Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rutetips Oslo-Trollstigen-Geiranger -Ålesund

NYTT TEMA
Panathinaikos13
Panathinaikos13Innlegg: 1027
30.08.17 17:39

Hei! Lurer på om noen har mulighet til å gi tips til hvordan vi burde gjennomføre denne tuen? Har med svigerforeldre fra utlandet som ønsker å se denne delen av Norge. Vi skal opp til Ålesund og tenkte at Geirangerfjorden og Trollstigen er noe som er fint å få vist fram. Er det lurt å kjøre til Trollstigen først og så til Geirangerfjorden og videre til Ålesund? Noen spesielle veier vi burde ta for å få se mest mulig natur uten at det blir altfor stor omvei til Ålesund? Alt av tips til denne reisen er hjertelig velkomne!

puma1
puma1Innlegg: 18246
30.08.17 18:33

Det kommer litt an på om du tenker bare Geiranger eller Geirangerfjorden

Hvis bare Geiranger, ville jeg kjørt Ottadalen og direkte til Geiranger. Så Eidsdal-Linge, Trollstigen og så Ålesund.

Hvis Geirangerfjorden, ville jeg tatt utgangspunkt i Åndalsnes, så Geiranger og ferje til Hellesylt. OBS: Sjeldnere avganger fra 01.09. Ferja er også ganske dyr. Fra Hellesylt ville jeg valgt Norangsdalen og ferje Leknes-Sæbø, Ørsta og videre til Ålesund. 

Panathinaikos13
Panathinaikos13Innlegg: 1027
30.08.17 19:28

.

(Innlegget ble redigert 30.08.17 19:29)

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21804
02.09.17 10:49
Panathinaikos13: Hei! Lurer på om noen har mulighet til å gi tips til hvordan vi burde gjennomføre denne tuen? Har med svigerforeldre fra utlandet som ønsker å se denne delen av Norge. Vi skal opp til Ålesund og tenkte at Geirangerfjorden og Trollstigen er noe som er fint å få vist fram. Er det lurt å kjøre til Trollstigen først og så til Geirangerfjorden og videre til Ålesund? Noen spesielle veier vi burde ta for å få se mest mulig natur uten at det blir altfor stor omvei til Ålesund? Alt av tips til denne reisen er hjertelig velkomne!

Jeg ville kjørt Oslo - Åndalsnes - Trollstigen - Linge - Eidsdal - Geiranger. Opp til Dalsnipa og tilbake til Geiranger. Ferge til Hellesylt. Obs sjekk tider og er ganske dyr. Fortsett så sørover retning Hornindal og Stryn. Men etter kort tid sving av på vei 655 gjennom vakre, ville og øde Norangsdalen til Øye (Union hotell) og Lekneset. Ta ferje over til Sæbø og fortsett så mot Ørsta og Ålesund. Slik ville jeg kjørt.

Forfun
ForfunInnlegg: 5014
03.09.17 09:27

Hvor kjører dere fra? Hvis Oslo ville jeg kjørt Fagernes, Lom, Geiranger, valldal, Åndalsnes, Ålesund. Det er ca to timer tregere enn raskeste vei til Ålesund. Hvis rundtur fra Ålesund, så Åndalsnes, valldal, Geiranger, Stryn, stranda, ålesund. Raskere å returnere fra Geiranger tilbake til valldal så ut fjorden til ålesund. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg