Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Transit Newark Airport

NYTT TEMA
Bam
BamInnlegg: 2
01.02.18 23:56

Kona og jeg skal til San José, Costa Rica, med mellomlanding på Newark. Reiser med SAS til Newark og lander på terminal B, og så videre til San José med United Airlines fra terminal C.

Vi har aldri gjort dette før, og lurer på om det blir full pass-sjekk ved ankomst, henting av bagasje, tollkontroll, forflytting til ny terminal - med ny innsjekking? Eller blir bagasjen automagisk sendt videre? Vi skal tross alt ikke til USA....

Har ca. 3.5 t. til rådighet på flyplassen om alt går etter planen.

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1419
02.02.18 10:37
Bam: Reiser med SAS

Muligens det tryggeste å høre med SAS om dette. Har dere bestilt hele reisen gjennom SAS så skulle en neste tro at det ordnet seg selv med bagasje og ikke ny inn sjekk, men kanskje pass kontroll. Skal selv til Newark om 3 uker ca, og skal du ut fra en terminal til en ny så må du igjennom sikkerhetskontrollen og pass sjekk. Har sett et kart over dette og er sjekk ut fra alle terminaler. Kan godt vær når dere skal videre at dere går forbi dette punktet, men det er eg ikke sikker på. Sjekk med SAS.. 

Bam
BamInnlegg: 2
02.02.18 14:10

Takk for svar. Har ikke bestilt hos SAS, men på Supersaver. Antar at SAS allikevel kan svare på dette, så jeg sjekker der.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10937
02.02.18 15:42
Bam: full pass-sjekk ved ankomst, henting av bagasje, tollkontroll, forflytting til ny terminal

Ja, til alt. Det var i hvert fall slik for noen få år siden.

Bagasjen blir tagget med endelig destinasjon når du sjekker inn i Oslo, så fremt det er gjennomgående billett. Dobbeltsjekk det ved innsjekk så dere slipper å sjekke inn baggasjen på nytt på Newark. Dere må gjennom imigration (husk ESTA!), uthenting av baggasje og tollkontroll, før du legger baggasjen på et "transferbånd" rett etter tollen (hvis det er tagget til riktig destinasjon).

Deretter følger dere skiltene til "Airtrain" og tar det til terminal C. Der går dere gjennom ny sikkerhetskontroll før dere kan finne frem til riktig gate.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg