Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Durres - Albania

NYTT TEMA
Wavy
WavyInnlegg: 11626
29.01.18 09:13

Det ble tur Durres i sommer etter en del om og men. Noen som har vært der?

Altså, det ble ikke Durres by, men den rivieraen som ligger sør for Durres.

Hvordan er det med transport og sånn? Er det enkelt å ta buss inn til Tirana? Hvilke steder i området burde man besøke når man ikke skal på stranda?

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4817
29.01.18 09:42
Wavy: men den rivieraen som ligger sør for Durres.

Her har jeg vært :-)
Da vi var på vår 8 måneder lange bobiltur i 2016 lå vi to netter på en fantastisk campingplass på rivieraen sør for Durres.
Stedet heter Kamping Pa Emer, og ligger helt sør på denne rivieraen.
Kart.
Selve Durres kjørte vi bare gjennom. Men området bortover mot rivieraen så ganske bra ut. Massevis av fine hoteller og haugevis med restauranter.

Litt fra vår besøk på campingen kan du lese her: https://janneogfrank.blogspot.no/2016/08/kamping-paemer.html

Dersom du er i nærheten så må du hilse til eieren fra oss :-)
(Vis ham bloggen så husker han oss)

Wavy
WavyInnlegg: 11626
29.01.18 10:04
xpoolman: Stedet heter Kamping Pa Emer, og ligger helt sør på denne rivieraen

Det så jo veldig fint ut :)

Vi skal bo litt lenger nord igjen, egentlig midt mellom den campingplassen og Durres, midt i hotellområdet. Har skjønt at området er et sånt sted som albanere ferierer.

aegi2
aegi2Innlegg: 28351
29.01.18 23:52
xpoolman: Her har jeg vært :-)

litt av en blogg ...... har kost meg med å se på bildene.

Prøvde å finne om du har reist rundt i england , men enten leiter jeg feil eller så har dere ikke vært der ?

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 4817
30.01.18 09:32
aegi2: Prøvde å finne om du har reist rundt i england , men enten leiter jeg feil eller så har dere ikke vært der ?

Takk for det aegi :-) Veldig hyggelig !

I England har vi vært mange ganger, men aldri med bobilen.
Vi har kjørt rundt på sørkysten mellom Brighton og Torquay, har vært tre ganger i London, like mange ganger i Newcastle og i Aberdeen, som jo er i Skottland.

Men det absolutt kjekkeste vi har gjort der borte var en uke på kanalbåtferie i traktene rundt Birmingham. 
Kanskje skulle jeg lage et blogginnlegg om denne turen også ?
Det er en del år siden, er vel 8-10 år siden tror jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg