Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aktiv bilferie til Italia

NYTT TEMA
aoo7v-a
aoo7v-aInnlegg: 111
09.01.18 14:34

lurer på om noen har tips til rute/ stopp på veien fra Hirtshals Gardasjøen. Vi skal ha med sykler og ønsker fottur i alpene (Dagsturer).forslag om små koselige alpelandsbyer om noen har det. Pluss overnatting .turen er for voksne med tenåringer. . 

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4729
09.01.18 20:59

Anbefaler å kjøre over Fernpass til Østerrike, fantastisk natur der oppe ! Det er også den raskeste ruta, motorvei 7 hele veien fra Danmark.

AlvaroC
AlvaroCInnlegg: 338
10.01.18 18:00

Har ikke veldig konkrete forslag og har bare hatt to turer denne veien, en over Stelviopasset og en litt lenger øst for å få med meg Dolomittene. For meg var Dolomittene det mest fascinerende, og litt annerledes enn Alpelandskapet. Turen gikk da via Kitzbühel til Cortina og videre ned til Gardasjøen. Det siste blir naturligvis litt mer kjøring, men om fot og ev. sykkelturer er på programmet så har jeg innrykk av at Dolomittene er et populært område. 

Raskt søk fant jeg denne linken, men finnes sikkert mye om man søker litt på nett, sikkert mye fint lenger vest også, men i en annen natur, som nok ligner mer på det man finner i Norge.

http://globetrotter-magazin.de/magazinartikel/perfect-week-dolomites

eriklar
eriklarInnlegg: 3778
11.01.18 23:34

Skal selv den turen i sommer. Kielbåten fra Oslo og leie bil der. Blir noen dager rundt gardasjøen og en tur til Venezia. Har også med et par tenåringer hvor feks hest er av interesse. Jeg har vært på masse turer i området selv men ønsker gjerne tips om stoppesteder med mot grensa til Østerrike. Da alt av fornøyelsesparker vann sportsbutikker gode hoteller osv. Blir borte ett par uker. Så spm er om vi skal holde oss i Italia eller reise til Sveits og alpene eller en tur til rivieraen. Og ang leiebil. Noen som vet hva det koster hvis man kjører mer enn det som er i kludert i prisen?  

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1397
13.01.18 01:40
aoo7v-a: lurer på om noen har tips til rute/ stopp på veien fra Hirtshals Gardasjøen

Har kjørt flere ganger til Østerrike, og har hatt som mål å gjøre selve turen til en del av ferien, med å bl.a oppleve Tyskland. Har også kjørt videre sørover. Men favorittområdene mine er Tirol og Salzburgerland i Østerrike. Stemmer også i at Dolomittene er fantastisk vakkert.

Jeg ramser opp noen favorittsteder fra nord til sør: Bremen, Serengeti dyrepark, Goslar, Bamberg, Nürnberg, Füssen, Garmisch-Partenkirchen, Bolzano. Som ligger noenlunde på den raskeste veien. Men om dere ønsker å ta noen omveier, kan jeg også anbefale: Baden-Baden, Kitzbuhel, Sölden, Salzburg, Serfaus, Sankt Wolfgang am See, Bad Gastein.

Med ungdommer, kan det kanskje også være verdt å besøke Europa-Park i Tyskland.

God tur! P.s. det er gode turmuligheter i nesten alle alpebyer ( og i Bolzano ) Og anbefaler generelt Østerrike fremfor Sveits, hvis prisen betyr noe.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg