Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OK hotell Venezia/Mestre?

NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21864
27.07.17 11:03

Hei neste høst skal jeg på cruise med utreise fra Venezia. Og for sikkerhets skyld så tenker jeg og reise ned dagen før.

Og i den forbindelse ønsker jeg tips om ok hotell enten i Venezia eller kanskje aller helst Mestre inne på fastlandet. Og jeg ønsker meg hotell (IKKE Airbnb)

Returnert
ReturnertInnlegg: 138
27.07.17 11:25

Da vi skulle på cruise ut fra Venezia, så bodde vi på Hotel Carlton on the Grand Canal. Vi var godt fornøyd med dette - til tross for at det ikke scorer spesielt godt på Tripadvisor. Vi bodde der i 2011.

Sentralt og bra hotell hvis man skal utforske Venezia. 

Gled deg til ut- og innseiling til Venezia!

Kjetil_e
27.07.17 11:29
Returnert: Da vi skulle på cruise ut fra Venezia, så bodde vi på Hotel Carlton on the Grand Canal. Vi var godt fornøyd med dette - til tross for at det ikke scorer spesielt godt på Tripadvisor. Vi bodde der i 2011.
Sentralt og bra hotell hvis man skal utforske Venezia.
Gled deg til ut- og innseiling til Venezia!

Takk for tipset, skal sjekke det ut.

Har vært i Venezia før, så ikke noe must for meg å se byen. Den gang var jeg på busstur så alt var organisert.

I såfall er det enklest da å ta en såkalt vannbuss fra tog/buss-stasjonen inne på fastlandet og ut til hotellet?

Og hvordan kommer man seg ut dit cruiseskipene legger til kai?

Returnert
ReturnertInnlegg: 138
27.07.17 12:11

Det er ca 5 minutter gåtur fra togstasjonen hotellet. Med normal fysikk, og ikke "hauger" av bagasje, så ville jeg gjort som vi gjorde: Gå.

Når dere skal til cruisehavnen dagen etter, så spaser bort til busstasjonen og ta "minitog" (people mover) derfra til havnen.

God tur!

Kjetil_e
27.07.17 12:14
Returnert: Det er ca 5 minutter gåtur fra togstasjonen hotellet. Med normal fysikk, og ikke "hauger" av bagasje, så ville jeg gjort som vi gjorde: Gå.
Når dere skal til cruisehavnen dagen etter, så spaser bort til busstasjonen og ta "minitog" (people mover) derfra til havnen.
God tur!

Tusen takk.

Kjetil_e
28.07.17 09:10
Returnert: Det er ca 5 minutter gåtur fra togstasjonen hotellet. Med normal fysikk, og ikke "hauger" av bagasje, så ville jeg gjort som vi gjorde: Gå.
God tur!

Takk igjen, men så ut til å være veldig dyrt. Var rundt 2.500 nok for en natt i enkeltrom. Det er en del over hva jeg er komfortabel med å betale for en natt.

Men ser ut til at hoteller i selve Venezia er veldig dyre. Men hoteller i Mestre (Landsiden av brua ut til Venezia). Noen som har prøvd hoteller i Mestre og kan si litt om dem.

Ellers takk for beskrivelse av hvordan man kommer seg til selve cruiseterminalen. Det var god og nyttig info.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg