Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva kan jeg vente meg av Palma Nova/Mallorca?

NYTT TEMA
AJ83
AJ83Innlegg: 43
13.07.05 10:11
Skal til Palma Nova i slutten av august. Er det noen som har erfaring med stedet?? Shopping, uteliv, strand, temeratur, prisnivå, aktiviteter ol???
silverboy
silverboyInnlegg: 486
13.07.05 10:49
Kom hjem fra Palma Nova på lørdag faktisk..

Shopping; mye butikken, men merkevarer finner du nok lettere i Palma og i Magaluf. Ligger dog 2-3 seriøse LaCoste-butikker der (mot Magaluf).

Skal du feste, anbefaler jeg deg å ta buss eller taxi til Magaluf; helt klart mye mer ungdom der, samt at det er et knippe norske barer (f.eks. Gjøkeredet og Den glade viking). De store diskotekene ligger også i Magaluf (som forresten er en by som har vokst sammen med Palma Nova).

Stranda der er veldig bra, temperaturen likeså.. var litt vel varmt noen dager for meg, men bader en ofte er ikke dét noe problem. Alkohol er billig, og de fleste spisesteder har ålreite priser. Vær bare obs på å sjekke på utsiden først; Fraråder deg å prøve den store hvite restauranten på enden av stranda (husk det!). Makan til slett service og stive priser skal man lete lenge etter =)

Aktiviteter er det mer enn nok av. Nærmeste sted for dykkekurs er forresten ei seriøs sjappe som ligger ved siden av Marinland i Portal Nous (spør reiseledere om hvordan du kommer deg til Marinland).

All over synes jeg vel at Palma Nova var et ålreit sted. Alltid noe å finne på, bra med liv (ikke noe hard festing dog), men litt mye engelskmenn. Stemningen ble vel naturligvis noe slapp mens jeg var der, siden londonbombene smalt midt i ferien.

God tur!
badkitty
badkittyInnlegg: 51
14.07.05 00:44
Disse tipsene var ikke ment til oss, men takker likevel. Det høres bra ut:) vi er tre jenter som reiser ned 12.august og skal bo i Magaluf, og vi trenger alle de tipsene vi kan få! Mye man skal få med seg på en uke:)
turBob
turBobInnlegg: 1275
14.07.05 01:54
Synes det var et drittsted for noen år siden. Rølp, rølp og atter rølp. Altså typisk "syden", helt likt som alle andre steder med haugevis av unge charter-turister. Noen liker det, andre liker det ikke. Det kan jo også hende det har forandret seg i løpet av noen år. Ellers var det helt kurant i forhold til strand, selv om det var innslag av rølp der også, og temperaturen er stort sett som ellers i "syden".

"The avoidance of taxes is the only intellectual pursuit that still carries any reward." JM Keynes
AJ83
14.07.05 08:32
Artig med charter, sol og litt rølp... Er litt av sjarmen med syden!!! Gleder meg jeg!!!
tussi
tussiInnlegg: 5896
14.07.05 12:25
Buss fra Palma Nova til Magaluf!!!??????
lurer fryktelig hvilken Palma nova du har vært i? og den hvite resturangen i enden av stranden?? det er tre strender i Palma Nova......
AJ83
14.07.05 12:32
Å det betyr??? Trenger man ikke ta buss til Magaluf??? Ble litt satt ut jeg nå...
turBob
turBobInnlegg: 1275
14.07.05 13:27
Jeg tror Palma Nova/Magaluf, eller Maganova som man sier, vil innfri forventningene dine fullt ut dersom det er slik du liker å tilbringe ferien.

"The avoidance of taxes is the only intellectual pursuit that still carries any reward." JM Keynes
AJ83
14.07.05 13:55
Høres bra ut!!!
silverboy
silverboyInnlegg: 486
15.07.05 10:27
Det er 3 strender ja, men 2 av dem kalles i sammen Palma Nova Beach (eller typ Playa del Palma Nova elns på spansk da).

Og ja, klart det går buss fra Palma Nova til Magaluf.
Da tenker jeg på bussene som går til og fra Palma (de går jo gjennom Palma Nova) :-)
Men, likevel, det er slettes ikke nødvendig å ta buss..
AJ83
15.07.05 11:02
Ok! Nå er jeg med igjen! Har du noen navn på ålreite resturanter og barer med god mat/drikke og bra priser???
nagrom
nagromInnlegg: 6519
16.07.05 10:49
>prisnivå

Det er iallfall ingen vits å dra med seg tax-free varer når man drar dit.
Både sigaretter, øl, vin og brennevin er billigere i butikkene der nede.
Wailer
WailerInnlegg: 490
19.07.05 20:25
har leilighet på mallorca så har den del å anbefalle, kom hjem på sønsdag etter 5uker der.

Plama Nova er en helt grei by. Utelivet er ikke akuratt verdens beste men , heller ikke dårlig. Anbefaler deg heller å dra til Magaluf maks 10min unna med bil. går busser gasnke ofte Taxi er heller ikke dyrt koster 62Euro ca fra Palma til til ytterkanten av Alcudia helt på andre siden av øya.

Hvis du skal leie bil, anbefales hvis du skal se ting, det er MYE biligere å leie bil en taxi. alle leie bilene er 20054 moddel. Eneste negative er at det er volsomme veibygging på øya nå, som skal være ferdig 1august neste år. så du kan bli stående en stund i sakte gående trafikk...

Magaluf har Mallorcas beste uteliv, er UTALLIGE barer, Europas største disckotek ligger det.

Shopping: Da bør du dra til Palma Spanis største kjøpesenterer ligger der, men er dyrt, gå gatene opp tiil PLACE` A MAJOR (eller no) torget i palma. masse butikker oppgatene.

utafor palma ligger et sted som heter FESTIVAL PARK. fabrikk utsalg fra NIKE, quicksilver, Levis +++++++ rundt 40butikker der. ALT er ekte. kjøpte meg selv en skreddersyd Cotterfield dress der til 1500kr. og nike sko til 400kr. ALT der er Ekte vare.

Pluss fra til 10AUGUST er det RABAJAS på Mallorca det vil si salg. i Alle onkelig butikker det det satt ned varer helt ned til 70%¨

Anbefaler også markedet i Palma på Lørdager.stenger rundt 1, enbefales og være tidlig ute, hvis du ikke liker å gå i kø..

Utelivet er helt ok i palma, men er en del tiggere, uteliigere, narkomanne der, de gjør deg ikke noe men er ikke så koslig å se...

PRISNIVÅ: en halvliter øl ligger på alt fra 1euro til 2 euro. 1liter smirnof koster rundt 6euro - 10euro, men pass på. på turist stedene er det ofte OVERPRISA med flere Euro, Absolutt vodka ligger på rundt10 euro i vannelige butikker og på turiststedene 20euro. så ikke kjøp første sted du ser..
Ruskninoff er en lokal sprit, like god som smirnoff og absolutt. og MYE biligere

Import brennvin er en del dyrere..
Mann får også kjøpt ABSINT på mallorca, det er ikke så farlig som alle skal ha det til. prøvde det selv i år, meget moro, trodde jeg kunen gå oppvegger. men da anbefales å legge fra seg mobil tlf hjemme.. 1liter absint får mann får 80 nok kr..

6pack øl får du rundt 4Euro

Den lokale ølen Estrella Dam ( eller noe) anbefales. en av de beste ølenen jeg vet om..

Aktviteter: Advennture park anbefales: der er alt fra rappelering , strikk hopping, rafting osv er ting for hele familien der..
Marineland passer fint hvis små barn er med. delfin show, pappegøyeshow osv.. er egså en dyrepark midt på øya... Dragegråttene abfeales bare hvis mann er 30+ meget kjdelig å gå med småbarn..

Går busser til alt og hotella er flinke med opplegg..

August er den varmeste måden der ligger ca 35+ grader i skyggen¨
.

hvis du lurer på noe så er det bare å spørre. er selv 18år så vet hvor det meste er etter å ha hvert på Mallorca over 20 ganger
SKB1963
SKB1963Innlegg: 1355
21.07.05 12:00
Kan forvente en ferie du aldri kommer til å glemme! Utorlig bra feststed. Men det bærer noe preg av å være et feststed også. F.eks. kan du ikke forvente noen "gourmetmåltider" på restaurantene. Selv om et sted som heter El Mundo faktisk har ganske grei mat.
Men dere som snakker om buss til magaluf.. hvilken del av Palma Nova har dere vært? helt borte med minigolfbanen? Jeg har vært der nede to ganger og har bodd i den delen av Palma Nova som ligger nærmest Magaluf begge gangene. For det første så jeg ikke at det gikk buss i det hele tatt, men hadde ikke tatt den uansett, da jeg faktisk bare brukte 6-7 minutter på å gå til Magaluf.
Når det gjelder shoping som noen nevner her, så er det nok best å reise inn til Palma. Denne byen ligger ca 15 minutter med taxi østover. En del bra butikker. Tror byen er litt større enn Bergen til sammenligning. Men er altfor varmt til å satse på noe seriøs shopping.
hymse
hymseInnlegg: 712
22.07.05 22:46
badkitty skrev:
Disse tipsene var ikke ment til oss, men takker likevel. Det høres bra ut:) vi er tre jenter som reiser ned 12.august og skal bo i Magaluf,
-------------------

Jaja, håper dere liker fulle svensker, dundrende discomusikk døgnet rundt og bli sjekket opp av typen snkker-vi-lunsj-eller?

God tur.

Om dere skulle få lyst på litt fred og ro, oppsøk Portals Nous, det er like i nærheten, samt mange spennende butikker, ligger mellom Marineland og Palma by.

.

hyms & lyft & lev livet
baron1
baron1Innlegg: 1969
24.07.05 13:07
Man drar ikke til Palma Nova/ Magaluf for å slappe av?

Har hatt mine beste partyer der i min ungdom, de villeste på det de kalte Club33;-).

Som noen sikkert skjønner, så var dette for rundt 30 år siden, men mine barn forteller at ungdommen nå til dags ikke er stort bedre enn det vi var, he he he!

Husker spesielt vi ble med på Beach Party med båt fra Magaluf til noe vi kalte for Peter Sellers- bukta. For en perle! Med stille og klart vann så det ut som om båtene svevde i lufta. Kunne se bånn på 30 meters dyp!

Iskald sangria i store mugger og grillmat.... Håper det finnes lignende tilbud for dere unge idag? Slå til, dere blir ikke skuffa!
AJ83
25.07.05 08:11
Dette høres jo helt topp ut!! Gleder meg som bare det!!
Det er iallefall helt garantert at jeg skal innom Festival land å shoppe!!! Det må jo være et eldorado!!! Finnes det noen badepark i nærheten som er å anbefale?? Wailer, har du noen resturanter som er å anbefale?? Bra mat og bra priser??? Mulig jeg kommer til å mase litt på det når jeg finner noe mer jeg lurer på...
tussi
25.07.05 12:46
Aguapark er et helt greit badeland, og i Magaluf/Palma nova er de beste resturantene El Salmon og Restaurante Los Caracoles.
La cucaracha er heller ikke værst, mexikansk helt i enden av Palmanova.
skal du virkelig slå på stortromma er selvfølgelig Ciro's i en klasse for seg, bedre enn det må du til Portals for å finne.
tussi
25.07.05 12:48
silverboy skrev:
Det er 3 strender ja, men 2 av dem kalles i sammen Palma Nova Beach (eller typ Playa del Palma Nova elns på spansk da).
.............
Det stemmer ikke, den ene heter Playa de Palmanova, den andre heter Plays de Son Matias... men men
AJ83
25.07.05 15:07
OK! Skal merke meg disse! Tussi anbefaler også du adventure land og marineland? Syns de hørtes bra ut.
Wailer
WailerInnlegg: 490
26.07.05 23:12
Det største badelandet ligger på motsatt side av Palma som Magaluf. Byen heter Arenal hvis jeg ikek tar helt feil. Er meget sort er alt fra bølgebeasseng, barnebasseng, X anntall akebanner. Beste badelandet etter min menning på Mallorca.
Lørdag og Søndag anbefales overhode ikke ditt å dra på siden da er det masse fastboende der, da blir du nok stående det meste av dagen i kø..

Har vel ingen Resturanter å anbefale siden vi sjelden spiser på samme sted. Spiser ofte på den resturanten det sitter noen folk fra før på.

Nja priser ligger på mellom 6 - 12 Euro for alt fra Ekte italiensk pizza med sprø bunn, Grillspyd ( Grillspyd står heter ofte Kebab i menyen ) , kjøtt retter osv.

Er ikke ofte at det dyreste stedet har best og mest mat..

En halv liter øl ligger på 1Euro og oppover
Samme er det med Cola å:D

Hvis det er noe mere du lurer på så er det bare å sende mail på corky@halden.net
svarer mye fortere der siden jeg ikke er så veldig ofte på forumet her

AJ83
27.07.05 07:52
Mulig du hører fra meg når jeg kommer på noe mer jeg lurer på! Det var jo skikkelig service!!!
PunkRocker
PunkRockerInnlegg: 4075
28.07.05 02:00
Jeg kom nettopp hjem fra en uke i Magaluf, og kan skrive under på at det var en helvettes bra uke!
Gjøkeredet, Den Glade Viking, Casablanca og BCM (europas største disco?) er barer og utesteder jeg kan anbefale.

Marineland var en bra opplevese, samt minigolfen i Palma Nova. (ikke skyt ballen i hullet på det 18. hullet, prøv heller de andre banene først og få mer ut av pengene;)
AJ83
28.07.05 08:01
Gleder meg bare mer og mer jeg nå!! Tror dette kommer til å bli en kjempe bra ferie!!!
badkitty
badkittyInnlegg: 51
03.08.05 22:03
Nå reiser vi om litt over en uke, kan nesten ikke vente - været er jo ikke akkurat sommerlig i Norge nå.

Hvilken av de to strendene det nevnes er best ? Vi skal bo nærmest den som ikke er Magaluf-stranden (heh).

Hvor har de best drinker ?

Er det verdt å dra inn til Palma by en dag? Hvordan bør man da isåfall komme seg dit? Buss, taxi, leie bil?

Og flere tips om steder med grei mat og greie priser tas imot med glede:)
WeLoveSpain
WeLoveSpainInnlegg: 15
26.11.16 21:48

Hei, et rimelig gammelt innlegg, men nyttig for mange. For mange er vanskelig a finne ut hvor man skal spise om kveldene. Mange turistrestauranter med den samme maten man finner over alt. Her er en grei oversikt over gode restauranter Topp restauranter Palma de Mallorca

For shopping er dette en grei oversikt Shopping Palma de Mallorca

Ha en fantastisk ferie

kamoe
kamoeInnlegg: 8
13.12.16 22:44

Hei, ja er populært med gamle innlegg så hvorfor ikke.

Som turist i Palma på Mallorca har man et vell av muligheter å velge mellom. Katedralen ”La Seu” (identisk med La Catedral de Mallorca) er definitivt byens mest kjente byggverk. Den er oppført på ruinene av den tidligere arabiske moskeen, som skal ha vært et av verdens største bygninger gjennom alle tider. Byggingen av den 55 m brede og 121 m lange katedralen pågikk i nærmere 400 år (1229-1601). 
Fra 1901-1914 var selveste Antoni Gaudi på plass i Palma for å lede den prestisjefylte oppussingen av byens fremste monument. Etter en krangel med sin oppdragsgiver forlot Gaudi arbeidene lenge før han fikk fullført.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg