Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dårlig blodsirkulasjon?

NYTT TEMA
gaerpekk
gaerpekkInnlegg: 10813
03.03.08 00:34
Har hatt noe dårlig blodsirkulasjon det siste halvåret eller så.

Vurderte diabetes som en mulighet, men fikk det sjekket, og jeg hadde ikke det. Alikevel sover armer og bein sånn halveis stadig vekk. Det er ikke snakk om sånn at de blir helt slappe og det "bruser" skikkelig, men sånn at jeg kjenner det littegrann, ihvertfall.

Så hva kan dette være?
kpjr
kpjrInnlegg: 5
03.03.08 02:43
Du skriver at du "fikk det sjekket"... hvem sjekket det? Har du tatt en grundig sjekk hos legen din? Hvis ikke, gjør det...
Det kan være mange grunner til at du har de symptomene du har, men det er umulig å gi det et godt svar på "hva det kan være", siden du oppgitt så lite opplysninger om deg selv... Som f.eks Alder, matvaner, miljø, arbeid etc...
Men et godt råd kan jeg gi alle med dårlig blodsirkulasjon er: "Omega 3".
Og etter du har tatt en grundig sjekk hos legen din, kan det være smart å oppsøke en erfaren akupunktør.
Earthquakejenta
EarthquakejentaInnlegg: 9898
03.03.08 10:23
Uten at jeg vet hva det er, hvis du tenker på dårlig blodsirkilasjon er det lurt å slutte å røyke hvis du gjør det
Mordak
MordakInnlegg: 882
03.03.08 18:05
Trenger ikke være pga sirkulasjon bare fordi du har sovnende armer og bein. Kan være nevralt.
fisto
fistoInnlegg: 26801
03.03.08 19:07
Nummenhet i armer og/eller ben. er et av forvarslene til hjerneslag (propp eller blødning).
Da gjelder det å være snar til lege.

Men for deg som har kjent dette så lenge som et halvt år, er det neppe det.
Som en sa over her, kan det være mange årsaker til dovne og numne ben og armer.
snoopylill
snoopylillInnlegg: 275
03.03.08 19:49
Jeg ville sjekket B12 verdiene mine.
Jeg var veldig nummen i armer og bein før jeg fikk påvist B12 mangel.
Er du veldig trøtt og slapp også??
gaerpekk
gaerpekkInnlegg: 10813
03.03.08 20:07
Jepp - ikke så ille nå som da det begynte, men.

Takk for tips alle sammen.
Earthquakejenta
EarthquakejentaInnlegg: 9898
03.03.08 20:50
At føtter eller hender sovner er vel ganske normalt tenker jeg. Har det rett som det er. Har hørt det kan hjelpe med tilskudd av magnesium, hvis det jeg tenker på er riktig. Verdt et forsøk ihvertfall
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg