Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Snowboard, Jackson Hole eller Snowbird?

NYTT TEMA
Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15641
13.09.17 19:19

Øhhh...

Vi skal på tur i mars og er litt usikker på hva vi skal velge. Ingen av oss kjører park, noen liker løssnø og alle liker å veksle mellom cruising og bratt. Vi tenker å leie en leilighet. Spørsmålene er:

Hvor lett er det å komme seg dit (jeg vet at det kan være litt vanskelig med fly til Jackson Hole)?

Hvor velegnet er det for snowboard?

Hvor lett er det å komme seg til og fra selve anlegget?

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10908
14.09.17 10:44

Jeg har ingen erfaring med skikjøring der, men en bekjent av meg i USA som elsker løssnø (på ski) lovpriser stedet. 

Det er flyplass i Jackson Hole. Hvordan rutetilbudet er i mars aner jeg ikke, men i dag er det ventet fly inn fra Denver, Chicago, Salt Lake City og Dallas. Da er det bare å søke etter fly fra der du skal dra fra til en av disse byene og fly videre derfra til JH. Ingen tilbyr direkte fra Oslo til de nevnte byer, men SAS har f.eks en behagelig og daglig rute til Chicago via både Arlanda og Kastrup.

Det er nok en del rimeligere å fly til Salt Lake City og leie bil der for det siste stykket (ca 5 timers biltur). Til Salt Lake City (fra Oslo) kommer man med ett stopp via bla Amsterdam.

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15641
14.09.17 20:50

Takker. Hvis jeg har forstått det riktig, så er det de litt mindre flyene som flyr til Jackson Hole og at de derfor innstiller oftere når det er dårlig vær. Men nå er det bestemt at det er dit vi skal.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10908
15.09.17 09:49

Ut i fra hva jeg kan se av det som flyr dit i dag er det stort sett mellomstore jet, som Airbus 319 og 320, med et innslag av den mindre CRJ700. At det fort kan oppstå uregelmessigheter vinterstid på JAC tviler jeg ikke på.

Høres ut som en god beslutning, håper dere får det fint!

(Innlegget ble redigert 15.09.17 09:50)

zickboy25
zickboy25Innlegg: 56
20.09.17 13:50

Fly fra Saltlake

https://www.finn.no/reise/flybilletter/resultat?tripType=roundtrip&requestedOrigin=OSL.METROPOLITAN_AREA&requestedDestination=JAC.AIRPORT&requestedOrigin2=&requestedDestination2=&requestedDepartureDate=16.02.2018&requestedReturnDate=02.03.2018&numberOfAdults=1&cabinType=economy

zickboy25
zickboy25Innlegg: 56
20.09.17 13:51

Finn.no kan fint brukes for å booke innenlandsfly i usa.

marim
marimInnlegg: 16
21.09.17 13:09

Vi var der i sommer og fløy inn til denver som er den rimeligste. Da hadde vi 8 timer i bil til jackson, pluss stopp for mat/bensin. Alternativt fly til salt lake city og kjøre 5t.  Om pris ikke er så viktig er det greiere å fly fra denver til jackson hole. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg