Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Osaka ? Hiroshima ?

NYTT TEMA
enigma99
enigma99Innlegg: 695
25.01.18 05:30

Noen Japankjennere her ? Skal innom Japan denne våren på vei østover fra SE Asia til Hawaii. Mest pga flyprisene ser det ut til at det blir Osaka. Er det en ok by å være turist i noen dager, eller "må" man til Tokyo ?

Hva med Hiroshima ? Ser man noe fra "hendelsen" i 1945 eller er alle spor fjernet ?

NiGoZeroIchi
NiGoZeroIchiInnlegg: 13652
25.01.18 09:45
enigma99: Noen Japankjennere her ? Skal innom Japan denne våren på vei østover fra SE Asia til Hawaii. Mest pga flyprisene ser det ut til at det blir Osaka. Er det en ok by å være turist i noen dager, eller "må" man til Tokyo ? Hva med Hiroshima ? Ser man noe fra "hendelsen" i 1945 eller er alle spor fjernet ?

Osaka er helt grei dersom du vil oppleve en japansk storby.  Men dersom du skal være turist noen dager vil jeg anbefale å reise til Kyoto i stedet.  Flytoget "Haruka" fra KIX går innom både Osaka og Kyoto. 

Hiroshima har et museum knyttet til A-bomben som er verdt å få med seg.  Det står en ruin igjen etter hendelsen - et bygg rett under bomben som ble "presset ned" (mens resten av bygningene i området ble "feid bort").  Ellers er Hiroshima også et godt utgangspunkt dersom du vil til Miyajima og se den berømte Itsukushima-toriien.

Dersom du ikke har tenkt deg lenger øst en Kyoto, kan det være greit å skaffe et JR-West railpass. Tror dette skal være mulig å ordne på stasjonen på KIX uten å måtte bestille noe på forhånd (det er mulig at du kan få det billigere dersom du bestiller først dog.  Et vanlig railpass for hele Japan må du ordne før du reiser).

(Innlegget ble redigert 25.01.18 09:59)

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 6971
25.01.18 11:16

Jeg stemmer også for Kyoto, fantastisk by. Reiser heller til Kyoto enn Tokyo

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 6971
25.01.18 11:17

Men: Ender du nå opp i Tokyo...

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g1066450-d1682600-Reviews-Kushiwakamaru-Meguro_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html

Har fortsatt våte drømmer om plassen

enigma99
enigma99Innlegg: 695
25.01.18 23:53

Takk for gode tips :-)

annmag
annmagInnlegg: 7514
26.01.18 18:29

Osaka har vel ikke så mye å by på...men Hiroshima syntes jeg var en sterk opplevelse.  Å gå rundt "atom dome" var sterkt.....og jeg husker jeg var så innmari glad at jeg ikke var amerikaner da (nå også forresten :D ).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg