Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hotellmat, frokost eller kveldsmat?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 47753
02.11.17 10:50

Jeg fikk en annonse for Thon i fleisen, og merker meg at de begynner med kveldsmat inkludert i prisen.

Ja takk, sier jeg. For mange meg inkludert er ikke frokosten så viktig, ikke alle er sultne om morgenen.

Men på kvelden derimot......

Dette er notert. Jeg tror Thon kommer med noe smart her.

Kanskje dette også blir lagt merke til av konkurrentene, og at flere etterhvert vil inkludere kveldsmat i romprisen?

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 32566
02.11.17 10:53
fargerik: Dette er notert. Jeg tror Thon kommer med noe smart her. Kanskje dette også blir lagt merke til av konkurrentene, og at flere etterhvert vil inkludere kveldsmat i romprisen?

Kommer helt an på hvilken type reise det er. På en jobbreise fra mandag-onsdag, kan dette utmerket være en god ide. På en feriereise foretrekker jeg imidlertid å spise ute, iallfall om jeg er i større byer med godt utvalg av ulike typer spisesteder. 

fargerik
02.11.17 11:17
KongOlav2: Kommer helt an på hvilken type reise det er. På en jobbreise fra mandag-onsdag, kan dette utmerket være en god ide. På en feriereise foretrekker jeg imidlertid å spise ute, iallfall om jeg er i større byer med godt utvalg av ulike typer spisesteder.

Ja, det er klart.

Jeg gidder ikke å henge i bar om kveldene, og det er jo stort sett det hotellene har av tilbud dersom man kommer hjem litt før sengetid.

Og å sitte i senga og glo på TV er jo også ganske triste greier.

Men en kafè med litt enkel kveldsmat, det kunne være et trivelig tilbud før sengetid.

Jeg kjøper gjerne med en baguett eller noe annet småtteri å ha som kveldsgnafs på rommet når jeg er på korte opphold.

Men på ferie, da kommer en vel som regel til hotellet stappmett og kræsjer i senga.

Det normale for oss, er at kona er sulten, jeg blir med til frokost og pirker i meg en skive brød med ost og et par kopper kaffe, og ser på at hun sitter og spiser i minst en halvtime :-)

(Innlegget ble redigert 02.11.17 11:21)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 43335
02.11.17 13:17

Bortsett fra på jobbreiser og reiser der man har program fra morgenen av (sjelden), spiser jeg ekstremt sjelden frokost på hotellet. Men ska jeg på jobb eller gjøre fornuftige ting tidlig, nyter jeg godt av en god frokost. Gjerne egg og bacon. Men først etter å ha vært våken en times tid, med litt kaffe innabords.

Kveldsmat - nei takk, da forsyner jeg meg heller fra byens tilbud, om det så er en bagett eller lignende fra en kiosk. Den kveldsmaten kan da ikke være all verden - suppe og rundstykker? Men hver sin lyst.

Forfun
ForfunInnlegg: 5186
02.11.17 14:40

Frokost er jeg avhengig av.Det spiser jeg nesten uansett.

Vet om flere som benytter kveldsmat på hoteller. Lange dager med jobb. Er ikke veldig stas å spise ute. Til fornuftige priser lager en mye bedre mat selv. Bare i NIF det er OK å spise på dyre restauranter til daglig. Men bare en kveldsmat på hotellet, litt trist.

fargerik
02.11.17 15:09
Forfun: Frokost er jeg avhengig av.Det spiser jeg nesten uansett. Vet om flere som benytter kveldsmat på hoteller. Lange dager med jobb. Er ikke veldig stas å spise ute. Til fornuftige priser lager en mye bedre mat selv. Bare i NIF det er OK å spise på dyre restauranter til daglig. Men bare en kveldsmat på hotellet, litt trist.

Greia er at Thon inkluderer kvelsmat i prisen, på samme måte som at frokost er inkludert i prisen.

Inkludert i romprisen, det er DET som fenget meg. Noen er morgensultne, værsågod.

Jeg vil garantert sitte litt før sengetid og småspise dersom de rigger opp en liten buffè

(Innlegget ble redigert 02.11.17 15:10)

Forfun
ForfunInnlegg: 5186
02.11.17 16:29
fargerik: Jeg vil garantert sitte litt før sengetid og småspise dersom de rigger opp en liten buffè

Har vært på hotell med kveldsmat, og ikke brukt det. Kan være aktuelt noen få dager.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4737
03.11.17 18:39
fargerik: Men på kvelden derimot......

Hmmm... når vi er ute og reiser og bor på hotell spiser vi som regel middag i åtte-ni-tida på kvelden.
(Det gjør vi for øvrig hjemme også)

Da er jeg sjelden sulten igjen før leggetid.

Men på morgenen derimot.....

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8948
03.11.17 18:42

Frokosten er iallefall for meg dagens viktigste måltid , med slafen og kaffedrikking en time til slutt. Spessielt på hotell.

fargerik
03.11.17 19:22

Jeg ser at det bare er meg som ikke er sulten på morgenen og vil ha frokost.

Men jeg vil uansett heretter følge min egen sti, og velge bort alle hoteller som ikke serverer kveldsmat inkludert i romprisen dersom det er mulig.

(Innlegget ble redigert 03.11.17 19:22)

Leffa
LeffaInnlegg: 4823
04.11.17 19:12

Dette er noe f.eks. Clarion har hatt på mange av sine hoteller i mange år. Jeg husker at jeg bodde på Clarion Hotel Bastion og ble veldig imponert over kveldsmaten som ble servert. Det var en varmrett, salater, brød, pålegg, ost og kjeks m.m. hvis jeg ikke husker feil. Absolutt et fullverdig alternativ dersom man ikke orker å finne en restaurant eller ikke tar seg råd til å spise ute.

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 8509
04.11.17 20:09
fargerik: Greia er at Thon inkluderer kvelsmat i prisen, på samme måte som at frokost er inkludert i prisen.
Inkludert i romprisen, det er DET som fenget meg. Noen er morgensultne, værsågod.
Jeg vil garantert sitte litt før sengetid og småspise dersom de rigger opp en liten buffè

"Det finnes ikke noe slikt som en gratis lunch" har vi lært.
Jeg tar det som gitt at det samme gjelder for frokost og kveldsmat også?

fargerik
05.11.17 04:09
Columbus_3: "Det finnes ikke noe slikt som en gratis lunch" har vi lært.
Jeg tar det som gitt at det samme gjelder for frokost og kveldsmat også?

Om de setter opp prisen for å servere noe kveldsmat, det er jo ikke så godt å si.

På det siste hotellet vi bodde, Park Inn i Riga, hadde de en automat med myntinnkast. Noen kjeks, noe sjokolade og sandwich i trekantede blisterpack.

Triste greier når man fyser etter en bit...og det er langt til butikken

Forøvrig et nytt og fint hotell....med bra frokost ;-)

(Innlegget ble redigert 05.11.17 04:12)

Returnert
ReturnertInnlegg: 144
06.11.17 16:24
fargerik: På det siste hotellet vi bodde, Park Inn i Riga, hadde de en automat med myntinnkast. Noen kjeks, noe sjokolade og sandwich i trekantede blisterpack. Triste greier når man fyser etter en bit...og det er langt til butikken

Park Inn i Riga ligger kun et steinkast unna en minibutikk (TOP), og 2 minutter unna en helt okay Rimi (som jeg brukte som min lokale matsjappe i nesten 7 år).

For øvrig: Thon Hotel Rosenkrantz har servert kveldsmat inkludert i prisen i et par år allerede. Ikke kjempeimponert over maten gitt. Frokosten med lun leverpostei er veldig bra.

fargerik
06.11.17 16:51
Returnert: Park Inn i Riga ligger kun et steinkast unna en minibutikk (TOP), og 2 minutter unna en helt okay Rimi (som jeg brukte som min lokale matsjappe i nesten 7 år).

Sikker på at det var samme Park Inn?

Jeg trasket en del rundt for å finne noe nær Valdemara...

Returnert
ReturnertInnlegg: 144
08.11.17 09:54
fargerik: Sikker på at det var samme Park Inn?

Sant nok. Ikke samme hotell. 

Det du bodde på er 10 minutters gange fra et stort kjøpesenter og en schvær Rimi-butikk. I tillegg hadde du en av de beste burgersjappene 5 minutter unna:)

fargerik
08.11.17 11:34
Returnert: Det du bodde på er 10 minutters gange fra et stort kjøpesenter og en schvær Rimi-butikk. I tillegg hadde du en av de beste burgersjappene 5 minutter unna:)

Kjekt å vite, om det skulle hende vi kommer tilbake en gang :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg