Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tobakk til Australia

NYTT TEMA
Klaudia
KlaudiaInnlegg: 3
18.02.17 03:03

Hei! Jeg skal til Australia og være der en lang periode. Jeg er avhengig av snus (dessverre) så jeg vil helst få med meg så mye som mulig ettersom det ikke er mulig å få kjøpt det der nede. Jeg har søkt rundt på nettet og funnet ut at man kan ta med maks 50 gram tobakk tollfritt, men man kan ta med maks 1.5 kg tobakk hvis man betaler toll for det. Jeg har prøvd å finne ut priser for deklarering av tobakk, men det står så forskjellig overalt. Er det noen her som vet, eller har erfaring om dette?

Tusen takk for svar på forhånd!  

Returnert
ReturnertInnlegg: 138
18.02.17 10:01

Jeg har ikke erfaring med toll, men jeg har erfaring med å være snusavhengig og bo i utlandet... Beste måte å slutte å snuse på! Ja, det er kjipt, men samtidig slipper du fristelsene i butikker/bensinstasjonene osv. Klarte jeg, så klarer du!

Klaudia
18.02.17 18:34

Er redd jeg skal få helt abstinenser da :( har ikke noen motivasjon til å slutte heller, som gjør at jeg ikke har veldig lyst..

fargerik
fargerikInnlegg: 47308
18.02.17 18:59
Klaudia: Er redd jeg skal få helt abstinenser da :( har ikke noen motivasjon til å slutte heller, som gjør at jeg ikke har veldig lyst..

If you want to end up in jail and being deported, yeah go for it, I seriously hope you're joking mate? Big no no, they will send you straight back where you came from after experiencing aussie justice and be banned from ever entering the country ever again. If you want weed just buy it in Kings Cross in Sydney, plenty of people hawking it there but do so at your peril!

--------------------------------------------------------------------------------------

Premium Parrots: only if the carpet matches the drapes.
Crow: Of course, that's a given.
Crow: Imagine a jet black 'raven' with a red bush?
Crow: Hmm... You know, that actually sounds intriguing to me.
Premium Parrots: sounds like a freak to me

Premium Parrots: remember DO NOT TURN YOUR BACK ON CROW
Premium Parrots: not that it would hurt one bit if he nailed you with his little pecker. Frosted: lucky twat
Frosted: Aussie slags
Frosted: Mind the STDs Crow

(Innlegget ble redigert 18.02.17 19:01)

Klaudia
18.02.17 23:10

I never said anything about weed :) im not stupid to bring that with me when im travelling. If i bring to much snus to Australia the worst ting that could happen is that they take it from me, not deport me

Returnert
ReturnertInnlegg: 138
19.02.17 09:26

Motivasjonen din er jo glimrende: Du kommer til et land som ikke har snus i utgangspunktet:)

..og ja, selvfølgelig vil du oppleve abstinenser, men det kommer du deg igjennom..

fargerik
19.02.17 11:14
Klaudia: I never said anything about weed :) im not stupid to bring that with me when im travelling. If i bring to much snus to Australia the worst ting that could happen is that they take it from me, not deport me

Dersom du har en C/O adresse, kan du jo pakke ferdig noen tårn før du drar, og få noen kjente til å sende dem til deg ett og ett tårn av gangen. Ett tårn pr. uke, kanskje?

Jeg tror ikke det blir stoppet, det var ihvertfall ikke sånn før.

(Innlegget ble redigert 19.02.17 11:15)

BaseballErMoro
BaseballErMoroInnlegg: 1413
20.02.17 04:39

https://www.buysnus.com/logininfo.aspx?c=australia

Prøv å bestille snus til addressen i god tid før reisen. Hvis det fungerer, er det bare å bestille mer. Det blir kanskje en del avgifter å betale, men hvis har du sparer opp penger, så er vel ikke det noe problem?

Har selv sluttet med snus, og jeg hadde ikke turt å reise dit før jeg slutta, uten å ha en snus plan. Da måtte jeg i såfall sluttet med det en stund før jeg dro dit.

fargerik
20.02.17 17:52
BaseballErMoro: Prøv å bestille snus til addressen i god tid før reisen. Hvis det fungerer, er det bare å bestille mer.

Funker det, så funker det.

Men man vet aldri.

Det er smart å prøve, bare sende et tårn til adressen og se om det blir returnert.

Jeg er litt allergisk og bruker Zyrtec når det er pollensesong, og dette kan vi jo kjøpe på REMA til blodpris.

Svigermor forbarmet seg for noen år siden og sendre 5 pakker Zyrtec til meg, for de samme Zyrtec er grisebillig i Thailand.

Men de ble stoppet og sendt tilbake, for Norge er også strikt.

annmag
annmagInnlegg: 7403
25.02.17 22:04
Klaudia: Er det noen her som vet, eller har erfaring om dette?

Nei, jeg har ikke det, men vil anbefale deg å sende en mail til flyplassen hvor du skal lande....de vet garantert hva som er lov og hvilke satser som gjelder.

Klikk for å gå tilbake til toppen