Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Laserbehandling mot hårtap

NYTT TEMA
SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 3089
06.08.09 21:06

Er det noen som har tatt, eller kjenner noen som har tatt, laserbehandling mot håravfall?

Var på en konsultasjon i dag og vurderer å gjøre en, men vil gjerne ha erfaringer fra noen som har gjort det eller kjenner noen først. Hvor fornøyd er du/personen med resultatet?

På forhånd takk.

ArtivGnesig
ArtivGnesigInnlegg: 1
12.08.09 13:58

Hei, ser at de bruker det flittig med godt resultat i Sverige, hvem tilbyr behandlingen i Norge / Oslo?

SpeedyTorres
14.08.09 14:29

Et sted som heter international hair studio. I Schweigaards gate.

Internationalhairstudio.no

Keto-dama
Keto-damaInnlegg: 8401
15.08.09 11:06
SpeedyTorres: laserbehandling mot håravfall

Hmmmmmmmmmm, skeptisk !

Og her sitter jeg og trodde at laserbehandling faktisk ene og alene bruktes til å fjerne uønsket hårvekst ?!

SpeedyTorres
15.08.09 14:33

Er skeptisk selv, derfor jeg spurte.. Men tror jeg har besluttet å prøve. Koster 35 lapper, men det er ikke all verden.

anonymouse
anonymouseInnlegg: 4630
15.08.09 15:19
SpeedyTorres: Er det noen som har tatt, eller kjenner noen som har tatt, laserbehandling mot håravfall? Var på en konsultasjon i dag og vurderer å gjøre en, men vil gjerne ha erfaringer fra noen som har gjort det eller kjenner noen først. Hvor fornøyd er du/personen med resultatet? På forhånd takk.

Håret ditt skal tynne ut og falle av. Det kalles evolusjon. Det er per i dag ingen behandling som kan redde deg. Da kan man vel like gjerne innfinne seg med situasjonen?

anonymouse
15.08.09 15:21
SpeedyTorres: Er skeptisk selv, derfor jeg spurte.. Men tror jeg har besluttet å prøve. Koster 35 lapper, men det er ikke all verden.

35.000kr er ganske mye penger, særlig for en på din/vår alder, og særlig i et fåfengt forsøk på å stanse tiden, evolusjonen og det uungåelige.

Kjøp deg en hårklipper for noen få hundre kroner og ta av hele dritten, eventuelt noen selvhjelpsbøker og noen timer med psykolog for å lære litt selvtillit :)

SpeedyTorres
15.08.09 15:43

Ja, det er din mening. 35 000 er ikke SÅ mye penger. Tjener 400 000 + så det er overkommelig. Jeg vil hvertfall gjøre et forsøk. Når det kommer til selvtillit har jeg aldri hatt problemer med det før, men etter dette begynte har det blitt dårligere. Derfor ser jeg på 35 000 som en grei pris hvis det hjelper.

Xerxes1989
Xerxes1989Innlegg: 1348
15.08.09 15:51

Prøv heller Propecia så beholder du det du har (ideelt å starte tidlig), dette lukter humbug. For råd om hårtap gå på http://hairlosstalk.com/

Der har du masse informasjon, jeg anbefaler å lese litt for dette med laserbehandling har jeg aldri sett reelle tall på at er noe annet enn placebo, og ikke bruk 35 000 på noe usikkert.  Shit du er Pool fan jo, jaja nå har jeg gjort dagens gode gjerning, måtte dere tape imorgen.

Irritator
IrritatorInnlegg: 2512
15.08.09 17:10

Menn er blitt så pysete altså... Ta frem barbermaskinen og ta alt håret... Neida menn vil heller ha hår fra armhuler og skrittet sitt på hodet fremfor å skinne seg..

(Innlegget ble redigert 15.08.09 17:11)

aasand
aasandInnlegg: 5226
15.08.09 17:41

Er nok humbug desverre.. Det er mye mer komplekst enn noe laser kan utføre. Dette handler om testosteronet i kroppen som reagerer med hårsekkene i det bestemte området. Eneste "godkjente" løsningene i dag er enten minoxidil eller propecia. Begge er dyre og gir minimale resultater, i beste fall. Har litt samme problem sjæl, men bivriningene av disse stoffene er så hinsides at jeg ikke ville tatt de. Da får det heller falle av.

illusjonisten
illusjonistenInnlegg: 3954
15.08.09 18:25

Dra til utlandet. Eventuelt rak av alt sammen. Mange damer synes skallethet er sexy.

Jeg hadde gått for sistnevnte. Liker ikke tanken på å sprøyte kroppen full av kjemikaler. Ta det som en mann!

(Innlegget ble redigert 15.08.09 18:34)

Entonces
EntoncesInnlegg: 1432
15.08.09 22:50

Får litt samme følelsen som når man ser på TV-shop. Om dette hadde vært noe revolusjonerende, så hadde det vel vært slått stort opp i tidsskrifter, magasiner og på nettet for den saks skyld. I stedet er disse kurene/behandlingene tilknyttet mer eller mindre lugubre nettsider med noen anonyme tilbakemeldinger à la "dette har forvandlet livet mitt". Synes bare det virker veldig tvilsomt...

vatutin
vatutinInnlegg: 3131
15.08.09 22:56
SpeedyTorres: Er det noen som har tatt, eller kjenner noen som har tatt, laserbehandling mot håravfall?

Husk at det som brukes slites!

MartinJr
MartinJrInnlegg: 1029
16.08.09 02:06

Nei nei nei SpeedyTorres, ikke gjør det! Ta heller de 35 lappene og spander en luksusferie på din kjære!

Dette er naturens gang, oss mannfolk mister hår på hodet, isteden gror det alle andre plasser vi ikke ønsker, sånn er det bare!

Selvfølgelig fikk jeg selv litt fnatt når jeg skjønte at hårfestet mitt gikk lenger og lenger oppover pannen min, men jeg var aldri i tvil om at her skulle det barberes!

Det finnes ingen mirakler som vil gi deg håret ditt tilbake, det er bare lureri!

Noen prøver å sy inn små hårtusser, har sett noen av de og det er rett og slett støgt!

Hentesveis, tupè eller parykk var helt uaktuelt for meg, ergo gikk jeg til frisøren og ba om 3 millimeter over det hele, anbefales!!

Får masse gode tilbakemeldinger på den korte sveisen min, folk syns det kler meg bedre å vare barbert enn å ha noen tynne hårstråer oppe der ;-)

Igjen, ingen behandlinger vil gi deg håret ditt tilbake, face the facts at du blir eldre og håret faller av! Kjøp en god maskin til en tusing, bruk de andre 34k på noe gøy!!

anonymouse
16.08.09 03:39
SpeedyTorres: Ja, det er din mening. 35 000 er ikke SÅ mye penger. Tjener 400 000 + så det er overkommelig. Jeg vil hvertfall gjøre et forsøk. Når det kommer til selvtillit har jeg aldri hatt problemer med det før, men etter dette begynte har det blitt dårligere. Derfor ser jeg på 35 000 som en grei pris hvis det hjelper.

Jo, altså, dersom det hjalp hadde det nok vært verd det for de som virkelig sliter med selvtilliten, men det gjør det altså ikke. Som en annen skrev så er derimot laser fremragende til å fjerne hårvekst ved å svi hårrøttene. Det finnes per i dag ingenting som kan stanse naturlig håravfall. Det kan kun midlertidig (snakk om måneder) hindre at det faller ut, men da må du altså ta all verdens behandlinger med noen måneders mellomrom for at det så uansett faller av ettersom tiden går.

tomasdal
tomasdalInnlegg: 5
08.06.10 10:04
anonymouse: Håret ditt skal tynne ut og falle av. Det kalles evolusjon. Det er per i dag ingen behandling som kan redde deg. Da kan man vel like gjerne innfinne seg med situasjonen?

Jeg går på laserbehandling mot mit hårtap i inkognitogata i oslo. klinikken heter global hair clinic. Dette har hjulpet meg veldig mye, fått tilbake mye av håret etter 6 måneder med behandling, så er kjempe fornøyd.

Bare tull at det ikke finnes noe som fungerer, det er jeg et levende bevis på, og tydeligvis er det ikke mange som er opplyste om dette pr i dag desverre

tomasdal
08.06.10 10:07
SpeedyTorres: Er det noen som har tatt, eller kjenner noen som har tatt, laserbehandling mot håravfall? Var på en konsultasjon i dag og vurderer å gjøre en, men vil gjerne ha erfaringer fra noen som har gjort det eller kjenner noen først. Hvor fornøyd er du/personen med resultatet? På forhånd takk.

Jeg tar laserbehandling mot mitt hårtap og har gått på behandling i 6 måneder nå, og dette fungerer på meg! tar behandling på global hair clinic i oslo og bruker laserkam hjemme i tillegg.

Jeg har vært på konsultasjon andre steder, men dette stedet var de eneste som visste hva de drev med, og laseren har flere dioder enn f.eks internationl hair studio som har gamle lasere uten særlig virkning. Dette undersøkte jeg med leverandøren av den laseren etter en konsultasjon.. greit å vite hvor gode produkter de har...

tomasdal
08.06.10 10:09
ArtivGnesig: Hei, ser at de bruker det flittig med godt resultat i Sverige, hvem tilbyr behandlingen i Norge / Oslo?

det er flere klinikker i norge, bare søk på hårtap i google så får du opp noen. jeg går til global hair clinic, fornøyd så langt etter 6 måneder

tomasdal
08.06.10 10:12
Keto-dama: Hmmmmmmmmmm, skeptisk ! Og her sitter jeg og trodde at laserbehandling faktisk ene og alene bruktes til å fjerne uønsket hårvekst ?!

laserbehandling mot hårtap er noe helt annet enn laserbehandling for å fjerne hår...sier seg selv egentlig. samme laser kan ikke gjøre begge deler (fjerne, og gi tilbake..hehe)

laser for å hjelpe mot hårtap er en kald laser (LLLT - low level laser theraphy) og stimulerer slik at blodsirkulasjonene settes i gang igjen

zed
zedInnlegg: 20421
08.06.10 10:13
tomasdal: jeg går til global hair clinic, fornøyd så langt etter 6 måneder

Har du noen før og etter bilder av manken?

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 22575
08.06.10 11:47

Dette er nok bortkastede penger. Midler mot håravfall er det mange som har tjenet seg rik på de siste 20-30 år. Husker et innslag på Dagsrevyen for snart 20 år siden, da det ble lansert at "endelig" kom det et middel. Det var for øvrig Per Ståle Lønning som, litt flau, presenterte innslaget.

Men det har ikke blitt færre skalldede de siste 20 år. Heldigvis har moten vært til fordel for oss med lite hår. Det er ikke lenger flaut å være skallet, det er sågar moderne. Skallethet viser at man ligger tidlig ute ift evolusjonen, og det er kjent at menn som er skallet har mer testosteron enn andre.

Det beste rådet er å bare barbere bort alt sammen og tenke på at man tilhører eliten blant norske menn. :-D

Saliph
SaliphInnlegg: 16121
14.06.10 01:10
zed: Har du noen før og etter bilder av manken?

Nei, og grunnen til det er at fyren jobber for denne klinikken. Billig reklame for noe dyrt piss som ikke fungerer.

Saliph
14.06.10 01:11
DrSchwei: og det er kjent at menn som er skallet har mer testosteron enn andre.

Dette er en myte.

Kasabian
KasabianInnlegg: 10164
14.06.10 01:15

Vrien å gjennomskue denne tomasdal, 4 innlegg og alle hyller global hair clinic.

Saliph
14.06.10 01:20
Kasabian: Vrien å gjennomskue denne tomasdal, 4 innlegg og alle hyller global hair clinic.

Hehe! Det verste er jo at folk biter på.

Til trådstarter: kjøp en hårklipper og gjør kort prosess. Hvis du er fast bestemt på å beholde håret så bør du i det minste prøve det som har dokumentert effekt, noe laser ikke har. Kjøp Recrea Forte på apoteket og skaff deg resept på Propecia (eller den billigere utgaven Proscar) hos legen/hudlegen din.

Evt. kan du sitte med tommelen i ræva og vente 5-10 år til hårkloning kommer på markedet.

Kasabian
KasabianInnlegg: 10164
14.06.10 01:31

Skremmende, det er helt sikkert de samme som sender 1000 kr. til Nigeria.

Til ts, hør på Saliphen sine råd, eller kjør den populære Harald Eia-metoden hvor du desperat grer det opp til en hul pyramide på toppen.

Herlig dildo forresten (der har du noe jeg aldri trodde jeg skulle si), burde virkelig se den igjen snart.

Lurer88
Lurer88Innlegg: 1
04.08.10 21:33
SpeedyTorres: Et sted som heter international hair studio. I Schweigaards gate. Internationalhairstudio.no

Hei.

Nå er det ca 1 år siden du skrev dette. Lurer på om du valgte å gjøre det, og isåfall har du fått et godt resultat?

Venter spent på svar.

Mvh en som lurer

forumiens
forumiensInnlegg: 1
07.09.10 14:18
Lurer88: Hei. Nå er det ca 1 år siden du skrev dette. Lurer på om du valgte å gjøre det, og isåfall har du fått et godt resultat? Venter spent på svar. Mvh en som lurer

Hei, jeg har vært kunde hos International Hair Studio i fire måneder, og jeg kan meddele at klinikken gikk konkurs 27. august 2010. Det vil si, penger tapt! Så, til de av dere som vurderer noen klinikk med laser mot hårtap, kanskje man ikke skal gjøre det? Vel, nå har Global Hair Clinik kommut ut med Mer Hår Garanti da.

perpersen78
perpersen78Innlegg: 1323
08.09.10 07:46

Sliter med nettopp det samme.. Dårlig selvtillit pga det håret.. Merker at vikene kryper seg oppover og at håret blir tynnere og tynnere.. Savner dagene da jeg hadde hår nedover til kinnet... Gode gamle 90-tallet. ..

:(

Siste innlegg