Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Egypt !

NYTT TEMA
FleXUS
FleXUSInnlegg: 1
06.09.17 23:27

Håper på noen gode råd. Har vært i Egypt en gang tidligere. Husker vi  var og snorklet, og at tiden på hotellet var bra, men at det var noe slitsomt å være utenfor!

Denne gangen har jeg tenkt annerledes.

Vi flyr ned til Hurghada. Så har vi ordnet et hotell der for å slappe av noen dager.
Hjemturen går fra Sharm El sjeik 16 dager senere.

Har altså rundt 11 dager i midten som skal planlegges.

Når reservasjonen i Hurghada går ut vurderer jeg muligheten for å ta en buss til Luxor.
1) hvor mange dager trenger vi der?
2) noe bestemt hotell som passer bra når man er på budsjett?

Ser de skal ha noen relativt komfortable busser med Wifi. 6 timer på buss er bedre enn 3-4 timer med venting og fly synes jeg. Litt billigere blir det kanskje også. Forsøkte å bestille flybilletter, men slet veldig med å få godkjent kortene mine på den egyptiske siden. Tror kanskje jeg bestilte med noen priser som ikke er ment for nordmenn, men det var lite informasjon rundt det.

Deretter ser jeg for meg å dra til Kairo. Regner med det går en buss den veien også. Kanskje en nattbuss eller et natttog kan være tingen. Så noen dager i Kairo ute ved pyramidene.

1) Er det noe å se i selve byen i det hele tatt?
2) Hvor mange dager her?

Deretter en buss ned til Sharm  og noen dager i sola før det blir hjemtur.

Kom gjerne med noen velmente råd og bidra til å skape minner for livet! :)

(Innlegget ble redigert 06.09.17 23:28)

Returnert
ReturnertInnlegg: 134
07.09.17 08:00

Følger denne! Skal selv til Hurghada i februar. Flyr via Riga btw.

Har vært i Kairo, og anbefaler deg å få med deg BYEN Kairo. Spennende å se hverdagslivet. Dessuten.. Det egyptiske museet er et must!

God tur!

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8281
12.09.17 11:59

Kairo er en flott by om er glad i søppel, svindel og slitsomme folk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg