Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Livmorhalskreft

NYTT TEMA
alchemy2012
alchemy2012Innlegg: 4784
18.09.10 01:21
Amya: Ja, det hjelper å tenke bort tng som herpes og hiv. Gud, du er irriterende.

Takk:), men du speiler nok her dine fordommer i mine ord, siden jeg ikke har nevnt noe om å tenke bort verken herpes eller hiv eller andre sykdommer. Jeg snakket her om en holdning til seg selv og sin kropp som bunner i kjærlighet og aksept. For du vet vel at kjærlighet er den beste og sterkeste forebyggingen og helbredelsen av dem alle? Kjærlighet og Glede.

Men siden du bringer slikt opp kan jeg jo si at det er vanskeligere å grave en brønn når man allerede er tørst, den vise vil se at tørste kan forekomme å bygger derfor brønnen mens han eller hun er frisk. Altså det er lettere å forebygge enn å kurere. Bygge en sunn, sterk og balansert kropp fylt med alle vitaminer, mineraler og næringstoffer man kan tenke seg. Og i dette tilfelle, bruk kondom.

Og når det gjelder både hiv og herpes er jo ihvertfall de sykdommene lette å forhindre.

mona51
mona51Innlegg: 653
18.09.10 01:27
alchemy2012: Og i dette tilfelle, bruk kondom. Og når det gjelder både hiv og herpes er jo ihvertfall de sykdommene lette å forhindre.

Myte 14: Hvis jeg alltid bruker kondom, vil jeg ikke få HPV

Fakta: Kondom reduserer risiko for smitte med 50-70 prosent, men siden HPV også kan smitte fra hud som ikke er dekket av kondomet, gir ikke kondom fullgod beskyttelse. Kondom beskytter imidlertid mot de fleste andre kjønnssykdommer.

(Innlegget ble redigert 18.09.10 01:36)

alchemy2012
18.09.10 01:39
Glee: Dette er det ikke så lett å forklare. Men som sagt: Det er ikke så viktig. Derimot er det ikke så vanskelig å dokumentere en slik effekt. Siden ingen har greid å dokumentere dette så tror jeg at dette er Snake Oil.

nei det var ikke så lett å skjønne heller hva du her hinter til..

Snake oil hørtes jo spennende ut, selv om jeg personlig ikke r så begeistret for animalske produkter. Privat foretrekker oljer fra urter og slikt. Men det er jo ikke slike remedier jeg forfekter her i denne tråden heller. Helt konkret handler det om forskjellige måter å massere sine kjønnsorgan på for å tilføre disse friskt og næringsrikt blod(og lymfevæske) og på denne måten hjelpe til med å forebygge sykdom. Hvis du ønsker å smøre inn dine kjønnsorgan med denne snake oljen så kjør på, jeg skal ikke prøve å snakke deg fra det, kanskje det er orgasmisk ;)?

alchemy2012
18.09.10 01:46
mona51: Myte 14: Hvis jeg alltid bruker kondom, vil jeg ikke få HPV  

jada..men jeg snakket om noe annet der..hIv..ikke hPv :)

men det er vel lurest å bruke kondom uansett tror jeg..enten det gjelder hiv el hpv..selv om det ikke er 100% sikkert.

du skal ha for at du står på Mona. du burde nesten fått betalt av sanofil pasteur msd for all reklamen du gjør for dem..send dem et brev så skal jeg bekrefte din iherdig innsats ;)

mona51
18.09.10 04:27
alchemy2012: du skal ha for at du står på Mona. du burde nesten fått betalt av sanofil pasteur msd for all reklamen du gjør for dem..send dem et brev så skal jeg bekrefte din iherdig innsats ;)

Jeg er overhodet ikke interesert i hva de eller andre mener om min innsats.  Jeg vil spre fakta om livmorhalskreft.  Det hadde jeg gjordt, selv om det ikke var kommet en vaksine på markedet.  Jeg skal ikke underslå at jeg mener vaksinen er ett stort fremskritt for kvinners helse, og at jeg er glad jeg med tiden vil kunne se effekten av den.

Men jeg, og mange med meg, har i mange år vært engstelige hver gang man skal til screening.  Man hører om familiemedlemmer, venner og venners familie som rammes.  Noen hardere enn andre.  Men lite visste jeg for en tid tilbake, at dette skyldes virus.  Dette må MANGE få vite.  Og selvsagt at det finnes en enkel løsning, med vaksinering, for døtrene våre, som jeg ønsker velkommen.

mona51
18.09.10 04:39

For HPV-vaksinen har Danmark og Norge valgt å legge noe større vekt på noen av vaksinenes egenskaper, bl.a. at den også gir beskyttelse mot den meget plagsomme sykdommen kjønnsvorter, enn det Sverige har gjort. Derfor falt anbudet i Danmark og Norge ut til fordel for Gardasil, som også beskytter mot kjønnsvorter, mens Sverige valgte den noe billigere vaksinen Cervarix som ikke gir denne beskyttelsen.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/andre/brev/brev_til_stortinget/2010-2/Sporsmal-nr-1665-til-skriftlig-besvarelse.html?id=614440

Defor ble det Gardasil vaksinen som ble valgt.

Som nevnt i min kommentar over, bryr jeg meg mindre med hvem som selger vakinen i Norge.

howwoh
howwohInnlegg: 2300
27.09.10 18:19
RGT777: hun ble fratatt lisensen fordi hun gikk imot vaksinering, etter at hennes datter fikk alvorlige bivirkninger av dette

Hva slags bivirkninger? Fikk alle som tok vaksinen disse?

Krangelberg
KrangelbergInnlegg: 663
05.10.10 13:02
mona51: Det er ingen dødfall etter vaksinering med Gardasil.

Dette er en ganske bastant påstand som savner dokumentasjon. Jeg synes det er svært betenkelig at det sitter en dame i Norge og underkjenner alle bivirkninger av Gardasil.

mona51
05.10.10 13:32
Krangelberg: Dette er en ganske bastant påstand som savner dokumentasjon. Jeg synes det er svært betenkelig at det sitter en dame i Norge og underkjenner alle bivirkninger av Gardasil.

Man savner dokumentasjon på at det er tilfelle.  Det er svært betenkelig, at du gjør det.

mona51
Krangelberg
KrangelbergInnlegg: 663
09.11.10 15:58

Pussig - i stedet for å svare på spørsmål i en aktiv tråd, henter hun opp en gammelgammel tråd og prøver å blåse liv i den. Kan du ikke ta turen over i den andre tråden og svare på spørsmålet mitt, da?

mona51
09.11.10 16:37
Krangelberg: Kan du ikke ta turen over i den andre tråden og svare på spørsmålet mitt, da?

Jeg leser ikke spørsmål, der motparten bruker hersketeknikker.

Glem det. 

Dessuten passet denne bloggen under denne tråden.  LIVMORHALSKREFT, blogggen handler om forebygging.  Som vaksinering og screening.

StudentMH
StudentMHInnlegg: 3
01.10.13 11:23

Hei hei! Vi er 3 studenter som gjør en undersøkelse i samarbeid med kreftforeningen, og hadde satt stor pris på om du kan hjelpe oss ved å bruke 2 min på dette spørreskjemaet. 

På forhånd takk!! 

http://www.surveymonkey.com/s/6NPJRFF 

StudentMH
StudentMHInnlegg: 3
01.10.13 11:37

Hei hei! Vi er 3 studenter som gjør en undersøkelse i samarbeid med kreftforeningen, og hadde satt stor pris på om du kan hjelpe oss ved å bruke 2 min på dette spørreskjemaet. Det gjelder kvinner mellom 25-40år. 

På forhånd takk!! 

http://www.surveymonkey.com/s/6NPJRFF

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg