Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reisebrev fra Argentina

NYTT TEMA
ghk
ghkInnlegg: 25
07.11.17 17:42

Hei. Kona og jeg var på tur til Argentina i påsken 2017 og vi besøkte Buenos Aires, El Calafate i Patagonia for å sjekke den nydelige isbreen Perito Moreno og Mendoza for å smake litt vin. Her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/Argentina_trip_report.htm . Jeg håper at dette kan være til hjelp for andre som skal til Argentina. Ta kontakt hvis du har spørsmål eller kommentarer!

Mvh
Gard

fargerik
fargerikInnlegg: 47699
07.11.17 19:25
ghk: Hei. Kona og jeg var på tur til Argentina i påsken 2017 og vi besøkte Buenos Aires, El Calafate i Patagonia for å sjekke den nydelige isbreen Perito Moreno og Mendoza for å smake litt vin. Her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/Argentina_trip_report.htm . Jeg håper at dette kan være til hjelp for andre som skal til Argentina. Ta kontakt hvis du har spørsmål eller kommentarer! Mvh

Her er ingen planer om å besøke Argentina, men jeg tar av støvet og bøyer meg i hatten for den jobben du nok en gang har lagt i å levere en lærerik og interessant skildring.

Det tar nok litt tid å gå gjennom alt sammen :-)

(Innlegget ble redigert 07.11.17 19:27)

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4733
07.11.17 22:14

Fantastisk beretning Gard !

Vi har vært i Argentina, i BA og Ushuaia, men nå fikk jeg lyst til å se mer av dette spennende landet.Vi har faktisk planer om en bobiltur på langs av Sør-Amerika så dette var inspirasjon de luxe i så måte :-)

Tusen takk for at du deler dine eventyr !

Lyngen
LyngenInnlegg: 1330
08.11.17 19:57

Takk for tips, Gard. Jeg er i Rio og reiser til BA om 2 uker. Har bestemt meg for å reise via sør-Brasil og droppe Chile og Mendoz. Du hjalp meg med det siste valget. Hvor mange dager er passe i BA inkl båt til Uruguay?

casadetucuman
casadetucumanInnlegg: 1328
09.11.17 12:06
Lyngen: Takk for tips, Gard. Jeg er i Rio og reiser til BA om 2 uker. Har bestemt meg for å reise via sør-Brasil og droppe Chile og Mendoz. Du hjalp meg med det siste valget. Hvor mange dager er passe i BA inkl båt til Uruguay?

Jeg ville dratt ned til Florianapolis, så tatt 2-3 dager i Iguazu, før jeg dro til Buenos Aires. På en 3 ukers tur i Argentina, ville JEG brukt 8 dager i Buenos Aires (3 dager i Iguazu, 6 dager i Salta/Jujuy og 4 dager i Bariloche-området, evt. Mendoza, om flybudsjett ikke var et tema). Mendoza er bra hvis man har en plan. Selve vinmarkene er ikke en attraksjon i seg selv, dog, foruten vinsmakingen. Er man i Mendoza er det vanlig å ta en dag eller to i Andesfjellene, herunder ta en titt på Aconcagua, samt besøke Ischigualasto.

Lyngen
LyngenInnlegg: 1330
09.11.17 16:52

Takk for tips. Tenker å bruke noen dager på ilha grande og Paraty før jeg drar til Florianopolis. Tenker å leie bil der og kjøre litt rundt. 

Salta har jeg ikke vurdert, men virker interessant. En utfordring er at jeg ikke har varme klær og å kjøpe det i Rio er vanskelig. Skulle gjerne ha sett Atacama desert. Lengre sør blir for kaldt. Har også vurdert Manaus, men er langt å fly tid når jeg skal reise hjem fra BA. Ps. Har laget en egen tråd her uten å få svar. Ingenting bestillt enda.

ghk
ghkInnlegg: 25
10.11.17 15:47
Lyngen: Hvor mange dager er passe i BA inkl båt til Uruguay?

Jeg liker å ha litt tid i byer for å bli litt bedre kjent. Så gjerne 4-5 dager spør du meg. Vi syntes det ver kjent med guidet walking tours og vi hadde også håpet og få tilsvarende sykkel tur men det ble kansellert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg