Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arktiske steder

NYTT TEMA
PT-Stine
PT-StineInnlegg: 32
19.02.17 00:32

Har du vært på noen av disse stedene? har vselv vært på 2 av dem : best arctic places in the world

Forfun
ForfunInnlegg: 4871
19.02.17 21:09

Har besøkt to, og kjørt rett forbi den blå lagune. Litt lyst til å besøke Grønland og pategonia. De fleste feriene går til varmere strøk, men av og til vil jeg oppleve noe nytt. 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13140
19.02.17 21:44

Har vært på de to stedene på Island, tur til Svalbard er bestilt.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 3771
19.02.17 22:56

Det står Arktiske steder, men allikevel er Antarktis med, og der har fruen og jeg vært, i 2013.

Fantastisk ! Anbefales på det sterkeste !

Et lite reisebrev kan dere lese her, http://janneogfrank.blogspot.no/p/samleside-antarktis-2013.html

og en kvarters video fra selve Antarktis og hva vi opplevde der kaan dere se her: https://www.youtube.com/watch?v=KeFagLFECAU

Svalbard og Grønland står definitivt på ønskelisten det også !

zickboy25
zickboy25Innlegg: 28
23.02.17 11:04

Antarktis er å anbebefale. ellers er både Island og Svalbard verd et forsøk. Ville helst reist til Svalbard på vinter, eller midt på sommeren.Huske at dette er innenlands, og du kan bruke Sas poeng for å komme deg ditt.

Eller har jeg vært litt i Pategonia før vi dro til Antarktis

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 41119
23.02.17 13:03

Svalbard- hva skal man egentlig gjøre der, bortsett fra å se på snø og forsøke å se isbjørn?

xpoolman
23.02.17 16:37
DrSchwei: forsøke å se isbjørn?

Akkurat :-)

På snøscootersafari for eksempel.
Dattera mi har vært på slikt og skrøtte voldsomt.

xpoolman
23.02.17 16:41
zickboy25: Eller har jeg vært litt i Pategonia før vi dro til Antarktis

Vi var og på en sightseeingtur med lunsj i området ved Ushuaia den dagen båten gikk.

Og så besøkte vi både Buenos Aires (2 dg) før og Rio (5 dg) etter cruiset.

Fantastisk ! 

JudasT
JudasTInnlegg: 4936
24.02.17 01:48
PT-Stine: : best arctic places in the world

Er åpenbart skrevet av fjols. Badevannet inneholder sjeldne mineraler som "silica and sulphur". Akkurat, ja. Silisiumdioksid, SiO₂, kvarts, hovedbestanddelen i fjell og sand, hvor sjeldent er igrunnen det?

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21671
24.02.17 15:03
PT-Stine: Har du vært på noen av disse stedene? har vselv vært på 2 av dem : best arctic places in the world

Har vært i Longeyarbyen.

Men ville ikke kalt steder som ligger like langt syd som Oslo for Arctic Place.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg