Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cruise tips

NYTT TEMA
pooo
poooInnlegg: 2085
16.03.17 17:29

Ønsker tips (både selskap, rute og tidspunkt på året for best pris/lavsesong) på cruise til Karibien og Den Indiske Ocean. Reiselengde ca. 14. dager. Ikke barnevennlig/rolig atmosfære. Opptatt av value for money, design og sikkerhet. 

Returnert
ReturnertInnlegg: 122
16.03.17 21:22

Har erfaring fra NCL, Royal Caribbean og Celebrity. Sistnevnte helt klart favoritt, Royal på 2.plass, og NCL på siste. Celebrity vinner både på value for money, design og sikkerhet etter min mening.

Ser det er endel gode priser på Celebrity i Karibien med San Juan som starthavn. 

Du/dere MÅ ha balkong eller høyere kategori kabin. Selv har jeg kun erfaring med full suite hos Royal, og det er virkelig forskjell i forhold til "vanlige" kabiner.

Har cruiset i Middelhavet, Karibien og Asia. Karibien blir fort litt kjedelig synes jeg. Asia var spennende, og det prøver vi på nytt i februar 2018. Middelhavet er stort sett alltid bra, og derfor legger vi inn et cruise fra Civitavecchia i oktober i år.

Adriaterhavet med Venezia som starthavn er på topp 3 listen. Mitt favorittcruise så langt var innom Italia, Egypt, Israel, Tyrkia og Hellas. 

Når vi planlegger cruise, så er det først og fremst destinasjon/anløp som avgjør vårt valg. 

Siden du poengterer at det ikke skal være barnevennlig, så tror jeg Celebrity vil passe for deg.

(Innlegget ble redigert 16.03.17 21:32)

FlGARO
FlGAROInnlegg: 1441
11.04.17 18:21

MSC bør vel kanskje også vurderes her?

Cruise frister egentlig mer og mer nå som det ikke er forbeholdt eldre enker med lilla hår lengre. Eneste er at jeg frykter å havne på en båt nesten kun utelukkende av amerikanere med deres høylytte stemmebånd, deres flaske overhyggelighetsfakter og tror at kundeservice er det samme som at motparten skal være deres slave omtrent. Men det er min personlige erfaring med store grupper amerikanere ;)

Returnert
12.04.17 11:56
FlGARO: MSC bør vel kanskje også vurderes her?

Prisene er relativt konkurransedyktige, og nå matcher de også lojalitetsnivået du har hos andre cruiseselskaper. Det gjør at vi vurderer å teste dem ut. Spennende med cruise ut fra Cuba..

pooo
18.04.17 17:30
Returnert: Siden du poengterer at det ikke skal være barnevennlig, så tror jeg Celebrity vil passe for deg.

Takk! Du skriver at Asia er bra. Er det ulike priser i forhold til når på året man reiser i den delen av verden (Asia er jo mer jevnt året rundt mht værforhold)? Hva er en god pris på et cruise med f.eks. Celebrity for to personer i to uker? Hvordan oppleves luftfuktighet ombord på et cruise sammenliknet med et opphold på land (tenker på områdene i Asia hvor det er relativt høy luftfuktighet)? Har leid båt med crew i Det Indiske Hav og i ulike deler av Europa, men aldri vært på et stort cruise skip. 

Returnert
18.04.17 18:20

du får et cruise med Royal Caribbean fra Singapore for 35000 i en grand suite, eller 12000 i beste balkongkategori - for to voksne - i februar. DET er rimelig!!! (7 netter)

Evnt Celebrity inkl drikkepakke for 14 netter for ca 55000 i balkonglugar for to. Relativ grei pris,

Luftfuktigheten var ikke noe problem for oss.

Sjekk også ut forumet hos CruiseCritic for mye god info.

mickyH
mickyHInnlegg: 12486
21.04.17 09:19
pooo: Ønsker tips (både selskap, rute og tidspunkt på året for best pris/lavsesong) på cruise til Karibien og Den Indiske Ocean. Reiselengde ca. 14. dager. Ikke barnevennlig/rolig atmosfære. Opptatt av value for money, design og sikkerhet.

hei , utifra det du skriver mhht barn, rolig atmosfære value for Money , vil jeg anbefale Azamara Cruises , Crystal Cruises eller Seabourn Cruises , alternativt også Silversea Cruises

www.azamara.com

www.Seabourn.com

www.crystalcruises.com

www.silversea.com

de andre cruiseselskapene som er anbefalt i tråden er øk/familiecruises og passer ikke til din bekrivelse

ønsker du mange aktiviteter kan også norskeide Seadream være ett alternativ www.seadream.com

de selskapene jeg har nevnt opererer alle i luksus segmentet og koster mer en øk /famile selskapene , men de er også som regel " all Inclusive"

(Innlegget ble redigert 21.04.17 09:21)

Returnert
21.04.17 18:09
mickyH: de andre cruiseselskapene som er anbefalt i tråden er øk/familiecruises og passer ikke til din bekrivelse

Celebrity retter seg i liten grad inn mot familiesegmentet. 

Samtidig etterspør trådstarter value for money som første kriterie. Da er vel neppe luksussegmentet det mest natulige å trekke frem?

mickyH
21.04.17 21:51
Returnert: Celebrity retter seg i liten grad inn mot familiesegmentet.

det kan diskuteres , i min terminologi er det øk klasse , RGI konsernet har Azamara cruises i luksus segmentet .

Returnert
22.04.17 10:30
mickyH: i min terminologi er det øk klasse

Øk klasse er ikke nødvendigvis lik familievennlig. Men i og med du peker på at det er i din terminologi, så er det vanskelig for meg å være uenig....

Azamara er luksussegmentet, og vesentlig dyrere enn Celebrity igjen.

Hvis man både skal tenke value for money OG mer rettet mot "voksenvennlig", så tror jeg man lander godt på både Celebrity, Holland America, og Princess.

Trådstarter bør iallefall styre unna både Disney, Carnival, Costa og Thomson Cruises!:)

mickyH
22.04.17 10:58
Returnert: Hvis man både skal tenke value for money OG mer rettet mot "voksenvennlig",

litt dumt at ikke trådstarter deltar litt mer , det er så .

det jeg er usikker på er hva denne mener om Value for Money.

han sier innledningsvis at han har leid yacht med mannskap i Middelhavet men vil vurdere ett større skip og ber her om synspunkter og erfaringer. jeg forstår med det at vedkommende har økonomisk frihet men vil kjøpe ett cruise som gir mye igjen for pengene , da tenker jeg luksus-segmentet .

har selv ingen problemer med å anbefale cruise som ferieform  har seilt på cruise med flere av  de nevnte rederier både økonomi og luksus samt benyttet lugarer i flere kategorier, inkludert store suiter.  Selv Carnival Cruise line har områder på sine skip hvor det ikke er adgang for barn ( adult only areas ) mulighetene er utallige og skal man gi trådstarter ett kvalifisert råd bør man vite litt mer om hva denne ønsker også budsjett 

www.cruise.no sitter det også folk som kan veldig mye om Cruise ferier

Returnert
22.04.17 17:56
mickyH: det jeg er usikker på er hva denne mener om Value for Money.

I cruise-sammenheng antar jeg at value for money oftest er økonomi-segmentet. Mainstream.

mickyH
22.04.17 18:44
Returnert: I cruise-sammenheng antar jeg at value for money oftest er økonomi-segmentet. Mainstream.

det kommer jo helt an på hvem du kommuniserer med da. De som bestiller Duplex suiten på QM2 snakker også om Value for Money vet du.

pooo
28.04.17 19:09
Returnert: I cruise-sammenheng antar jeg at value for money oftest er økonomi-segmentet. Mainstream.

Nei. «Value for money» uansett sammenheng er når en får mer for pengene enn det som er gjennomsnittlig/vanlig/normalt uansett prisklasse. Rett og slett mye for pengene/et usedvanlig godt tilbud. 

...uansett prisklasse. 

Returnert
28.04.17 20:00
pooo: ..uansett prisklasse.

Da antar jeg du får mest for pengene hos selskapene MickyH nevner. 

Innenfor mainstream, så får du p.t mest for pengene hos Celebrity - også basert på det du etterspør innledningsvis. Ser riktignok prisene er ikke er like fordelaktig når det kommer til middelhavscruise med Celebrity høsten 2018.

God tur!

Link-86
Link-86Innlegg: 8993
29.04.17 15:32

Skal ha penger for å dra med MSC igjen.  Vil ikke anbefale de. 

Returnert
29.04.17 19:07
Link-86: Skal ha penger for å dra med MSC igjen.  Vil ikke anbefale de.

Jeg har vurdert å prøve dem ut. Kan du fortelle litt om hvorfor du ikke anbefaler dem?

Link-86
29.04.17 21:29
Returnert: Jeg har vurdert å prøve dem ut. Kan du fortelle litt om hvorfor du ikke anbefaler dem?

Elendig mat. Elendig service. Drikkesystemet var f.eks kuponger og et jævla mas å holde på med. Rett og slett dårlige ansatte og rutiner. Har vært på 6-7 cruise og msc var dårligst så det sang.

Returnert
30.04.17 09:38
Link-86: Elendig mat. Elendig service. Drikkesystemet var f.eks kuponger og et jævla mas å holde på med. Rett og slett dårlige ansatte og rutiner.

Takker! Jeg hører ofte rykter om dårlig mat hos MSC. Synd igrunn, i og med skipene deres ser flotte ut. 

Hadde du tilgang til MSC Yacht Club Experience?

Link-86
30.04.17 11:41
Returnert: Hadde du tilgang til MSC Yacht Club Experience?

Nei.

Var en på sparket tur jeg tok med faren min for noen år tilbake. Men skulle kanskje tatt det da min kabinvert var så elendig at jeg ikke har ord. Fikk minibaren låst fordi jeg satt inn en vannflaske jeg hadde med fra en tur i land. Det var klikk i systemet big time. 

(Innlegget ble redigert 30.04.17 11:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg