guiden der.

Sov du også sammen med denne guiden, eller hadde du stunder der han ikke passet på deg?

fargerik
09.02.17 11:59
RazorBoy: PyongChang, som de nå har endret det til har nok ikke noen flyplass, da det er et lite, spredt befolket fylke med drøyt 40 000 innbyggere og mye fjell og noen buddhisttempler.

Noen vi kjenner har familie i Seoul. Folk er satt på jobben med innkvartering. De bygger visst ny jernbane til OL også, som skal gjøre 300 km/t og gjøre unna turen fra Seoul på to timer.

annmag
annmagInnlegg: 6825
07.03.17 15:50
RazorBoy: Kilden er kanskje denne En mann av masaifolket fra Kenya hadde gått på flyet til Pyongyang i Nord Korea. Der skryter de av at de tar imot turister, men man kan nok ikke bare komme sånn uten videre for å oppleve det kommunistiske paradis. Fem timer i avhør og 500 dollar i bot ble det på mannen før han ble satt på flyet tilbake til Kina.

Jeg lurer nå litt på den kilden der da. :D :D

Man kommer da ikke ombord på et fly til NK uten visum?

annmag
07.03.17 15:54
RazorBoy: Sov du også sammen med denne guiden, eller hadde du stunder der han ikke passet på deg?

Det er jo snakk om gruppeturer for det aller meste.....og da kan man lure seg litt unna noen ganger.

I Pyongyang sover guidene hjemme, og turistene har ikke lov til å gå ut av hotellet uten guidene....men det er ikke problematisk....for de kommer og henter deg tidlig om morgen og kjører fullt program til de dumper deg tilbake på hotellet mellom 22-23.  Da er du så sliten at det eneste du vil er å sove.

På rundreise på landsbygda sover guidene på samme hotellet som turistene.

annmag
07.03.17 15:56
fargerik: Noen vi kjenner har familie i Seoul.

Eneste interessante i Sør-Korea er en tur til grensen mot Nord-Korea.....makan til kjedelig land.

fargerik
07.03.17 16:48
annmag: Eneste interessante i Sør-Korea er en tur til grensen mot Nord-Korea.....makan til kjedelig land.

Vi kommer til å bo i Seoul. (vi er litt storbymennesker).

Men ja, det er vel en slags "must do" å ta en gruppereise til grensa, vil jeg tro.

Siden det er vinter, blir det nok ikke så mye uteaktiviteter annet enn å stå og hutre og se på skirenn ;-) Og spise og sånn...

Men vi får se. Det beste program er igrunnen å ikke ha særlig mye program, men ta de som det kommer. Vi kommer til å mingle med de som bor der.

(Innlegget ble redigert 07.03.17 16:50)

annmag
07.03.17 19:15
fargerik: Det beste program er igrunnen å ikke ha særlig mye program, men ta de som det kommer.

Skal dere på OL, så bør dere vel sørge for billetter rimelig fort?  Er vel ingen vits i å reise dit hvis dere ikke får gode billetter?

fargerik
07.03.17 19:21
annmag: Skal dere på OL, så bør dere vel sørge for billetter rimelig fort? Er vel ingen vits i å reise dit hvis dere ikke får gode billetter?

Billettene er ikke lagt ut til salg ennå i Korea.

Men det er mulig vi velger å betale fem ganger så mye og kjøper dem her.

Klikk for å gå tilbake til toppen