Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

A post fra Norge til Thailand.

NYTT TEMA
thsika
thsikaInnlegg: 8
26.07.17 15:05

Hei.

Vet noen hvor lang tid det kan ta å få sendt a post fra norge til thailand? Altså de som kan ha erfaring med et fra før.

Jeg er i Thailand nå, og mistet bankortet mitt mens jeg var i Hua Hin. Det er 15 dager siden jeg bestilte nytt fra banken, og de skulle sende det hit til Hua Hin.

Det ble sendt fra Norge den 13 Juli. Skulle egentlig reise til Vietnam den 24, men siden bankortet ikke var kommet enda måtte jeg droppe flyet.

Skulle også reise fra Hua Hin til bangkok egentlig den 19, men siden bankortet mitt blir sendt hit, så må jeg vente her. Å nå venter jeg her kun på grunn av det, og litt lei av å vente nå.. -_-

Kan det ta så lang tid med a post som 15 dager? eller burde jeg kontakte banken å be de sendte på nytt på en annen måte? 

Jeg vet ikke hvor lang tid det kan ta, men lest tråder som er fra 2011 at det ble sendt fra norge til isan på 5 dager.. Å nå i 2017 har det gått 15 dager som a post å jeg har fortsatt ikke motatt bankkortet. noen tips? er frustrende å bare være her for å vente på bankortet... ganske hejlepsløs uten det også!

fazz
fazzInnlegg: 17968
26.07.17 15:10
thsika: Jeg vet ikke hvor lang tid det kan ta, men lest tråder som er fra 2011 at det ble sendt fra norge til isan på 5 dager.. Å nå i 2017 har det gått 15 dager som a post å jeg har fortsatt ikke motatt bankkortet. noen tips? er frustrende å bare være her for å vente på bankortet... ganske hejlepsløs uten det også!

>>> Det har litt å gjøre med hvor flaks du har siden de ikke sender post nedover hver eneste dag, men kanskje bare en gang i uka. Når jeg bodde i Malaysia så kunne det ta inntil 3 uker før jeg fikk posten. Ett par ganger kom den heller aldri frem. Siden den gang så sender jeg alltid viktige ting med Fedex eller DHL til utlandet, da tar det gjerne 4-6 dager.

fargerik
fargerikInnlegg: 45062
26.07.17 17:55
thsika: Hei. Vet noen hvor lang tid det kan ta å få sendt a post fra norge til thailand? Altså de som kan ha erfaring med et fra før. Jeg er i Thailand nå, og mistet bankortet mitt mens jeg var i Hua Hin. Det er 15 dager siden jeg bestilte nytt fra banken, og de skulle sende det hit til Hua Hin. Det ble sendt fra Norge den 13 Juli. Skulle egentlig reise til Vietnam den 24, men siden bankortet ikke var kommet enda måtte jeg droppe flyet. Skulle også reise fra Hua Hin til bangkok egentlig den 19, men siden bankortet mitt blir sendt hit, så må jeg vente her. Å nå venter jeg her kun på grunn av det, og litt lei av å vente nå.. -_- Kan det ta så lang tid med a post som 15 dager? eller burde jeg kontakte banken å be de sendte på nytt på en annen måte? Jeg vet ikke hvor lang tid det kan ta, men lest tråder som er fra 2011 at det ble sendt fra norge til isan på 5 dager.. Å nå i 2017 har det gått 15 dager som a post å jeg har fortsatt ikke motatt bankkortet. noen tips? er frustrende å bare være her for å vente på bankortet... ganske hejlepsløs uten det også!

Det kan godt tenkes at sendingen bare er borte. Jeg har sendt post og brev til Thailand mange ganger, og som regel kommer de aldri fram.

Hva som skjer aner ikke jeg, men antagelig er det befengt med banditter som stjeler post som kan virke interessant.

Korrupt land, vettu.

Det kjipeste er at ingen gidder å hjelpe deg der. Reis hjem, dersom du har returbillett.

Moralen? Aldri "miste" bankkortet.

(Innlegget ble redigert 26.07.17 17:57)

thsika
26.07.17 19:13

Takk for svar. Min opplevlese etter å ha lest en del både norske forum, (asiaforum) og på thaivisa er at dette var et stort problem for 12-15 år siden. Det aller meste kommer frem i dag uten store problemer. 

Det jeg vet er at (kontanter) er jo noe aldri man skal sende med post uansett! men jeg ser hva du mener. Til og med anastte i posten i norge stjeler jo bankkort, noe som

ble exposa for ikke så lenge siden, så det er slike ting som aldri er trygt å sende uansett hvor. Kommer posten i feil hender, så kan også bankortet forsvinne, så man er jo aldri trygg på slike ting.

Har ikke noe retur bilett da jeg skal være her til januar 2017. Grunnen til at jeg mistet bankkortet var at i motsetning til norge, så må man først ta ut bankortet, også ta pengene. Her så kommer pengene først, og så bankortet.

Her, så er det omvendt. Er jo bare min egen feil, men var dagen jeg landet her, og var veldig sliten, og surrete i hue. Plutselig blei kortet slukt av maskinen.... 

Det er jo unasett ikke noe nød da jeg fortsatt har en nettbank, og kan overføre til familie slik at de kan overføre til Western Union til Thailand. Det er et lite gebyr, men det blir vel omtrent likt som atm fee, og det gebyret i norge tar for uttak i utland.

men det er fortsatt ganske kjipt å være i en annen del av verden vist du skjønner uten et bankkort ^^ får satse på det kommer om noen dager, vist ikke må jeg bestille det på nytt via fedex elns.

Det kan bare ha blitt borte i posten, vist noen hadde stjelt det ville jeg trodd kontoen min var tappa for penger nå.

fargerik
26.07.17 19:45
thsika: Her så kommer pengene først, og så bankortet.

JA! Det der er jo helt på tryne. Du er ikke den første som har gått fra kortet. Skal jeg gi ett råd til utover å passe seg for sola, må det være å holde tunga rett i kjeften når man bruker ATM.

thsika
01.08.17 16:22

Helig enig, fargerik.

Har fortsatt ikke motatt kortet, men skal oppdatere tråden slik at den kanskje kan være til nytte for noen i samme situasjon en gang.

Det kan så klart fortsatt komme, kan være mange grunner til at det tar litt tid når det skal sendes som brevpost fra norge, til asia. Det jeg har hørt er at det kan ta alt fra 6 dager til 4-5 uker. 

Normalt skal det ta ca 10 dager. 

Det beste er nok å sende viktig ting med budtjenste som DHL osv, selvom det er dyrere. Banken burde ha foreslått det til meg med engang egentlig. 

men nå har de sendt nytt kort med DHL, så skal være her innen få dager. Flott med sporing, så vet man til en hver tid hvor brevet befinner seg! :)

annmag
annmagInnlegg: 7217
01.08.17 16:57
thsika: vist noen hadde stjelt det ville jeg trodd kontoen min var tappa for penger nå.

Jeg håper da virkelig at banken har sperret det kortet som surrer rundt i posten et sted.

gjespe
gjespeInnlegg: 16058
01.08.17 17:05

Lurt å ha noen flere kort med seg når man reiser halve jorda rundt.

Er det adressen til et hotell du har sendt det til, en condo du leier eller familie? Det burde vært sendt rekommandert hvis det ikke er gjort. 

fargerik
01.08.17 20:10
thsika: Har fortsatt ikke motatt kortet, men skal oppdatere tråden slik at den kanskje kan være til nytte for noen i samme situasjon en gang. Det kan så klart fortsatt komme, kan være mange grunner til at det tar litt tid når det skal sendes som brevpost fra norge, til asia. Det jeg har hørt er at det kan ta alt fra 6 dager til 4-5 uker. Normalt skal det ta ca 10 dager. Det beste er nok å sende viktig ting med budtjenste som DHL osv, selvom det er dyrere. Banken burde ha foreslått det til meg med engang egentlig. men nå har de sendt nytt kort med DHL, så skal være her innen få dager. Flott med sporing, så vet man til en hver tid hvor brevet befinner seg! :)

Men det er vel egentlig ikke så ille å være i Hua Hin? Er det ikke ganske pent vær der nå?

Karten67
Karten67Innlegg: 3170
27.08.17 18:06
fargerik: Moralen? Aldri "miste" bankkortet

Hei Fargerik, moralen blir vel heller, "ikke gjør deg avhengig av kun ett kort på ferietur", da kan fort ferien bli ødelagt. Oss andre Thaifarere har konto der nede, så vi får ikke de problemene:)

fargerik
28.08.17 22:47
Karten67: Oss andre Thaifarere har konto der nede

hysj.

(Innlegget ble redigert 28.08.17 22:47)

Rollo_8
Rollo_8Innlegg: 4867
01.09.17 19:56

Det er nok det aller beste rådet ja, ha alltid flere kort!

Og ikke ha alle på samme sted.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg