Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Ikke er jeg stygg. Ikke er jeg spesielt dum. Ikke er jeg slem. Ikke er jeg bitch. Ikke er jeg kontrollerende. Jeg er heller ikke frigid, sur, gal, sjuk eller illeluktende. Så hvorfor vil menn ha de kvinnene som er masete, kommanderende, sure og hevngjerrige? Er det faktisk slik at menn finner seg i alt bare dama er pen..? Vil menn bli hersa med???
Jeg bare spør! Begynner å miste trua på norske mannfolk!
Om det er sant alt det du sier så betyr det bare:
1: Mannfolka der du bor er helt på bærtur
2: Kansje noe er sant der oppe men ikke alt?
3: De fleste er opptatt med en annen dame?
Bitchy, massete, krevende, sure, hevngjerrige, altså alt du nevnte er noe jeg IKKE GREIER Å FORHOLDE MEG MED. Jeg er så utrolig kresen at hvis en av de tinga er på en liste hos en jente så dropper jeg hun konstant. Usteende har noe å si hos gutta, gjelder også jenter som vil ha en kjekk mann! Men selvsagt om jenta er utrolig sexy og hun er dum osv osv, så greier jeg det rett og slett ikke :). Desverre finnes det ikke mange der ute som er sånn...... de fleste er vist opptatt eller er en truet dyre art ( altså sjelden å finne hehe ). Men dette er meg da og jeg er ganske sikker mange der ute er enige med meg!
Vel, du har tydeligvis ikke hellet med deg her, for det du beskriver er jo svært gode egenskaper som er attraktive! Greia er at de som er masete, kommanderende etc er ofte de som er mest frempå, og gutter har det med å kunne bli noe forelska av slike. Forelska folk tolererer mye! Selv kan jeg ikke fordra kvinnfolk som herser, som er hevngjerrige, masete, kommanderende og sure, uansett utseende. Sålenge dama er "bra" har utseende også særdeles lite å si (men det er en fordel å ikke se ut som en buss).
Om jeg skal gi deg noen råd (blind leder blind) må det være å først og fremst ikke miste håpet, være åpen og utadvent. De egenskapene du beskriver er slike som menn faller først etter å ha vært kjent en liten periode.
Kanskje du oppfattes som kjedelig? Hvis du ikke er spesielt pen, er rolig og stillferdig og ikke har noe interessant å si, så kan du fort bli en usynlig "wall flower". De fleste menn liker oppmerksomhet, så kanskje du trenger å være mer aktiv?
(Innlegget ble redigert 26.01.10 01:19)
Enig... Ei jente kan være veldig pen og attraktiv, men det er faktisk småting som kan få oss gutta totalt uintressert..
Selv kan jeg se den flotte jenta, "et skikkelig støkke".. Men med en gang hun tenner på en røyk.. Game over, finito, ikke aktuell i det heletatt..
asl? ;D
Poenget er at du ikke tar initiativ overfor gutter...! Har jeg rett? :-)
Husker da jeg var singel at jeg så etter jenter som likner din beskrivelse av deg selv, men jeg fant aldri slike eksemplarer. Hvor var de egentlig? Ikke ute på byen i alle fall... Husker jeg ble ganske så frustrert en del ganger, for den jenta jeg ville ha "fantes ikke" i denne verden. De jeg så var enten desperate jenter som "tok hva som helst" eller disse blonde bimboene som jeg aldri har hatt noe som helst til overs for.
Ellers, utenom fester og denslags, var jentene "eksperter" i å skaffe seg guttevenner, men en gutt aner sjelden om jenta faktisk liker ham "på den måten" eller ei!! For jenter er så fryktelig dårlige på å sende ut de rette signalene til gutter!!! Det er nettopp der jeg tror at du også "sliter"; at du enten ikke sender ut de rette signalene, eller at du rett og slett er for passiv... :-)
(Innlegget ble redigert 26.01.10 10:25)
Mange gode innlegg her og må si jeg er enig med dem alle :) Glemte å nevne det er noe med at du kansje er for passiv, du ikke er helt frampå osv. Må tørre å stå litt mer frem! Vise at du eier alle disse gode egenskapene foran mannfolka! Om du bare sitter der og ikke sier noe får vi aldri vite noe av det ;)
jeg for min del vil ha en øl i hånda og fotball på tv. Kvinnfolk er ikke til å stole på
Ja, det kan være at jeg er for stille. Jeg blir forferdelig sjenert - spesielt hvis det er noen jeg liker! Dessuten blir jeg helt blank og prater bare om teite ting - så det kan jo være at jeg virker helt blåst ;-) Jeg får bare prøve videre :-)
Vel, jeg er kanskje ikke den som bør avgjøre om jeg er pen/stygg da. Smaken er som baken, vet du :-)
Jeg har valgt å bo på bygda, og da er det ikke stort utvalg - dessverre! Men det er godt å høre at det finnes gutter der ute som ikke vil bli sjefa med :-) Da er det håp :-)
Jeg skal ta rådet ditt til etteretning, og prøve å slappe mer av i sosiale sammenhenger :-)
Hehe, jeg tror du kan være pen! Men siden du nevnte ditt problem, så vet både vi her på VGD og deg hva du burde bygge på ;) Nemelig det du kansje burde snakke mer, være litt mer i samtaler, kontakte mennesker sånn de får vite hvem du virkelig er! Da skal jeg love deg, med alle kvaliteter du har nevt, så vil du få alle gutta rett etter deg! ;)
Lykke til! :D Og ha en super kveld videre!
(Innlegget ble redigert 01.02.10 21:31)
Da kan en del gutter bli usikre på hva du faktisk vil... Jeg var en typisk slik gutt som aldri klarte å tolke signalene til ei jente, og gikk på et par smeller hvor jeg trodde det var "noe mer". Det er dog ganske vanlig å bli litt sjenert når man snakker med en man kanskje liker litt ekstra godt.
Jeg tror heller ikke at du prater bare om "teite ting" når du har en samtale med en gutt du liker; du føler kanskje det selv, men som regel så er gutten like usikker som deg selv! Han føler kanskje også på den samme måten som deg og tror at han har sagt "mye rart".
Jeg har falt for ei jente som ikke snakket så mye og var usikker på seg selv... Men jeg så at hun hadde sjarm og var søt i tillegg... :-) Jeg tenkte at "hvis jeg blir bedre kjent med henne, og gir henne mer tid til å vise hvem hun er, så kan dette være noe som kan bli noe mer". Og det ble det. :-)
Derfor håper jeg at dui møter en gutt som gir deg tid til å vise hvem du faktisk er, uten at du må "prestere" ved første samtale... En gutt bør gi ei sjenert jente tid! :-)
For å gjenta meg selv; du høres akkurat som ei jente jeg så etter da jeg var singel! Det er mange gutter som ønsker seg ei jente nettopp som deg, sann mine ord! Du virker som et "varp"! ;-)
(Innlegget ble redigert 02.02.10 08:36)
Jeg håper virkelig jeg kan finne noen hvor interessen er gjensidig! Det kan være slitsomt å være alene. Tusen takk for gode råd og oppmuntring :-)
Koselig med oppmuntrende svar:-)
Den tiden jeg var singel mislikte jeg at jenter ikke klarte å føre en samtale med meg. Nokk til å droppe videre flørting/møter.
Samma hvordan utseende er.
Det kan jeg forstå. Man kan selvfølgelig "øve" seg på å bli en bedre samtalepartner, samtidig kan en god samtale være et resultat av god kjemi. Og god kjemi kan ikke læres :-)
Bare hyggelig! :-) Jeg ønsker å gi alle råd, både kjente og ukjente, hvis jeg kan bidra.
Ja, det er slitsomt å være alene, jeg har vært det altfor lenge selv i perioder... Det er godt å være to, og vi mennesker er sosiale dyr som i utgangspunktet skal være sammen og skape noe felles.
Du virker som et "varp", som han andre karn sa, for meg.
Synes at jenter er sjenerte er en sjarm i seg selv som er veldig tiltrekkende. :)
Bare hold motet oppe, han løper til deg så fort han bare kan. ^^
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men kan jo svare på åpningsinnlegget. Og naturligvis kan ejg jo abre svare for meg sjøl, men det jeg ser etter (utenom det mest obviouse som et greit+ utseende, noe å snakke om annet enn hårprodukter og sko etc.) er personlighet. Rett og slett. Noe konkret er det umulige å peke på, men det er de små detaljene som gjør en person til nøyaktig den man er som er viktige. Som hun jeg er interessert i nå: Når jeg tenker henne tenker jeg på dialekta hennes, ordbruken, smilet, den litt frekke måten hun geiper til meg og de andre detaljene som gjør at hun kun er seg selv og ikke noen andre. Neste gang kan jeg godt bli interessert i en person med HELT andre kvaliteter, nettopp fordi det er det som gjør henne til nettopp den hun er.
Alt som er viktig er i grunn å sørge for at de rette personene blir betatt av disse. Noen tips utover det er det vanskelig å komme med.
Og om det du sier om deg selv er sant bør ikke du har veldig store vanskeligheter med å finne deg noen.
Kan bare svare for meg selv og si joda, bare ta kontakt.
mvh
butler som venter i spenning.
Du har et poeng der.. :-P
Nja,du er vel ikke alene om å være sjenert ''spesielt når det er noen du liker'' der tror jeg begge kjønn stiller rimlig likt (med forbehold at noen er mere frempå enn andre da,alt etter erfaring osv) men det viktige her er at ikke alle menn er nødvendighvis ''jegeren'' eller sjekkeren,mange jenter sjekker selv også,det kan hende at du havner i den situasjonen at du sender ut ''jeg vil styre selv'' signalet ''ubevist selvsagt'' da kan det fort bli frustrasjon når det ikke følges opp liksom.
Husk at noen gutter/menn liker ''hun finner han'' opplegget,men da må DU følge det opp,ellers kan de tro du ikke er intressert alikevel,bare stå på,det ordner seg nok:))
Jeg er selv i din situasjon med tanke på å bli sjenert hver gang det kommer en man liker eller syns er attraktiv. Har sakte men sikkert prøvd meg mer og mer på å være litt mer... eh løs, ikke så stiv. Har merket at jeg har fått bedre respons ifra damene. Men er fortsatt en lang vei igjen og gå. Klarer jeg det, så klarer du det.
Tusen takk:-) Jeg skal prøve å endre tankegangen litt. Ikke tenke så mye på at det er menn rundt meg og at jeg må få noen til å like meg, men heller slappe av og heller ta ting som de kommer. Det finns jo noen for alle så jeg må bare være tålmodig :-) Håper det ordner seg til slutt i hvert fall :-)
Jeg irriterer meg over at gutter/menn har en tendens for å ende opp med den stille og kontrollerte og "søte" typen. Jeg er over middels pen, har god jobb og ben i nesen. Har funnet utav alle aspekter med mitt liv bortsett fra menn. Blir stadig sjekket opp og får ofte høre jeg er er sexy. Har opplevd å tape for "konematriale" i flere tilfeller. Prøver å jekke meg ned, men funker som regel ikke i lengden. Skal også sies at jeg er ganske laid back og ikke noe sjalu/gal/masete av meg, men viser tydelig hva jeg vil. Ett eller annet sted har jeg misforstått alt....
Jeg er som deg, og jeg har klart å kapre meg en kjekkas. Ben i nesen er for mange svært attraktivt. Det å kjemme alle menn under samme kam er ikke noe lurt, for vi er alle ulike og vi har alle forskjellige preferanser. Utrolig mange menn setter pris på ei dame som ikke sitter stille i hjørnet, og liker å ha ei dame som de også kan være kompis med. De du har vært bortpå virker som de ikke takler deg, og at du er en jente som står for det du mener, og vil du virkelig ha noe med de å gjøre da uansett? Jeg veit i alle fall at jeg elsker en mann som takler meg og er stolt av at jeg ikke lar meg kue av noe eller noen som helst. :)
Godt å høre at det finnes håp enda da... :p Vet ikke hva som er feilen jeg, mulig jeg går for feil type mann... er urovekkende like disse jeg faller for, både av utseende og egentlig personlighet. Irriterende er det i alle fall. Har pleid å forløpe seg sånn noenlunde slik: Møter noen jeg liker, ser at det går begge veier, venter på at han tar kontakt, lar han "jage" litt, viser litt initiativ selv, har det fint i en periode, faller for vedkommende også renner greiene ut i sanden. Tror rett og slett jeg skremmer livskiten utav disse, for samtlige (3 stykker) har endt opp med min rake motsetning.
Nå vet jeg ikke hvor mye ben i nesa du faktisk viser dem at du har, men jeg mener generelt sett at en mann som ikke takler en kvinne med guts er en mann som det ikke er verdt å satse på uansett. Det er klart at du kan begynne å tenke i baner at det er noe galt med deg, siden det har gått galt med mange forskjellige menn opp gjennom, men kanskje du bare har vært maks uheldig og falt for feil menn gang på gang? Ut i fra det du skriver og måten du skriver det på så høres du etter min mening meget fornuftig ut.