Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alpeferie med bil til vinteren

NYTT TEMA
Golf_R
Golf_RInnlegg: 6
07.07.17 20:07

Kunne tenke meg å kjøre til en skidestinasjon til vinteren. Lyver litt i tittelen, trenger ikke være Alpene, men ønsker tips til en fin skidestinasjon som ikke er altfor langt å kjøre for 3 dager med skikjøring.

Noen tips, feel free til å slenge dem ut:)

Takk

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4356
07.07.17 20:13

Det går da fly til Sveits og Østerrike også.

Å kjøre er langt, du risikerer drittvær og det blir mye dødtid.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1372
11.07.17 17:59

Ikke noe problem å kjøre, men for 3 dager hadde jeg nok tatt fly. For eksempel fly til München, og leiebil.

Fra München er det ca. 2 timer til flere gode skisteder i Østerrike: Saalbach, Zell am See, Bad Gastein, Kitsbuhel for å nevne noen.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7113
13.07.17 09:16

Ja, for alt under 10 skidager hadde jeg tatt fly. Ikke mye som slår følelsen av en roadtrip til alpene, kjøre av fergen (evt ikke ferge hvis en veldig glad i å kjøre) og bare suser nedover autobahn på en dag og så være i alpene. Men blir jo bare masse bilkjøring og lite ski/opplevelser hvis en skal bare være der nede i 3 dager. Som det nevnes over her. Munchen, Salzburg, Geneve, Grenoble og min favoritt Milano er bare 1-2 timer fra de beste alpedestinasjoner. Leibil, dra etter værmelding så får en best ut av et kortere opphold. Har du bobil og kun 3 dager til rådighet så er det kun Norge som gjelder, evt Åre i Sverige.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21804
13.07.17 20:30
Golf_R: Kunne tenke meg å kjøre til en skidestinasjon til vinteren. Lyver litt i tittelen, trenger ikke være Alpene, men ønsker tips til en fin skidestinasjon som ikke er altfor langt å kjøre for 3 dager med skikjøring.   Noen tips, feel free til å slenge dem ut:)

Da ville jeg kanskje heller satset på Åre i Sverige, størst og best i Scandinavia og betraktlig nærmere å kjøre til enn Alpene.

hansavaag
hansavaagInnlegg: 77
16.07.17 16:54

Altfor lang å kjøre for bare 3 skidager, ta fly til Geneve, Munchen, Grenoble, Zurich, da har du 2-4 timer transit til veldig mange gode skianlegg, eksempelvis Val d'isere, Zermatt, Tignes, Engelberg (veldig bra off-piste).

Val d'isere er min favoritt og anbefales, ekte (liten) by, snøsikkert og masse fine løyper og så er det bareå tråkke ut av løypene så har man masse fin off-piste.

Prisnivået er heller ikke så ille, ihvertfall ikke for oss nordmenn. Sveits som jeg også liker veldig godt er dyrt selv for oss nordmenn, bare skikortet for komboen Zermatt/Cervinia kostet oss godt over 400 NOK/dagen i 2014.

zickboy25
zickboy25Innlegg: 50
28.07.17 12:14

Ville heller tatt fly som de fleste her skriver. Norwegian flyr direkte til flere plasser i Østerike. Sølden vil jeg anbefale. Store fjell og nytt trekk som gir minimalt med kø tid. Liten koselig by, og gode offpist muligheter også.Var også knapt 1 time fra insbruck som norwegian flyr til

https://www.soelden.com/getting-here-by-airplane-winter

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg