Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

dotter i ørene

NYTT TEMA
fiskene
fiskeneInnlegg: 11544
03.03.07 23:26
nå har jeg hatt dotter i ørene i tre dager eller noe. i begynnelsen var det bare herlig ettersom jeg har ganske ømfintlig hørsel og får vondt i øra av skarpe lyder, men nå har det blitt irriterende. jeg er helt tett i huet og føler meg litt fjern. er det vanllig å ha dotter i ørene over flere dager? hvordan blir man kvitt det? jeg har prøvd med q-tips og gjespa som faen, men det funker ikke :/
notlob
notlobInnlegg: 32700
03.03.07 23:28
En flytur burde hjelpe på humøret. Men det er vel heller lite aktuelt i kveld. Har du prøvd det vanlige blåse-trikset?
fiskene
03.03.07 23:39
flytur? man -får- jo dotter av det, man blir ikke kvitt det. blåsetriks?
notlob
03.03.07 23:41
Nei. Dottene slipper i ni av ti tilfeller når flyet er i ferd med å gå ned for landing. Ja, blåsetrikset. Hold igjen munn og klip for nesen og trykk til.
fiskene
03.03.07 23:53
åja, -det- blåsetrikset. det kjentes ut som det åpna seg litt når jeg gjorde det nå, men det gjorde det visst ikke allikevel. det gjør faktisk litt vondt nå.
An-Ca
An-CaInnlegg: 647
03.03.07 23:54
Knip sammen nesa og svelg. Ellers så kan du jo kjøpe et sånt øreskyllekit på apoteket. Kan tenkes du har øra fulle av voks.
notlob
03.03.07 23:57
Ja, det kan av og til gjøre jævlig vondt. De verste opplevelsene jeg i så måte har hatt, er akkurat det nevnte tilfellet når flyet er på tur ned mot landing. Kan bli helt djevelsk. Har selv opplevd å ha hatt dotter i ørene nærmest på dagesvis, men før eller siden løsner proppen uansett. Men irriterende, ja.
oasb
oasbInnlegg: 371
04.03.07 00:29
Høres ut som en begynnende ørebetennelse. Og da bør du unngå å "blåse" ut trykket. Det gjorde jeg og da sprakk begge trommehinnene mine :p
fiskene
04.03.07 00:34
An-Ca skrev:
Knip sammen nesa og svelg. Ellers så kan du jo kjøpe et sånt øreskyllekit på apoteket. Kan tenkes du har øra fulle av voks.
---
æsj, det der var bare dritekkelt å tenke på.
fiskene
04.03.07 00:36
oasb skrev:
Høres ut som en begynnende ørebetennelse. Og da bør du unngå å "blåse" ut trykket. Det gjorde jeg og da sprakk begge trommehinnene mine :p
----------
oi, det vil man ikke :/ har aldri hatt ørebetennelse før, så vet ikke om det kan være det.
haraldwno
haraldwnoInnlegg: 1235
04.03.07 02:35
er bihulene dine tette? :P

Isåfall prøv litt nesespray (i nesea seff). el og se om det hjelper
HeltMed
HeltMedInnlegg: 942
04.03.07 07:50
Hei Fiskene!

Kjedelig, ikke sant? Siden det er søndag er apoteket stengt, ellers har de noe som heter Revaxør der. Det kan jo være at det har tettet seg der vet du:-/

Du har kanskje litt matolje i huset? Legg deg ned på siden og hell i en halv teskje olje. Ligg slik i ca en halv time. Gjør det samme med det andre etterpå. Har du en boble(liten bobleflaske, du vet, sånn oransjrød) hjemme? Du kan bruke den til å skylle øret med varmt/lunka vann. Har du ingen boble, kan du ta dusjen og dusje ørene lenge og godt. Lykke til!
fiskene
04.03.07 11:02
haraldwno skrev:
er bihulene dine tette? :P

Isåfall prøv litt nesespray (i nesea seff). el og se om det hjelper
----------
jeg har ikke peiling. det er sjeldent kroppen min ikke fungerer som den skal, så jeg har ikke erfaring med ørebetennelse og bihulegreier. jeg bruker ikke nesespray, kroppen heler seg selv som oftest. jeg tror dottene har gått litt vekk nå :)
fiskene
04.03.07 11:05
HeltMed skrev:
Hei Fiskene!

Kjedelig, ikke sant? Siden det er søndag er apoteket stengt, ellers har de noe som heter Revaxør der. Det kan jo være at det har tettet seg der vet du:-/

Du har kanskje litt matolje i huset? Legg deg ned på siden og hell i en halv teskje olje. Ligg slik i ca en halv time. Gjør det samme med det andre etterpå. Har du en boble(liten bobleflaske, du vet, sånn oransjrød) hjemme? Du kan bruke den til å skylle øret med varmt/lunka vann. Har du ingen boble, kan du ta dusjen og dusje ørene lenge og godt. Lykke til!
-----------
som sagt i innlegget ovenfor er dottene nesten borte, så jeg får bare smøre meg med tålmodiget nå. men takk for forslag! :)
gdarius
gdariusInnlegg: 6700
04.03.07 14:23
Har hatt dotter i ørene (altså i et øre om gangen) i opptil to uker. Da er det deilig når det endelig sier "pop", og du har full hørsel igjen...
HAPPYDUCK
HAPPYDUCKInnlegg: 735
04.03.07 18:44
Jeg hadde tatt øyeblikkelig kontakt med sykehus for en Computer Tomografi av hodet...

Trond A . S . Hansen
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg