Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sommeren 2018.

NYTT TEMA
Reiseglading
ReisegladingInnlegg: 261
01.01.18 19:33

Hvor skal vi reise. Inspirasjon ønskes. Familieferie, 3 uker, 100000.- Kom med forslag. Takk. 

annmag
annmagInnlegg: 7461
03.01.18 21:39

Herregud....du gidder ikke å finne så mye som en centimeter med info selv???  Så skal vi andre bruke tid på å finne info for deg.....takk som byr...og godt nytt år.

(Innlegget ble redigert 03.01.18 21:40)

Reiseglading
ReisegladingInnlegg: 261
03.01.18 22:21

Herregud, det er vel ikke det det handler om. Når vi deler inspirasjon så er det jo ikke fordi noen tvinger oss til det, det er jo fordi vi liker å fortelle om gode opplevelser. Det er vel den enkleste sak i verden å Google reisemål, men de unike opplevelsene må jo oppleves. Og også deles for de som ønsker det. Et sånt forum er da virkelig ikke et arbeidssted der noen forlanger gratisarbeid. Det er et sted for folk som ønsker å formidle noe. 

annmag
03.01.18 22:30
Reiseglading: Herregud, det er vel ikke det det handler om. Når vi deler inspirasjon så er det jo ikke fordi noen tvinger oss til det, det er jo fordi vi liker å fortelle om gode opplevelser. Det er vel den enkleste sak i verden å Google reisemål, men de unike opplevelsene må jo oppleves. Og også deles for de som ønsker det. Et sånt forum er da virkelig ikke et arbeidssted der noen forlanger gratisarbeid. Det er et sted for folk som ønsker å formidle noe.

Ja, akkurat...her skal man altså gledelig bruke tid på å formidle reiseglede/info til noen som ikke en gang gidder å legge inn noe som helst info selv.

Familieferie, tre uker, kr. 100.000,- (man gidder ikke en gang å informere om antall personer, alder eller interesser): Spania, Kroatia, Danmark, England.....fyll inn.

God tur.

(Innlegget ble redigert 03.01.18 22:30)

enigma99
enigma99Innlegg: 685
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 43375
04.01.18 22:55

Over tre uker er jo kombinasjoner bra - hva med å kombinere Spania med Portugal. Eller Italia med Kroatia? Eller Balkan - Bulgaria-Makedonia-Serbia....

aegi2
aegi2Innlegg: 28229
05.01.18 01:33
annmag: Herregud....du gidder ikke å finne så mye som en centimeter med info selv???  Så skal vi andre bruke tid på å finne info for deg.....takk som byr...og godt nytt år.

nå ja.... det var dette med å huske hva en selv spør om her inne.

Daffy83
Daffy83Innlegg: 31
05.01.18 08:02

Skjønner ikke hva som er så feil med å spørre om dette? Uansett,  Hva med cruise? Stor variasjon i reisemål, mye god mat og drikke ? God underholdning og en litt annerledes ferie.

(Innlegget ble redigert 05.01.18 08:03)

Wavy
WavyInnlegg: 11616
05.01.18 08:33

Men altså antall personer og alder på disse personene er jo ganske vesentlig da. Jeg driver også og ser på "familieferie" om dagen, dog med et mye lavere budsjett, og det er veldig stor forskjeller på to, tre, fire og fem personer.

For 100000 kan du finne på ganske mye sprell hvis det er for tre personer.

annmag
06.01.18 16:11
aegi2: nå ja.... det var dette med å huske hva en selv spør om her inne.

Ja, nettopp....jeg har skrevet noen tusen innlegg på reiseforumet og:

* Velger å tro at de jeg ønsker svar fra her inne kjenner nok til meg til å gi meg råd.

* Jeg er tydelig på hvor mange mennesker det er snakk om....pris spiller ingen rolle.

* Pass din egen nese....du bidrar knapt her inne.

annmag
06.01.18 16:17
Daffy83: Skjønner ikke hva som er så feil med å spørre om dette?

Selvfølgelig spiller det en rolle når et nærmest ukjent nick kommer inn og stiller spørsmål lik det.  Ingen her kjenner jo vedkommendes preferanser.

Blir som om man går på "hus og hjem" og spør: Jeg skal pusse opp hjemme...har dere noen tips?

Man må kunne gi info om hva man ønsker, hvor mange man er og hvordan type reisende man er.

Off topic:

I det siste (og med jevne mellomrom) kommer det inn troll og spør om den type spørsmål (jeg mener absolutt ikke reiseglading er et troll) og spør om spørsmål lik: Heiiiiiiiii...jeg skal reise et år i verden....kanskje en uke....eller 100....kan noen gi meg tips?"  Er akkurat nå to slike tråder her inne.  Felles for dem er at trådstarter aldri kommer høyere opp på antall innlegg en ....1 - (en).  

N

annmag
06.01.18 16:18
Wavy: Men altså antall personer og alder på disse personene er jo ganske vesentlig da.

Klart det er....helt utrolig at folk ikke skjønner det.

aegi2
06.01.18 16:19
annmag: Ja, nettopp....jeg har skrevet noen tusen innlegg på reiseforumet og: * Velger å tro at de jeg ønsker svar fra her inne kjenner nok til meg til å gi meg råd. * Jeg er tydelig på hvor mange mennesker det er snakk om....pris spiller ingen rolle. * Pass din egen nese....du bidrar knapt her inne.

Når du svarer andre Herregud....du gidder ikke å finne så mye som en centimeter med info selv???  

Så er det merkelig da vi på 1. side ser du etterlyser info

Jeg vil så gjerne oppleve nordlys, men vet ikke helt hvor det er størst sjanse for å se det.

Jeg leste en gang at det var størst sjanse i Troms.  Noen som vet hvor?

Jeg vet det bør være rimelig skyfritt....mørkt (!!!...hehe)...og lite lysforurensing.

( Svaret på det du spurte om ville du funnet på 20 sek med google )

Så ro deg ned noen hakk , og at jeg ikke bidrar på reiseforumet er jo et bevis på at du ikke følger med , enkelt og greit.

Ha en fin kveld

(Innlegget ble redigert 06.01.18 16:20)

annmag
06.01.18 16:22
aegi2: Når du svarer andre Herregud....du gidder ikke å finne så mye som en centimeter med info selv???   Så er det merkelig da vi på 1. side ser du etterlyser info Jeg vil så gjerne oppleve nordlys, men vet ikke helt hvor det er størst sjanse for å se det. Jeg leste en gang at det var størst sjanse i Troms.  Noen som vet hvor? Jeg vet det bør være rimelig skyfritt....mørkt (!!!...hehe)...og lite lysforurensing.   Så ro deg ned noen hakk , og at jeg ikke bidrar på reiseforumet er jo et bevis på at du ikke følger med , enkelt og greit. Ha en fin kveld

Haha...er ikke sammenlignbart i det hele tatt, men at du ikke forstår det er helt greit...og at du ikke bidrar i dette forumet er enda greiere.

(Jada, ser du har postet et spørsmål om 1. klass, men kom deg heller ut og erfar selv):

aegi2
06.01.18 17:11
annmag: Haha...er ikke sammenlignbart i det hele tatt, men at du ikke forstår det er helt greit...og at du ikke bidrar i dette forumet er enda greiere. (Jada, ser du har postet et spørsmål om 1. klass, men kom deg heller ut og erfar selv):

tonen din beviser at du ikke er verd å diskutere med..

Har da deltatt og skrive i så mange tråder her inne på reiseforumet gjennom årene og så tilter du så jævlig over å få et hint om ¨å se deg i speilet.....  så dette med å komme seg ut å erfare kan du trøkke opp i der sola aldri skinner.

aegi2
06.01.18 17:12
Wavy: Men altså antall personer og alder på disse personene er jo ganske vesentlig da. Jeg driver også og ser på "familieferie" om dagen, dog med et mye lavere budsjett, og det er veldig stor forskjeller på to, tre, fire og fem personer. For 100000 kan du finne på ganske mye sprell hvis det er for tre personer.

Helt enig ..... 

annmag
06.01.18 20:04
aegi2: tonen din beviser at du ikke er verd å diskutere med.. Har da deltatt og skrive i så mange tråder her inne på reiseforumet gjennom årene og så tilter du så jævlig over å få et hint om ¨å se deg i speilet.....  så dette med å komme seg ut å erfare kan du trøkke opp i der sola aldri skinner.

Fint...jeg tror jeg aldri har besvart noen av dine innlegg tidligere (husker kun innlegg fra deg i Hellastråder, Israeltråder og homotråder)....så er jo helt supert om det går begge veier.

Kan ikke skjønne hvorfor jeg skal se meg i speilet...men helt greit det....jeg forsøkte å forklare deg, men du forstod tydeligvis ikke det (heller). 

Denne tråden handler ikke om meg...selv om du valgte å avspore i den retning.  Enda har du ikke forholdt deg til hva ts spør om.  Iflg deg så trenger man jo ikke flere opplysninger enn hva ts gir, så du burde utfra det ha haugevis med tips til ts.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4738
06.01.18 22:41

Safari i Afrika

Returnert
ReturnertInnlegg: 144
06.01.18 22:58

annmag . sjarmerende som alltid..

3 uker ferie med 100 000 i budsjett? Hva med Norge? Hurtigruten tur/retur f.eks. 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13472
09.01.18 16:17

Island

annmag
10.01.18 20:02
Returnert: annmag . sjarmerende som alltid..

Nå er ikke jeg veldig begeistret for deg heller, men jeg har holdt meg for god til å påpeke det.

Tror forumet vil bli mye bedre hvis du også lar være å forholde deg til meg.

Ha en god kveld og lykke til videre.

Returnert
ReturnertInnlegg: 144
10.01.18 22:46
annmag: Nå er ikke jeg veldig begeistret for deg heller, men jeg har holdt meg for god til å påpeke det.

.. og sannelig klarte du ikke å holde deg lenger.

Tror igrunn forumet ville bli mye bedre om mange slapp å forholde seg til deg og måten du opptrer ovenfor mange her.

fargerik
fargerikInnlegg: 47790
11.01.18 00:13

Ta med familien hit til nord i Thailand.

Er i Udon Thani nå. Trivelig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg