Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Marokko? er det noe a?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 45096
09.09.17 14:19

Nå etter skoleferien plopper det inn tilbud. Selvfølgelig.

Dagens tilbud er altså en femten dagers tur til Marokko.

Før : ti tusen pr. person, nå 3490 pr. person. Program for gamlinger, med fire stjerners hoteller, utflukter, spaopphold og Marrakesh og puter sydd under armene fra avreise til man er på vei hjem.

Hadde vi hatt tid, ville jeg bare tatt med kona og reist i morgen den dag, det er minst 32 og et halvt år siden jeg var i Marokko.

Men.....jeg likte ikke landet den gang da. Muligens litt ubereist og uvant med kultursjokket. Legger jeg vekk motforestillinger og forutinntattheten, innbiller jeg meg dog at jeg skulle kunne takle kultursjokket mye bedre nå enn den gang.

Noen som vil?

800 24779

(Innlegget ble redigert 09.09.17 14:22)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 42411
11.09.17 13:28

Marokko er fantastisk og ett av mine definitive favorittland. Med opplegg på bra hotell vil jeg tro det kan bli meget behagelig.

Men slike opplegg er vel pga prisen ganske stappet med besøk på diverse utsalg for å få avanse ved kjøp? Og så må man betale ekstra for utflukter. Har hørt litt ymse om silke reiser, men om man er oppmerksom på det på forhånd og passer på, så tror jeg det er greit.

På 32 år har nok meget skjedd. Det er lagt mer til rette for litt mer for luksuriøs turisme.

Det er mye god mat, de har egen vin, naturen er flott, kulturen er gammel og spennende. Vanskelig å finne noe særlig negativt, og islam er ikke påtrengende.

Det er jo heller ikke uten grunn at en god del kjente og rike personer liker Marokko godt. Stordalen giftet jo seg sågar der nede.

Så da må det vel være bra nok for den gamle mannen også?

JudasT
JudasTInnlegg: 5243
14.09.17 13:46

Eg kjenner eit eldre par som skal på den reisa i november. Ei vekes rundreise og ei i ro. Dei var på nøyaktig same reise for nokre år sidan, men det spelar inga rolle, meinte dei. Dei lika seg bra i Marokko. Betre der enn i Tunisia og Egypt, iallfall.

Klikk for å gå tilbake til toppen