Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

tannlege, skrekk og hjelp

NYTT TEMA
snikeren
snikerenInnlegg: 49
05.02.07 16:16
heisann, jeg er en gutt på 23 år og som har hatt tannlege skrekk i alt for mange år ( grunnet en grusom tannlege som nekta pasientene bedøvelse helt fra barndommen av)

problemet nå er at jeg skal ta tak i dette, har sikkert 10 store hull, må rotfylle og hele pakka, sikkert trekke ei tann også :/ ja jeg vet at dette er noe jeg skulle ha gjort for mange år siden, men livet har ikke gått min vei, og har nylig fått orden på tingene.

jeg tar også opp fag som privatist, mens jeg jobber fulltid, tjener rundt 12k utbetalt i mnd og har utgifter som alle andre ( husleie, lån, osv)

så kan man få nå støtte for å fixe på tennene ? jeg har spart opp 4000 kr nå, men det duger knapt til 2 tenner har jeg hørt? sukk håper på en fin respons på denne posten
Kitt_9
Kitt_9Innlegg: 1760
05.02.07 21:45
Dersom du ikke ønsker å reise til utlandet for å få orden på tanngarden ( se tidligere tråder), vil jeg anbefale deg å finne en tannlege som bruker lystgass som bedøvelse og forklare problemet ditt.
En kollega av meg fikk til en nedbetalingsavtale med sin tannlege. Hun måtte få gjort en større jobb med tennene sine, men hadde bare ikke råd. Tror hun betalte mellom 500 og 1000 i mnd etter som hun hadde råd.

Det er heller ingenting i veien for å spørre hos NAV, gjerne etter at du har fått en vurdering av en tannlege. Skyldes noen av problemene i munnen tiden livet ditt ikke var helt på skinner, burde NAV kunne finne en måte å hjelpe deg litt på vei.

Ellers er det mulig å få billig tannbehandling ved tannlegehøyskolene, dersom du bor slik at det er gjennomførbart.

Lykke til!
snikeren
snikerenInnlegg: 49
06.02.07 06:17
takk.. forresten må si takk til alle her inne på vgd, utrolig mange hjelpsomme sjeler der ute :)
floydiana
floydianaInnlegg: 25
07.02.07 22:15
Hvis du bor i Oslo, Bergen eller Tromsø ville jeg anbefalt tannlegeskolen.
Her får du det langt billigere (betaler kun for materialet), samt at studentene tar seg god tid og er langt mer forsiktig enn mer erfarne tannleger.
Mange med tannlegeskrekk som går der, og har gitt gode rapporter!
TøttTøtt
TøttTøttInnlegg: 20235
08.02.07 03:15
Du burde kunne få et nedbetalingstilbud hos tannlegen din.

Denne kan være verd å sjekke ut. Evt spør på sosialkontoret om de kan hjelpe deg. Du trenger ikke få sosialstønad for å få tannlegestønad.

http://nav.no/page?id=372

*Gnafs gnafs*
GreysAnatomyFan
GreysAnatomyFanInnlegg: 157
08.02.07 13:11
Jeg har også sterk tannlegeskrekk, men siden mai i fjor har jeg fått tannbehanding ved en av Colosseumklinikkens avdelinger, dvs. den i Lillestrøm. Dette er en avdeling som har spesialisert seg på behandling av personer med tannlegeskrekk. For meg har dette fungert utmerket. Pga. helseproblemer går jeg på attføring, og tjener derfor veldig lite. Jeg har ingen realistiske muligheter til å komme ut i en jobb hvor jeg kan tjene vanlig, så det er klart jeg ikke syns noe om at jeg må betale dyrt for tannbehandling. Men jeg anbefaler deg å henvende deg til sosialkontoret for å høre om de kan komme med råd til deg. Det skal jeg selv gjøre, ettersom jeg nå har en visdomstann som må trekkes når den gir meg store plager. Jeg har fått vite at den visdomstannoperasjonen jeg skal ta, kommer til å koste meg 6400 kroner, så det er ikke akkurat billig. Og det er mer enn jeg har råd til. Så mitt råd til deg er: Snakk med noen som vet hvordan de skal hjelpe deg, så kan dere sikkert lage en plan.

Lykke til!
andersaka
andersakaInnlegg: 86
09.02.07 08:23
Det som hjalp meg mest var disse tingene.

Spør og grav om alt mulig du lurer på. Lurer du på for eks hvordan tannlegen reagerte selv første gang han skulle bore i en munn spør. Dette kan være med på og løse opp stemningen.

Ta med deg en mp3 spiller. Lytt på musikk mens han holder på.
clownloach
clownloachInnlegg: 186
10.02.07 23:45
Ta deg en tur til Polen, billig og meget bra tannleger!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg