Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Roadtrip California Oktober

NYTT TEMA
ZahlMar
ZahlMarInnlegg: 7
22.02.17 19:25

Hei.

Vi er en familie på 4 der vi er i 30åra og barna 3-5år. Vi flyr til Los Angeles i oktober, der vi blir i 23 dager. Ser for oss 4-5 dager der før turen går opp til San Francisco via Yosemite N.park. I San Francisco blir vi i 4-5 dager før vi kjører Highway 1 sørover med 1-2 overnattinger (tips?). kjører så til Las Vegas og blir der i 2-3 dager. Planen videre er å kjøre til Horseshoe Bend, Monumental Valley og Grand Canyon ( hvor er den beste utsikten? Overnattingstips i området?) Har så noen dager til gode og lurer på om San Diego er verdt et besøk?

Vi har reist endel med og før vi fikk unger.

Daffy83
Daffy83Innlegg: 30
23.02.17 08:00

Hva med å kjøre Highway one nordover?(ikke glem hearst castle og sjøløvene rett ved) Etter SF kan du jo kjøre igjennom Yosemite og eventuelt ha en overnatting i Tonopah?

Ikke glem Antilope Canyon ved page mellom Horseshoe Bend og Monoment Valley. Beste utsikten i Gran Canyon er i selve nasjonalparken og ikke indianerreservatet (som koster mange$$$), men det er også lengst unna. Det er muligheter å overnatte der også. Har dere vurdert Bryce Canyon?

San Diego synes jeg og samboeren var en gigantisk skuffelse, så der ville ikke jeg kastet bort mye tid. 

(Innlegget ble redigert 23.02.17 08:04)

gammel_dame
gammel_dameInnlegg: 860
23.02.17 16:29

Legg til Upper Antelope Canyon(best lys rundt 11-tiden) og Bryce Canyon slik som Daffy83 sier så får dere en tur som gir dere minner for livet.

På vei fra Bryce Canyon hadde jeg tatt Zion i stedet for Yosemite. Har ikke vært i Yosemite, men i følge folk på tripadvisor, er Zion den beste nasjonalparken av disse to.

gammel_dame
gammel_dameInnlegg: 860
23.02.17 16:41

Hvis du velger å kutte ut Yosemite og ikke har bestilt flybilletter enda,  ville jeg startet i SFO og så Highway 1. Las Vegas ville jeg tatt etter Bryce Canyon og Zion og returnert fra LA.

Jeg har vært i San Diego også, men det var om sommeren. Føler du at dere har god tid, ville jeg lagt inn et stopp der, men ikke la det gå på bekosning av de andre stedene du og vi to andre har nevnt.

I Grand Canyon ville jeg valgt Grand Canyon South Rim. 

kansas00
kansas00Innlegg: 19096
23.02.17 17:50

Kayenta er et greit utgangspunkt hvis dere skal til Monument valley. Er i grunnen bare et "veikryss" med et "hotel" og et motell (+butikk, bensinstasjon, mcdonalds etc). Ligger rett ved der dere kjører inn i monument valley (15-30 min) til visitor centeret. Stor fare for at det ene eller begge kan være booket bort dersom dere tar det på sparket. Alternativet til Kayenta blir i grunnen Flaggstaff, og det er i grunnen litt for langt unna (synes nå jeg). Flaggstaff er derimot et greit utgangspunkt for GC, selv om du fint kan kjøre rett fra LV til GC. Finnes vel overnatingsplasser inne i selve nasjonalparkeen også, men tror det er ganske dyrt og fordrer at du må booke en god stund i forkant. Skal dere ha med dere soloppgang/solnedgang så er det jo alltids en fordel å bo så nære som mulig.

(Innlegget ble redigert 23.02.17 17:54)

vernox
vernoxInnlegg: 13
02.04.17 19:11

Jeg ville hatt 2 overnattinger på hwy 1, vi syntes det var for lite med bare 1. Vi kjørte nordover fra LA til SF, så å kjøre den sørover i stedet synes jeg høres lurt ut, da er du på rett side av veien mh til utsikt. Overnattet på Bide a Wee Inn i Monterey, kjempetrivelig sted, anbefales. Akvariet i monterey er bra. Pismo Beach er et fint sted for overnatting nr 2. 

ZahlMar
22.04.17 10:08

Takk for mange fine innspill.

Ser ut til at det vi kjører innom Yosemite, Zion, Bryce, Monumental valley og Grand Canyon South Rim

Hvor anbefaler folk å bo i LA?  Vi skal ha to netter ved Disneyland, utenom det så trenger vi tips til overnatting. Tenker da å besøke de kjente plassene som Hollywood, Universal, Walk of fame, Santa Monica Pier ++.

Hvor anbefales det å bo i San Francisco? 

kansas00
kansas00Innlegg: 19096
22.04.17 10:21
ZahlMar: Hvor anbefales det å bo i San Francisco?

Et eller annet sted i nærheten av Union Square. Det meste av kollektivtrafikk går i nærheten, og den kjente cable caren går forbi der. Ligger godt med butikker, spisesteder, barer/puber etc..Er nok det mest sentrale punktet i SF. Er også grei gangavstand til det mest om dere ikke dør av å gå noen meter. Som på alle sentrale steder må dere regne med noen alkiser, uteligger og andre som kan være litt mer høylytte.

(Innlegget ble redigert 22.04.17 10:25)

ZahlMar
12.08.17 10:50

Når man er i Monument Valley, er four corner state verdt turen innom?

marim
marimInnlegg: 16
14.08.17 15:12

Der har jeg ikke vært så kan ikke svare på det, vurderte det da vi var i monument valley, men droppet det. Det jeg ville tipse om hvis dere ikke har vært der er horseshoe bend. Kommer dere fra bryce og skal til monument valley kjører dere omtrent rett forbi.

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
14.08.17 16:51
ZahlMar: Hvor anbefales det å bo i San Francisco?

jeg skal ikke begi meg på å anbefale hotel det kommer helt ann på hva du forventer og har som budjett .

San Fransisco kan være kjølig spesielt nede ved sjøen ... jeg anbefaler og søke på overnatting " inne i bykjernen " om du forstår hva jeg mener .

du nevnte San diego... der er dyrehaven "ett must" , en av verdens beste , blant annet ser en pandaer der , og isbjørner ! ..

det ligger også ett hangarship som museum i havnen .. USS Wisconsin tror jeg den heter ... verd ett besøk vet jeg etter å ha besøkt ett tilsvarende skip USS Saratoga , i Middelhavet for mange år siden . ellers en tur gatelangs i Lampelight distrikt ok .

mickyH
mickyHInnlegg: 12874
14.08.17 16:55
Daffy83: San Diego synes jeg og samboeren var en gigantisk skuffelse

hvorfor ... hvor var dere... ? jeg synes SD har noen fine områder absolutt verd ett besøk... dyreparken er fantastisk om man har interesse for det . USS Wisconsin ett enormt hangarskip er også spennende .. blir jo litt smak og behag , ikke sant ?

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1395
16.08.17 19:04

Jeg ville også valgt å kjøre Highway 1 nordover til San Fransisco. På veien ville jeg prioritert Santa Barbara og Carmel, samt å stoppe ved Elefant selene.

Så Yosemite, og retning Las Vegas. 

I San Diego har dere Sea World og Zoo, men ville ikke brukt mer enn 2 dager her.

I L.A bør dere bo enten i Santa Monica eller i West Hollywood. Litt utenom sesong kan det være gøy å "shoppe" hotell i USA, da er det mulig å prutte! To gode hoteller: Hollywood Roosevelt hotel
 og Best Western Sunset Plaza.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg