Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mars, April, Varme, ikke for lang reisetid

NYTT TEMA
Ben_Dower
Ben_DowerInnlegg: 2
18.02.17 20:52

Tips til sted, hotell,leilghet for 2 voksne, gjerne god standard +, absolutt ingen mygg :-) 

Reiser fra Oslo.

Mvh

Forfun
ForfunInnlegg: 4994
19.02.17 12:28

Jordan? Mars er vanskelig med varme og ikke for lang reisetid. Dubai kommer opp som varmt og uten mygg hvis det er innenfor med reisetid. I slutten av april kommer sydlige middelhav opp.

Har vært mange påsker på den franske riviera, det er ikke varmt, men i solen risikerer en shorts og t-skjorte.

Du får komme med mer konkrete ønsker. Varme er for noen 20 grader og sol, andre minimum 30 grader på natta.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42004
19.02.17 13:17

Enig med sistnevnte taler. Det mest åpenbare er jo Kanariøyene, og det finnes nok bra plasser også der.

Om ikke garantert 20+ er nødvendig, så er sør i Spania et godt alternativ. Malaga overrasket meg meget positivt i fjor - behagelig og passe stor by, relativt rimelig, ikke altfor mange turister og trivelig atmosfære.

Sær at værmeldingen for Malaga på Yr.no den nærmeste uken indikerer 17-18 grader og flere dager med sol, men også noe regn, så der kan man antakelig ha det behagelig i mars-april også.

fargerik
fargerikInnlegg: 44456
19.02.17 16:16
Ben_Dower: Tips til sted, hotell,leilghet for 2 voksne, gjerne god standard +, absolutt ingen mygg :-) Reiser fra Oslo. Mvh

Vi kan jo møtes i Amsterdam, dersom du kan reise før påske?

enigma99
enigma99Innlegg: 651
19.02.17 17:11

Tja siden Norge er plassert der det er på glubusen, og varmen i mars / april befinner seg endel breddegrader sørover, så må jo noe reisetid påregnes ;-)

5 1/2 times reisetid omtrent rett syd bringer dere jo til kanariøyene, der er det varmt. Spania / Sydeuropa fastland kan være sjansespill på den tiden..

Florida ligger vel ca 8 timer unna..

Myggfritt, tja, kommer ikke på noen steder, det var lite på kanariøyene i forhold til Asia / Florida... 

fargerik
fargerikInnlegg: 44456
19.02.17 22:59
enigma99: Myggfritt, tja, kommer ikke på noen steder, det var lite på kanariøyene i forhold til Asia / Florida...

Det er bare snaut ti timer med direktefly til Thailand, da.

Men det er jo fullstendig utelukket dersom man forlanger myggfritt.

Bortsett fra det, syns jeg Thailand er et veldig liketil og greit land.

Jeg har vel fått en milliard myggstikk i løpet av mine femten-ish år i Thailand...uten å føle noe spesielt stress med det. Jeg lar dem bare holde på, det klør jo egentlig ikke noe særlig.

(Innlegget ble redigert 19.02.17 23:02)

kamoe
kamoeInnlegg: 9
07.03.17 21:14

Hei.. ser noen skriver det er sjansespill med Spania (Alicante / Malaga) i Mars. Det er jeg ikke helt enig i. Mars / April / Mai er absolutt beste tid å dra. Det er varmt men ikke hett.. det er mindre turister så du slipper masse folk og alt er billigere. Du vil også finne masse billige flybilletter i denne perioden .. flytiden er 3.5 til fire timer.. så kan anbefale deg Malaga eller Alicante.

Info om Alicante finner du her.

Malaga guide på norsk

(Innlegget ble redigert 07.03.17 21:14)

Forfun
ForfunInnlegg: 4994
08.03.17 17:23
kamoe: Hei.. ser noen skriver det er sjansespill med Spania (Alicante / Malaga) i Mars. Det er jeg ikke helt enig i. Mars / April / Mai er absolutt beste tid å dra

Sjekket noen statistikker, temperatur i mars varierer fra 10 til 20 grader. Er man heldig blir det helt ok, men 10 grader i syden er kaldt. Dårlige dyner, lite varme inne og på restauranter. Mai derimot er jeg enig er en fin måned å dra dit.

Å møtte bruke jakke på en sydendestinasjon er uaktuelt for meg. Da er det bedre å dra til alpene, varmt i solen og mye morsom skikjøring.

vif_support
vif_supportInnlegg: 4188
08.03.17 21:04
Ben_Dower: Tips til sted, hotell,leilghet for 2 voksne, gjerne god standard +, absolutt ingen mygg :-)  Reiser fra Oslo

Kanariøyene: Gran Canaria el. Tenerife, sør på øyene. 6 timer på fly og du har strandvær og bading hele året. Kan dog risikere noen dager med regn

Høy harryfaktor men nordmenn flest reiser dit for å tine opp :)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42004
08.03.17 21:22

Ser at Andalucia ligger bra an på temperaturer akkurat nå - 20-25 grader i Malaga-Sevilla-Granada. Hadde dette vært "garantert" ville jo det være flott, men man kan jo vel da risikere 12-17 grader også, og da blir det litt annerledes.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg