Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

candida og matinoleranse

[ Trådet ] NYTT TEMA
glaboy
glaboyInnlegg: 17
25.02.09 02:02
Hei, jeg har nettopp fått svar på en intoleranse test fra balder klinikken,
der fikk jeg påvist for mye candida vekst og intoleranse på hvete,melk,ost,tomat,bakepulver,sennep,rug.

så nå er det streng diett i en mnd uten sukker,gjær og hvete.
Lurer på hvordan jeg skal klare dette!!

Er det noen med erfaringer her,som har gått på en slik diett?tar gjerne imot gode råd.
har også fått tips om noen kosttilskudd.
SilverDoll
SilverDollInnlegg: 4543
25.02.09 02:05

Candidadiagnoser er bare humbug og du har allerede betalt penger for å bli lurt. Akter du å fortsette å bli lurt?

Det er vel det eneste valide rådet å gi deg.

glaboy
25.02.09 02:16

javel,det gjenstår å se.

SilverDoll
SilverDollInnlegg: 4543
25.02.09 02:19

Candida er ingen diagnose. Det er et påfunn fra den alternative industrien.

(Innlegget ble redigert 25.02.09 02:19)

glaboy
25.02.09 02:23

okei.skal hvertfall prøve dette å se om de utallige plagene jeg har blir vekke.ingen leger finner noe galt,så skader ikke ..

Kitt_9
Kitt_9Innlegg: 1701
26.02.09 12:17

Vil anbefale deg å gå inn på lavkarbo.no

Der vil du finne mange mennesker som lever uten sukker, gjær og hvete og en masssssse oppskrifter på mat du fint kan spise!

Mirithing
MirithingInnlegg: 515
27.02.09 16:57

Systemiske candidainfeksjoner finnes, ja, men er ganske sjeldne - de rammer typisk folk med alvorlig svekket immunforsvar. Med mindre du har AIDS (altså, ervervet immunsviktssyndrom, forårsakes av HIV - humant immunsviktvirus), blitt behandlet for kreft, eller har fått transplantert et organ (og derfor går på immunosuppresiva for å hindre avstøting) - eller har blitt behandlet over lang tid med bredspektrede antibiotika er det ganske usannsynlig at du har det. Du har blitt svindlet - kom deg til en ordentlig lege, ikke en som tjener store penger på å gi deg humbugdiagnoser.

Kan ikke skade? Jo. Lommeboka di, fordi du må betale i dyre dommer for spesialmat og kvakksalverbehandling. Dessuten kan matvareutvalget ditt bli ganske kjedelig etterhvert som ting blir "fy-mat", og du finansierer en industri som utnytter syke mennesker. Svindlere og kvakksalvere, med andre ord. Gå til en ordentlig spesialist og få testa deg for allergier. Ganske greit å få til - snakk med fastlegen din og få en henvisning til en allergispesialist.

enerilos
enerilosInnlegg: 2
01.03.09 13:20

Har hatt en masse plager i mange år, både psykiske og fysiske. For ett år siden kom jeg over proteinintoleranseforreningen www.npif.no på Google. Uten å kontakte hverken lege eller noen mattest la jeg om kostholdet. Totalt glutenfritt og uten noe slag av meieriprodukter. Plagene forsvant. Min håpløse mage ble normal, utslett forsvant og hard hud på føttene og fotsopp forsvant på 4 dager. Dystert sinn ble til arbeidsglede. Til og med noen ekstra kilo ble også borte. Bare bitte små menger med meieriprodukter og gluten kommer problemene tilbake. Så nå har det blitt en ny livsstil å leve på denne måten. Men det tar tid å finne ut hva matvarene inneholder. Send en mail til matvareprodusentene. De sender deg en allergioversikt om de er seriøse nok. Legger ved en link som jeg fant på PIF sine hjemmesider hvordan du kan legge om ditt kosthold enkelt og greit. Heldigvis er det lov her i landet å spise det en selv vil. Ja til og med min manns små asmaproblemer ble helt borte. Men du vil nok merke at vi lever i et melk og gluten helvete.

http://24022.vgb.no/?p=258456 Lykke til, sender gjerne flere mattips.

glaboy
01.03.09 22:33
Mirithing: Gå til en ordentlig spesialist og få testa deg for allergier. Ganske greit å få til - snakk med fastlegen din og få en henvisning til en allergispesialist.

er gjort for lenge siden uten resultat,har vært til all slags spesialister uten resultat,desverre

jens1d
jens1dInnlegg: 3
01.03.09 23:25

Det vil ikke holde med kun 1 mnds diet. Minst 4 mnd hvis du vil ha noe effekt.

Har selv gått på en slik diett og fikk masse energi. Og hele kroppen fungerte bedre. Så å si alle har candida, og gir masse plager uten at man tenker over det!

glaboy
02.03.09 01:28

takk for tips,send gjerne mat tips ja,er på min 5 dag nå,sliter med å finne nokk mat,hehe

kunnskapsrik
kunnskapsrikInnlegg: 1
02.03.09 10:28

først til alle tvilere, få noe forskning bak anklagene deres om at dette er en såkalt "humbug"-diagnose!!

hvis dere hadde bare vært litt mindre tiltaksløse kunne dere ha lest dere til hva sannheten egentlig er istedet for å ta all "hear-say" på alvor.

les igjennom bare to-tre av disse resultatene:

http://scholar.google.com/scholar?q=candida+albicans&hl=no&lr

og til glaboy: lykke til med dietten. husk at fler har klart det før deg også ;) meg selv inkludert. et hett tips er å få i deg aminosyren l-glutamin da en intoleranse starter med en lekasje i tarmen, og det er denne aminosyren som bygger den opp igjen. husk også å få i deg gode tarmbakterier(og nei biola og andre slike yoghurter er ikke gode kilder, da disse inneholder en brøkdel av behovet) som bitterstern og generelt syltet mat.

glaboy
02.03.09 12:01
kunnskapsrik: husk også å få i deg gode tarmbakterier(og nei biola og andre slike yoghurter er ikke gode kilder, da disse inneholder en brøkdel av behovet) som bitterstern og generelt syltet mat

heisann.jeg tar melkesyreakterier,pluss en del andre kosttilskudd,omega 3 sink, b-stress.selen...

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg