Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det klør over hele kroppen !

NYTT TEMA
Spermklatt
SpermklattInnlegg: 3455
04.06.11 23:53

Hei, de siste to dagene har jeg hatt ei helvettas kløe over hele kroppen. Er helt forjævlig når jeg prøver å sove. Er ikke sjans.
Prøver å dysje, skifte sengetrekk, skifte klær, men ingenting hjelper. Har brukt det samme vaskepulveret i flere uker, men jeg ser ikke bort fra det.
Har hatt eksem siden jeg var liten gutt, men dette er ikke det samme. Det stikker noe så forjævlig til tider over hele kroppen. Det var rolig en stund, helt til jeg la meg i senga, naken. Da tok det av, og jeg hadde ikke sjans til å sovne. 

Beatrix_Kiddo
Beatrix_KiddoInnlegg: 3905
05.06.11 13:51

Høres ut som om det er noe i senga du reagerer på. Skift vaskepulver og skyllemiddel til merket "nøytral" og se om det hjelper. Har du noen spesifikk allergi? Ved støvmiddallergi kan man få dekket laken-og putetrekk via NAV, som holder midden borte.

Ellers er det vanlig at eksem etc klør mer når man legger seg under dyna og blir varm.

gourmande
gourmandeInnlegg: 12121
05.06.11 14:08

Jeg tar utgangspunkt i det mest åpenbare; eksemen. Dette er kanskje ikke eksem, men trolig en allergi.

Jeg tror jeg ville gått så langt som til å kutte ut all bruk av såpe, deo, shampoer osv en ukes tid (du klarer fint det, bare dusje uten såpe). Og så ville jeg vasket sengtøyet uten såpe på min 60 grader.

Prøv å ligge med kun et laken når varmen setter inn:-)

Tenk også etter om du i den siste tiden har spist noe uvanlig som kan ha igangsatt kløen.

(Innlegget ble redigert 05.06.11 14:08)

Spermklatt
05.06.11 16:18

Takker for svar begge to. Mange mulige årsaker her.
Prøvde å sove med laken og dynetrekk, som jeg vasket uten noen form for vaskepulver, men på 40 grader.
Jeg kleiet i natt, men ikke like mye som natten før. Jeg dysjet, og brukte shampo rett før jeg la meg. Kan ha noe med det.
Men har aldri reagert på noe sånt før ? Det kom plutselig nå. Jeg brukte samme dynetrekket i flere dager, og så plutselig eksploderte det.
Er på en fiskebåt, så vet ikke helt va kokken putter i maten, men har spist av den i fire måneder. 

gourmande
gourmandeInnlegg: 12121
05.06.11 18:07
Spermklatt: Er på en fiskebåt, så vet ikke helt va kokken putter i maten, men har spist av den i fire måneder

Huff, det er ikke vegglus eller lopper da? Har du sjekket madrassen?

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
05.06.11 18:09

Det er sikkert varmen. Garantert. Kroppen min stikker også med slike "smerter" som du snakker om når jeg blir varm og svett. Har også eksem og allergi.

startelver
startelverInnlegg: 24154
06.06.11 13:01

Du kan ha noen bedbugs på kroppen din.  Disse er usynlige å se men er umulig å bli kvitt selv etter en dusj. 

Spermklatt
06.06.11 18:16
gourmande: Huff, det er ikke vegglus eller lopper da? Har du sjekket madrassen?

Det var det første som slo meg, siden jeg ikke fikk det vekk når jeg dysjet. 
Madrassen er ikke av det beste slaget nei, så er godt mulig. Sov godt i natt, men jeg var ganske full, så reagerte kanskje ikke så mye på det.
Så flyttet jeg meg opp til en annen manns lugar (pga. nachspiel på min lugar som jeg ikke var så glad for), og da sovnet jeg som en stein. Som sagt, godt mulig.

Kan også være dette med svette, siden det kommer først etter jeg har ligget der i 5-10 minutter faktisk.
Jeg skal legge meg i natt å se hva som skjer.

Nizefu
NizefuInnlegg: 7
14.07.11 10:33

Utslett og eksem blir som regel verre av sengevarmen. Jeg hadde omtrent samme problem som deg og i i fjor sommer ble det verre. Jeg hadde hatt mistanke om støvmiddallergi en stund og drev derfor med både støvsuging av seng og frysing av dyne og puter. Det hjalp ikke stort. Jeg ble til slutt så lei av kløe at jeg dro meg til legen. Det viste seg at det var støvmiddallergi, så nå går jeg på allergimedisin og det hjelper.

Ta en allergiprøve du :)

Bengal1
Bengal1Innlegg: 19028
15.07.11 10:20
Spermklatt: Hei, de siste to dagene har jeg hatt ei helvettas kløe over hele kroppen. Er helt forjævlig når jeg prøver å sove. Er ikke sjans.Prøver å dysje, skifte sengetrekk, skifte klær, men ingenting hjelper. Har brukt det samme vaskepulveret i flere uker, men jeg ser ikke bort fra det.Har hatt eksem siden jeg var liten gutt, men dette er ikke det samme. Det stikker noe så forjævlig til tider over hele kroppen. Det var rolig en stund, helt til jeg la meg i senga, naken. Da tok det av, og jeg hadde ikke sjans til å sovne.

Høres ut som utøy, veggdyr eller lignende. Har du utslett?

Spermklatt
21.07.11 21:15

Nå er alt bra igjen ! Gikk over etter tre-fire dager. Men det var forferdelige dager.
Er ikke sikkert at det hjalp, men jeg vasket alt av klær og sengetøy uten å bruke noen form for parfyme, som det ble nevnt av flere her oppe.
Kan også ha vært dyr eller noe i den duren. Det får vi ikke vite før neste gang det skjer.

Tusen takk for hjelp folkens ! 

Langorm
LangormInnlegg: 4907
29.07.11 00:09

Har du viten om kokken har fortid i marinen? Sier ikke mer. Fire måneder ute. :-D

kristerleon
kristerleonInnlegg: 1
06.03.14 20:06

Hei, gå til legen å få utskrevet Citirizin Sandoz, holder vekke alt kløe. Og du vil aldri klø igjen. En liten tablett hver kveld.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg