Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Folkehelseinstituttet er på sammenbruddets rand !

NYTT TEMA
Comandante_Che
Comandante_CheInnlegg: 728
20.11.09 21:27

I revidert statsbudsjett for 2009 står det om Folkehelseinstituttet (www.FHI.no):

“En del av bygningene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er kondemnable eller i så dårlig stand at de i løpet av få år vil være uegnet til videre drift. Det foreligger et umiddelbart sikkerhetsmessig og driftsteknisk behov for større og bedre arealer til de nasjonale biobankene. ”

http://www.statsbudsjettet.no/upload/Revidert_2009/dokumenter/pdf/stprp67.pdf
(Kap. 710 Nasjonalt Folkehelseinstitutt)

Med tanke på hvor stort ansvar Folkehelseinstituttet har for helsen til Norges befolkning, er det ikke uansvarlig av de bevilgende myndigheter å la etaten holde til i praktisk talt falleferdige lokaler ?

Her må noe gjøres !

(Innlegget ble redigert 20.11.09 21:28)

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 9637
21.11.09 00:07
Comandante_Che: I revidert statsbudsjett for 2009 står det om Folkehelseinstituttet (www.FHI.no):

“En del av bygningene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er kondemnable eller i så dårlig stand at de i løpet av få år vil være uegnet til videre drift. Det foreligger et umiddelbart sikkerhetsmessig og driftsteknisk behov for større og bedre arealer til de nasjonale biobankene. ” http://www.statsbudsjettet.no/upload/Revidert_2009/dokumenter/pdf/stprp67.pdf
(Kap. 710 Nasjonalt Folkehelseinstitutt) Med tanke på hvor stort ansvar Folkehelseinstituttet har for helsen til Norges befolkning, er det ikke uansvarlig av de bevilgende myndigheter å la etaten holde til i praktisk talt falleferdige lokaler ?
Her må noe gjøres !

Hvorfor interesserer du deg for det? Du mener jo at de prøver å forgifte og lure befolkningen.

Comandante_Che
22.11.09 00:19

Denne er morsom:
http://www.dn.no/forum/?display=topic&forum_id=1&topic_id=24491

Etter at innlegget nedenfor om FHI-bygningenes falleferdige forfatning ble lagt ut hele tråden låst av DN !! (Innlegget er helt nederst i tråden, over der det står "Tråden er låst")

(Tåler ikke DN  litt humor, eller er de norske avisene FHI's pudler hele gjengen. Jeg husker denne uka, dagen etter at www.vaksineaksjon.no hadde rykket inn en helsides annonse i Dagbladet med motpropaganda mot svinesprøyta som de hadde betalt for fikk FHI-sjefen (han som virker ganske creepy) både forsiden og side 2 til sin disposisjon med budskapet "Derfor bør du ta vaksinen" uten at det ble nevnt en eneste motforestilling.
Hva er norske media egentlig lagd av for tiden ?

Takke meg til VG debatt, de eneste innleggene jeg får slettet her er de hvor noen av forumets hårsåre og betalte desinformatører har klagd meg inn fordi de synes jeg har vært ufin mot en av dem... Nok snakk - denne teksten er faktisk litt morsom - litt befriende egentlig i denne vaksvine-galskapen:

Folkehelseinstituttet er råttent bokstavlelig talt Skrevet av Krakan (Gjest) 21.11.2009 18:34

Kan dette bildet være tatt i kjelleren til Folkehelseinstituttet ?!
http://i50.tinypic.com/20niuw.jpg

Isåfall er det kanskje trolig fra kjelleren under Forsvarets mikrobiologiske laboratorier http://i28.tinypic.com/1zduiwk.jpg eller et annet sted i bygget hvor smittefarlig risikoavfall produseres http://i27.tinypic.com/jpkcy0.jpg ?

Kan vi nå være sikre på at det smittefarlige risikoavfallet oppbevares på betryggende avstand fra vaksineavdelingen ? Som kjent var det ikke engang nok for det hypermoderne farmasiselskapet
Baxter å anvende Biosafety Standard no 3 (dvs. verdens strengeste sikkerhetsstandard for håndtering av biologisk materiale) for å unngå at smittefarlige substanser endte opp i vaksiner.

Nå som Folkehelseinstituttet i stadig større grad lever opp til sitt tilnavn ?Folkeforgiftningsinstituttet? er det vel på høy tid at det foretas en totalinspeksjon av bygningskomplekset ved Ring 2 med adresse Lovisenberggata 8.

En grundig inspeksjon av FHI?s lokaler i regi av Norges ansvarlige statlige myndigheter har vel neppe funnet sted etter at kvikksølvgiften Thimerosal (tiomersal) ? som FHI ennå putter i norske vaksiner ? ble oppfunnet av Rockefeller-selskapet Eli Lilly engang på 1930-tallet: http://i26.tinypic.com/98y1di.jpg

Spørsmålet er om det må innhentes tillatelse fra Rockefeller Foundation, som ennå støtter FHI med hemmelige millionbeløp hvert år, før en slik inspeksjon kan finne sted i statlig regi.

Det er vel nå på høy tid at Statens Forurensningstilsyn, Statens Smittevern, Skadedyrkontrollen, Arbeidstilsynet og Statens Helsetilsyn i fellesskap rykker inn i Folkehelseinstituttets lokaler for å skaffe seg full oversikt over tingenes tilstand og omfanget av den risikofylte virksomheten som nå pågår i lokalene.

At behovet for en slik gjennomgang nå er mildt sagt påtrengende sier denne notisen i revidert statsbudsjett for 2009 det meste om:

?En del av bygningene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er kondemnable eller i så dårlig stand at de i løpet av få år vil være uegnet til videre drift. Det foreligger et umiddelbart sikkerhetsmessig og driftsteknisk behov for større og bedre arealer til de nasjonale biobankene. ?

http://www.statsbudsjettet.no/upload/Revidert_2009/dokumenter/pdf/stprp67.pdf
(Kap. 710 Nasjonalt Folkehelseinstitutt)

Og hva i huleste oppbevares i ?de nasjonale biobankene? ?! »

Tråden er låst. (hilsen dn.no LOL)

(Innlegget ble redigert 22.11.09 00:33)

kjempekanin
kjempekaninInnlegg: 9183
22.11.09 01:53

Så mye sprøyt folk kan lire ut av seg.

Comandante_Che
25.11.09 15:58

“I år 2000 sørget Norges statsminister Jens Stoltenberg for å kanalisere en betydelig del av Norges bistandsbudsjett inn i et vaksinefond stiftet av Microsoft-gründer og mangemilliardær Bill Gates”.

Klassekampen 25.11.2009 s. 16

Det Klassekampen unnlater å påpeke er at Norge pga. Jens “Thorvaldsønn” Stoltenberg i snart 10 år har fylt opp legemiddelindustriens pengebinger med årlige milliardbeløp som strengt tatt har vært tiltenkt å hjelpe mennesker i den tredje verden til et mer anstendig liv.

Begynner ikke Stoltenberg-familiens nære bånd til Rockefeller-dynastiet, Folkehelseinstituttet og legemiddelindustrien nå å stinke verre enn råtten fisk ?

Det som sannsynligvis vil skje i Norge om ikke så lenge er at ropene fra Norge rundt om at bivirkningene fra Pandemrix er mye verre enn noen andre vaksinebivirkninger vil føre til at en eller annen ansvarlig myndighet på et eller annet tidspunkt vil bli nødt til å sette foten ned og stanse galskapen ved navn kollektiv masseforgiftning via Pandemrix-injeksjoner med ukjent innhold og gruoppvekkende virkninger.

Men vil dette kunne skje før jul så lenge Rockefeller-puddelen vaksine-Jens Stoltenberg ennå er statsminister ?!

kjempekanin
kjempekaninInnlegg: 9183
25.11.09 16:11

Vaksinering av mennesker i fattige land - som ikke selv har råd til vaksinering (gjelder altså ikke svineinfluensavaksinen) - er da en form for u-hjelp.

Resten gidder jeg ikke å kommentere.
Dem som ser spøkelser i enhver krok, finner disse også.

theflucase-com
theflucase-comInnlegg: 571
25.11.09 16:44
kjempekanin: Vaksinering av mennesker i fattige land - som ikke selv har råd til vaksinering (gjelder altså ikke svineinfluensavaksinen) - er da en form for u-hjelp.

Resten gidder jeg ikke å kommentere.
Dem som ser spøkelser i enhver krok, finner disse også.

Jeg lurer på hvor mye rent vann og næringsrikt mat som kunne blitt skaffet til veie for de pengene, men det er nok viktigere med medisin tenker jeg.

Ellers må du være ening i at det nettopp er media som får oss til å se spøkelser alle veier? Che kommer bare med en bit av puslespillet så det kan bli oppklart hvorfor de driver å skremmer oss. For helt normalt er det vel ikke? For ikke å snakke om alt av usammenhengende tullball anspente autoriteter etterlater seg der de åpner munnen?

Forresten, vet du om det finnes noen vaksine mot kombinert svin/fugle pesten som WHO idag sa var det risiko for? Jeg håper da endelig de har satt Baxter på saken.

Glee
GleeInnlegg: 4088
25.11.09 17:09
Comandante_Che: Det som sannsynligvis vil skje i Norge om ikke så lenge er at ropene fra Norge rundt om at bivirkningene fra Pandemrix er mye verre enn noen andre vaksinebivirkninger vil føre til at en eller annen ansvarlig myndighet på et eller annet tidspunkt vil bli nødt til å sette foten ned og stanse galskapen ved navn kollektiv masseforgiftning via Pandemrix-injeksjoner med ukjent innhold og gruoppvekkende virkninger.

Hvis så ikke skjer, kan vi da konkludere med at jeg hadde rett og at du tok feil?

Glee
25.11.09 17:11
theflucase-com: Jeg lurer på hvor mye rent vann og næringsrikt mat som kunne blitt skaffet til veie for de pengene, men det er nok viktigere med medisin tenker jeg. Ellers må du være ening i at det nettopp er media som får oss til å se spøkelser alle veier? Che kommer bare med en bit av puslespillet så det kan bli oppklart hvorfor de driver å skremmer oss. For helt normalt er det vel ikke? For ikke å snakke om alt av usammenhengende tullball anspente autoriteter etterlater seg der de åpner munnen?

Det må da være mulig å gjøre flere ting på en gang!

For å få et godt liv må du ha både vann og mat, samt fravær av farlige sykdommer. Kjekt med vann og mat, men det er en fattig trøst dersom du er blitt en krøpling av polio.

Che er en fyr som legger sammen 2 + 0 og 328.

theflucase-com
25.11.09 18:01
Glee: Det må da være mulig å gjøre flere ting på en gang! For å få et godt liv må du ha både vann og mat, samt fravær av farlige sykdommer. Kjekt med vann og mat, men det er en fattig trøst dersom du er blitt en krøpling av polio. Che er en fyr som legger sammen 2 + 0 og 328.

Ja det er enkelt å legge det en har av oversikt + VG isammen og tro alt er i orden.

La deg nå ikke bry med folk som følger med andre steder enn det du orker å interessere deg for selv. Hadde NRK/VG/DAGBLAD slengt alt som er kommet frem i det siste i ansiktet på folk så hadde mange slått av TV'n eller byttet kanal. Sånn er det bare.

Jeg kjenner da folk personlig som ikke ser vitsen med å snakke om climate gate også. Men jeg slutter ikke mase om det likevel. Det går nok opp for folk etterhvert.

Glee
25.11.09 19:16
theflucase-com: Ja det er enkelt å legge det en har av oversikt + VG isammen og tro alt er i orden. La deg nå ikke bry med folk som følger med andre steder enn det du orker å interessere deg for selv. Hadde NRK/VG/DAGBLAD slengt alt som er kommet frem i det siste i ansiktet på folk så hadde mange slått av TV'n eller byttet kanal. Sånn er det bare. Jeg kjenner da folk personlig som ikke ser vitsen med å snakke om climate gate også. Men jeg slutter ikke mase om det likevel. Det går nok opp for folk etterhvert.

Jeg snakket om at det var viktig å gjøre flere ting samtidig, både skaffe rent vann / nok mat, samt helseilbud (ink vaksinasjon).

Du snakker om noe helt annet.

Hva er det du mener VG/Dagbladet/NRK  ikke orker å skriv om?

Og i avveingen mellom vann/mat og vaksine. Gir du noen vann/mat, så må de ha det igjen neste dag. Gir du vaksine så er det i orden for mange år fremover.

Desuten så er det mange sykdommer som er uavhengig av vaksine. Du får meslinger selv om du har vasket deg. Den store nedgangen i dødfall vedr. meslinger som kom rett før vaksinen kommer av store fremskritt i avansert helsestell og sykehus. Dette er noe som (ofte) ikke finnes i den 3. verden.

theflucase-com
25.11.09 20:31

Det jeg mener er at om NRK hadde bekreftet opplysningene som kommer frem i feks denne snutten, så hadde mange slått av TV'n i sinne eller hatt seg en god latter. Forøvrig uten å sjekke ut om karen noensinne har blitt prøvd for retten.  

http://www.youtube.com/watch?v=CDxZ7PX8YGI&feature=related

nattevakt1
nattevakt1Innlegg: 699
25.11.09 22:36
theflucase-com: Det jeg mener er at om NRK hadde bekreftet opplysningene som kommer frem i feks denne snutten, så hadde mange slått av TV'n i sinne eller hatt seg en god latter. Forøvrig uten å sjekke ut om karen noensinne har blitt prøvd for retten.   http://www.youtube.com/watch?v=CDxZ7PX8YGI&feature=related

Du har så rett: "Dr." Horowitz burde absolutt blitt stilt for retten.

theflucase-com
26.11.09 08:41
nattevakt1: Du har så rett: "Dr." Horowitz burde absolutt blitt stilt for retten.

Det er ikke bare Dr Len Horowitz som er ute etter Gallo.

http://exlibhollywood.blogspot.com/2009/05/robert-gallo-feels-heat.html

nattevakt1
26.11.09 12:18
theflucase-com: Det er ikke bare Dr Len Horowitz som er ute etter Gallo. http://exlibhollywood.blogspot.com/2009/05/robert-gallo-feels-heat.html

Nå ble jeg litt forvirret, her.

Er du enig med denne eks-politimannen som mener AIDS er en (homofil) livstilssykdom, eller med "Dr".Horowitz som skylder på vaksiner forurenset med et virus som stammer fra biovåpenforskningen?

Eller klarer du å tro på flere motstridende teorier samtidig?

CLARK_GABLE
CLARK_GABLEInnlegg: 398
26.11.09 13:34
Glee: Og i avveingen mellom vann/mat og vaksine. Gir du noen vann/mat, så må de ha det igjen neste dag. Gir du vaksine så er det i orden for mange år fremover.

Den var god!

Viss eg måtte velge hadde eg valgt vann/mat fremfor vaksine. Tror ikke man kan leve så lenge på kun vaksiner. Noen som vet næringsinnholdet i vaksiner???

Og husk: Ikke gi barna dine vann/mat, da vill de ha det neste dag også.

theflucase-com
26.11.09 13:41

ønsker deg en god nattevakt

nattevakt1
26.11.09 21:46
theflucase-com: ønsker deg en god nattevakt

Takk for det.

Vil det si at du ikke vil eller ikke kan si noe om hvilken HIV/AIDS-teori du tror på?

Chet_Sceptic
Chet_ScepticInnlegg: 9
27.11.09 21:48

Hvor naive går det an å bli? Verden ble reddet da en laboratoriearbeider i Tjekkia fant på å teste en utsendelse fra Baxter og fant ut at den hadde en svært dødelig kombinasjon av svineinfluensa og fugleinfluensa. Dette ble ikke oppdaget av Baxter, og de produserer fortsatt på harde livet. Det er merkelig at folk ikke er mer redde for feil i produksjonsprosessen nå som det jobbes på spreng. Hva om denne mannen ikke tilfeldigvis hadde opp daget feilen, som ikke virker så tilfeldig? Da hadde vi fått en skikkelig pandemi, spredd gjennom vaksiner. Hvordan vet vi at dette ikke skjer flere plasser, enten som menneskelig feil eller som planlagt smittespredning. Hvor naive går det an å bli? 

Siste innlegg