Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erfaring med Ving uspesifisert ?

NYTT TEMA
enigma99
enigma99Innlegg: 657
23.08.17 01:30

Det begynner å bli endel år siden vi selv reiste på "pakketur" og jeg ser ikke for meg at det skjer anytime soon / ever.. ;-) Men for sønnen på 20 og en kompis er det en aktuell måte å komme seg billig til sola på i september.

Fra den tiden vi selv reiste uspesifisert pakketur, det begynner å bli endel år siden, har vi delte erfaringer. Enkelte ganger traff vi "jackpot" og fikk et flott hotell. Men jeg husker også et par ganger hvor vi fikk hoteller som ikke stod i reiseselskapets katalog engang, og som lå så avsides og var så dårlig at vi hev oss rett i en taxi og fant noe annet.

Hvordan er det nå for tiden ? Etterlyser erfaringer. Er det størst sjanse for å havne på anstendige hoteller eller blir man plassert på et drittsted som "straff" for å ikke betale fullpris ? Destinasjoner hvor oddsene er bedre enn andre steder ? Reiseselskaper hvor oddsene er bedre enn Ving ?

Takker for alle tips :-)

win
winInnlegg: 145
23.08.17 11:07

Jeg har ikke så mange tips annet enn å ha med nok penger til at dere ikke er låst til stedet du/dere blir plassert.

Erfaringen min er ca. 10 år gammel nå, men vi reiste med Ving til Antalya i Tyrkia uspesifisert i 14 dager. Var så heldige at vi fikk et skikkelig drittrom uten AC i hetebølge (ca. 45 grader). Klagde på en del ting etter et par dager. De siste 9 dagene ble vi flyttet til et av de fineste hotellene jeg har bodd på til dags dato.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 29001
23.08.17 17:26
enigma99: Det begynner å bli endel år siden vi selv reiste på "pakketur" og jeg ser ikke for meg at det skjer anytime soon / ever.. ;-) Men for sønnen på 20 og en kompis er det en aktuell måte å komme seg billig til sola på i september.

Hva med å kun bestille flyreisen da? De er jo ofte også ganske billige.

Usikker på hvor langt inn i september det er "fellesferie" i sør-Europa. Gjorde ett søk f.eks. på Hellas og der er det ferie frem til 09.09, så regner med at det kan være sikrere ifht. å havne på jallasted å ikke reise når de har fellesferie der nede.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1372
25.08.17 17:05

Reiste uspesifisert med Ving til Mallorca for ca 15 år siden. Det var første og siste gang. Fikk et rom rett over et discotek, og forsøkte hver dag å få tak i billetter hjem.. ettersom viljen/ muligheten til å gi oss noe annet ikke var tilstede.

Royruwen
RoyruwenInnlegg: 3600
25.08.17 17:53

Anbefaler Apollo 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg