Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fin thailandtur, løp og kjøp!

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 45062
30.08.17 06:43

Koh Chang er et fint sted.

For den som vil ta seg en tur til et ikke- party- sted uten så mye mye disco og ungdom på fylla, syns jeg dette virker som en fin og rimelig tur.

Løp og kjøp, det er sikkert finere enn det ser ut på bildene.

(Innlegget ble redigert 30.08.17 06:52)

enigma99
enigma99Innlegg: 657
30.08.17 16:58

Joda, Koh Chang kan anbefales, men litt mye strender der for deg Fargerik ? ;-) 

fargerik
30.08.17 19:14
enigma99: Joda, Koh Chang kan anbefales, men litt mye strender der for deg Fargerik ? ;-)

Jepp.

Hverken jeg eller kona er spesielt interessert i å sløgge på stranda i et par uker.

Men det er jo det folk liker, da.

Vi drar da en tur til havet, og det er bare deilig å komme litt vekk fra byen og gå og vasse på stranda en dag eller to. Det er også bra å havne i jungelen et par dager...men det er også nok. Vi liker byen, med drosjer og pene, møblerte nabolag og intellektuelle urbane storbymennesker.

Men det er ikke meg eller oss det handler om.

Jeg syns det var et godt tilbud for folk som vil sløgge på stranda og sånn.

Men jeg antar at det er utsolgt om et par dager.

Ingen skade skjedd.

(Innlegget ble redigert 30.08.17 19:19)

malacay3
malacay3Innlegg: 16196
30.08.17 19:24

Har vært der. Dørgende kjedelig sted. Man skal være veldig nyforelska dersom man holder ut mer en 3 dager.

Malacay

fargerik
30.08.17 19:33
malacay3: Har vært der. Dørgende kjedelig sted. Man skal være veldig nyforelska dersom man holder ut mer en 3 dager. Malacay

Poenget mitt er at det er en grei pris for en fin tur for folk som skal på ferie og sløgge på stranda og hvile.

Noen ganger trenger man å kjede seg et par uker.

Vi har for vår del helt andre planer når vi flakser avgårde igjen på nyåret.

(Innlegget ble redigert 30.08.17 19:34)

enigma99
30.08.17 23:12
malacay3: Har vært der. Dørgende kjedelig sted

Tja det kommer jo an på hva man er på jakt etter. Selv tok vi noen dager der etter å ha bodd noen dager i Soy 4 i Bangkok, liker kontraster ;-) Fint sted å slappe helt av noen dager, og ok øy å ta en MC tur på.

fargerik
31.08.17 01:15
enigma99: Tja det kommer jo an på hva man er på jakt etter. Selv tok vi noen dager der etter å ha bodd noen dager i Soy 4 i Bangkok, liker kontraster ;-) Fint sted å slappe helt av noen dager, og ok øy å ta en MC tur på.

Jeg tror altså at dette er et fint tips til folk som vil ha en rimelig ferie og slappe av. Folk som ikke er så kjent med livets gang i dette rare landet.

Vi reiser i fri dressur, og har som regel noen planer for hva vi skal gjøre, og så blir det alltid og uten unntak slik at alle planer blir endret.

Psykedelisk land.

Jeg har planer nå, som vanlig, men har ikke så mye tro på at noen plan vil funke. Jeg vil nordpå, men vi havner vel sikkert ved havet. Eller omvendt. Ingen illusjoner om å ha spesiell koll på ting.

Bare EN ting er spikret fast, og det er time hos tannlegen.

Kjenner jeg Thailand godt nok, er tannlegetimen flyttet når vi kommer dit. Alt annet ville være mot naturlovene.

(Innlegget ble redigert 31.08.17 01:19)

malacay3
31.08.17 23:13
enigma99: Tja det kommer jo an på hva man er på jakt etter. Selv tok vi noen dager der etter å ha bodd noen dager i Soy 4 i Bangkok, liker kontraster ;-) Fint sted å slappe helt av noen dager, og ok øy å ta en MC tur på.

Noen dager er helt ok, men 13 ?

Malacay

fargerik
01.09.17 12:01
malacay3: Noen dager er helt ok, men 13 ?

Jeg går rundt og innbiller meg at folk ønsker å sløgge i varmen i et par uker.

Kanskje ikke så fryktelig spennende for en traver som deg, men for folk som trenger å sjalte ut hverdagen og gjøre null og niks, er det da noe helt annet.

Mange liker det, og ønsker heller ikke å reise bort for å presse inn en drøss med action og opplevelser.

Bare dovne seg.

Rollo_8
Rollo_8Innlegg: 4867
01.09.17 19:50

Morsomt å se det er liv i dere :D

Bangkok delen av den turen ser ut som et mareritt, men men.

fargerik
07.09.17 06:32
Rollo_8: Bangkok delen av den turen ser ut som et mareritt, men men.

To dager i Bangkok et mareritt???

Det er tusen millioner ting å gjøre i Bangkok. På to dager rekker man å gjøre to ting.

Jeg kunne med letthet være guide og fylle opp et par måneder med nye ting å finne på hver dag. Problemet er ikke å finne på ting å gjøre, men å velge bort det man ikke har tid til.

(Innlegget ble redigert 07.09.17 06:35)

enigma99
08.09.17 19:53
Rollo_8: Bangkok delen av den turen ser ut som et mareritt, men men.

Bangkok er en by man trenger tid til å like ;-) Vi har vært i Bangkok 10-12 ganger nå, og elsker byen, bruker Bangkok og KL som baser for reiser videre i SE Asia. Men første gangen vi var i Bangkok hatet vi byen...

fargerik
09.09.17 05:40
enigma99: Bangkok er en by man trenger tid til å like ;-) Vi har vært i Bangkok 10-12 ganger nå, og elsker byen, bruker Bangkok og KL som baser for reiser videre i SE Asia. Men første gangen vi var i Bangkok hatet vi byen...

Man får et slags oppheng, Bangkok er mitt andre hjem.

Mye rart å oppleve.

Det er vanskelig å beskrive følelsen det er å gå ut av døra på flyplassen og trekke inn det første åndedraget og snuse inn lukten av intens varm luft iblandet eksos og høre den vanvittige larmen fra trafikk og fløyter og tuting fra security og politi som prøver å jage vekk de som feilparkerer.

Gleder meg allerede, snart er vi der igjen!

For de som ikke er klar over det...de skal kremere kongen i oktober, så det vil nok bli en del stille dager uten fest og party i slutten av måneden. Tips er å ha med seg svarte klær og ikke være utagerende rundt de dagene. For de som eventuelt skulle befinne seg der akkurat da.

(Innlegget ble redigert 09.09.17 05:49)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7216
09.09.17 07:25
Rollo_8: Morsomt å se det er liv i dere :D Bangkok delen av den turen ser ut som et mareritt, men men.

Bangkok har jo alt . Fra trafikk kork og larm til nærmest landlige omgivelser. Vi holder til i ett inngjerdet\muret byggefelt like ved Safari World med ett lite treningsenter , parkområde og basseng. Område rundt er jo også som på bygda i Norge nærmest. Flere hunder langs veien bare :-)

(Innlegget ble redigert 09.09.17 07:26)

fargerik
09.09.17 10:10
FrannyLee: Bangkok har jo alt . Fra trafikk kork og larm til nærmest landlige omgivelser. Vi holder til i ett inngjerdet\muret byggefelt like ved Safari World med ett lite treningsenter , parkområde og basseng. Område rundt er jo også som på bygda i Norge nærmest. Flere hunder langs veien bare :-)

Safari World er et eksempel på èn ting en turist kan gjøre i BKK som tar èn dag.

Hundene i veien er ikke så ille som de skal ha det til, de kan bestikkes. Verre med løvene i parken.

Det er litt kinky at jeg som er fra Norge kun har sett isbjørn en gang, og at det var i Bangkok ;-)

(Innlegget ble redigert 09.09.17 10:15)

FrannyLee
09.09.17 10:53
fargerik: Det er litt kinky at jeg som er fra Norge kun har sett isbjørn en gang, og at det var i Bangkok ;-)

Som med en hel masse andre nordmenn vil eg tippe. Meg selv innkludert.

fargerik
09.09.17 11:46
FrannyLee: Som med en hel masse andre nordmenn vil eg tippe. Meg selv innkludert.

Lenge siden jeg var der. De hadde "James Bond"- show med jetski og bomber...ganske underholdende egentlig.

Dette

Kjører de samme greia fremdeles?

(Innlegget ble redigert 09.09.17 11:47)

FrannyLee
09.09.17 13:21
fargerik: Dette Kjører de samme greia fremdeles?

De to siste sommrene har vi ikke vært der , og gangen før tror jeg resten av familien var på ett elefantshow av noe slag :-) mens jeg slappet av på en spiseplass mener jeg å huske.

malacay3
09.09.17 13:26

Bangkok er fantastisk. Det kan være hektisk, men det har sine små oaser som alle andre storbyer. Tilbringer alltid mest tid der når vi er nedover.

Malacay

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg