Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøre gjennom Spania - tips?

NYTT TEMA
Dabedida
DabedidaInnlegg: 21651
18.06.17 11:42

Hei! 

Kjæresten og jeg reiser til Bilbao onsdag 28. og blir borte til 17. juli. Vi begynner turen i Bilbao som sagt, og så kjører vi til San Sebastian. Derfra skal vi kjøre videre til Barcelona langs kystveien. Målet vårt er å kjøre ned til Algeciras hvor vi skal ta ferge nedover til Tanger. Derfra og videre skal vi til Marrakesh, men vi er åpne for noen reisetips ellers i Marokko. 

Det vi veldig gjerne vil ha svar på er om det er noen skjulte diamanter langs denne ruten som dere godtfolk kanskje kunne anbefale. Alt for hoteller til byer til strender til kirker og annet interessant. 

Vi tar i mot tips for både Spania og Marokko. 

Tusen takk for alle tips på forhånd! 

Jaauda
JaaudaInnlegg: 19727
18.06.17 19:04
Dabedida: tips for både Spania

Mulig dere er reist forbi allerede, men dette er en heidundrende fest.

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 10981
19.06.17 06:54

God tur kompis. Kos deg med kjæresten din. Vær Gago

Forfun
ForfunInnlegg: 4990
19.06.17 13:50

Bruk mye tid i San Sebastian. Veldig god mat der.

Jeg synes Spania er klart best i nord. Helt i syd er det mye turister og lite annet. Fint å bruke tid i syd i oktober til april, da nord er for kaldt. I juli er atlanterhavskysten herlig. Ville vurdert å reise til Vigo og retur til Bilbao for dette lite turistifiserte området. Mitt valg i juli hadde vært start i Barcelona, og kjørt vestover, så syd langs Portugal til fergen til Marokko.

Spania har også nok å se til en ferie, dere behøver ikke å ta Marokko på samme ferie.

Liker plan dere har, god ferie. Mye spennende å se på veien.

Fahruked
FahrukedInnlegg: 879
19.06.17 18:11

I Nerja har dere "cueva de Nerja), kjempegrotter, det synes jeg var moro ihvertfall.

Når dere kommer til Torrox, så kan dere kjøre opp i fjellene til en liten by som heter Competa, fantastisk god mat der, "gambas pill pill" der er Spanias beste, likeledes med "friterte auberginer". Hotel "Balcon de Competa" anbefales der. Resturangene "El Pilon" og "El Cortijo" er en 5 minutters gåtur fra hotellet, anbefales."Casa paco" på torvet har super frokost. Tangier er ett "masete sted", men Gamle Medina er jo litt kult og ha opplevd, ikke dra dit på egen hånd, det gjorde jeg og dama, og gjør ikke det igjen, bli med ett følge. God tur :-)

(Innlegget ble redigert 19.06.17 18:18)

milfern
milfernInnlegg: 65043
21.06.17 02:53

Såååå...Real Madrid vinner laliga og sin 12 Champions League tittel og du dukker ikke opp igjen på VGD før du trenger tips til en biltur?!

Skuffende Dabedidus....

Dabedida
21.06.17 14:39
milfern: Såååå...Real Madrid vinner laliga og sin 12 Champions League tittel og du dukker ikke opp igjen på VGD før du trenger tips til en biltur?! Skuffende Dabedidus....

Selv om jeg ikke er en aktiv skriver, betyr det ikke at jeg ikke er en aktiv leser. For tiden velger jeg å holde meg litt på tribunen. 

Dabedida
29.06.17 00:26

Befinner oss nå i Bilbao. Det har vært en kjempehyggelig by, selv om vi bare har fått oppleve kvelden. Vi reiser mot San Sebastian i morgen, men nå skulle vi gjerne hatt flere dager her. Vi har spist en sen middag på en veldig lokal restaurant, men det var virkelig utsøkt! 

Så langt er ferieturen en innertier! 

Oson do (usikker på skrivemåten) er fantastisk på baskisk. 

Forfun
ForfunInnlegg: 4990
29.06.17 15:13
Dabedida: Vi har spist en sen middag på en veldig lokal restaurant, men det var virkelig utsøkt!

Du er nå i Spanias beste område for mat. San Sebastian er litt bedre, men også mer turister. Deretter taper det seg. Nyt den mest mulig før dere reiser fra region. Jeg tok helt av og spiste på Arzak, dyrt men verdt pengene.

Frister å bestille tur til region i høst.

(Innlegget ble redigert 29.06.17 15:14)

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4049
29.06.17 16:19

Når dere kommer så langt som forbi Malaga og til Fuengirola-traktene anbefaler jeg den lille kystbyen La Cala. Videre opp til fjellandsbyen Mijas. Fantastisk fin liten by i spektakulært landskap. 

By the way, får du leiebilen med deg til Marokko ?

(Innlegget ble redigert 29.06.17 16:21)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg