Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er galt med meg nå da?

NYTT TEMA
shabelle
shabelleInnlegg: 16789
01.02.12 21:00

Hver eneste kveld blir jeg rød i kinnene og det føles ut som om jeg får feber. Jeg måler feberen, men ingenting der. Jeg får plutselig elveblest (Jeg har litt atopisk eksem og psoriassis fra før) Jeg er konstant trøtt og sliten.

Jeg har også hatt veldig vondt i magen siste dagene, men ikke noe diare eller oppkast (Jeg hater virkelig det ordet)

Legger også til plutselige støt i ledd. 

(Innlegget ble redigert 01.02.12 21:01)

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
02.02.12 08:41

gå til lege. ingen kan diagnostisere deg over VGD.

shabelle
02.02.12 22:23
Navnebruker: gå til lege. ingen kan diagnostisere deg over VGD.

Jepp, men mulig noen tidligere har hatt samme symptomer.

Ingen her? Jeg brenner opp akkurat nå... Hva skjer med kroppen min? Kan det være kroppen min som sier stopp? At den prøver å fortelle meg at jeg er sliten?

Bengal1
Bengal1Innlegg: 14148
03.02.12 00:07
shabelle: ngen her? Jeg brenner opp akkurat nå... Hva skjer med kroppen min? Kan det være kroppen min som sier stopp? At den prøver å fortelle meg at jeg er sliten?

Du brenner opp men har ikke feber? Kanskje på tide å snakke med fastlegen?

Navnebruker
03.02.12 08:33
shabelle: Jepp, men mulig noen tidligere har hatt samme symptomer.

Det betyr jo ikke at du feiler det samme.

shabelle
03.02.12 13:24
Bengal1: Du brenner opp men har ikke feber? Kanskje på tide å snakke med fastlegen?

Jepp..

Men tror jeg bare er utbrent. Er redd for å gå til legen, jeg vil virkelig ikke sykemelde meg. Jeg tror virkelig jeg er en av få som ikke vil det.

Bengal1
05.02.12 01:57
shabelle: Jepp.. Men tror jeg bare er utbrent. Er redd for å gå til legen, jeg vil virkelig ikke sykemelde meg. Jeg tror virkelig jeg er en av få som ikke vil det.

Først av alt er det ingen som TVINGER deg til å bli sykemeldt. For det andre lurer jeg på hvor du har fått diagnosen utbrent fra? Så vidt meg bekjent er ingen av symptomene hetefølelse i ansiktet, atopisk eksem, elveblest eller magesmerter indikativt for utbrenthet. 

Tror du bare ønsker deg en diagnose du kan komme med, siden du mener du er så syk, og likevel ikke vil gå til legen.

Nr-1
Nr-1Innlegg: 17316
05.02.12 01:59

Lommelegen.no

shabelle
05.02.12 11:53
Bengal1: Så vidt meg bekjent er ingen av symptomene hetefølelse i ansiktet, atopisk eksem, elveblest eller magesmerter indikativt for utbrenthet.

Herregud så sur du er der?

Eneste grunn jeg spurte her inne er fordi jeg ville høre om noen andre noen gang hadde hatt samme symptomene.

For alt du vet kan det være kroppen min som sier at nok er nok. Det er ikke lett å jobbe i en barnehage hvor 30% av personalet er sykemeldt fordi de er slitne. 

Jeg er ikke den som bare flyr til legen hver gang det er noe. Jeg har en jobb og gjøre, og kan helst ikke bare dra til legen for å ha en legetime. 

Bengal1
07.02.12 01:10
shabelle: Herregud så sur du er der? Eneste grunn jeg spurte her inne er fordi jeg ville høre om noen andre noen gang hadde hatt samme symptomene. For alt du vet kan det være kroppen min som sier at nok er nok. Det er ikke lett å jobbe i en barnehage hvor 30% av personalet er sykemeldt fordi de er slitne.  Jeg er ikke den som bare flyr til legen hver gang det er noe. Jeg har en jobb og gjøre, og kan helst ikke bare dra til legen for å ha en legetime

For meg ser det ut til at du er mest ute etter sympati, siden du mener jeg er sur fordi jeg ikke kjenner igjen sympromene du nevner, som utbrenthet.

Om du tror disse dymptomene er 'kroppen din som sier at nok er nok', er du jo selv ansvarlig for å gjøre noe med dette; altså oppsøk fastlegen din og få en fagmanns ekspertise. 

Om du ikke skal dra til legen for å ha en legetime, så vet jeg ikke hva du selv anser som en løsning. Å la det skure og gå med helsa for å virke tapper, er iallefall ikke så smart om du ikke blir bedre. Men så klart, om du går til legen, er jo sjansen at han/hun IKKE mener du er utbrent.  :-)

Wes24
Wes24Innlegg: 4255
07.02.12 06:39

Du er gravid

Navnebruker
07.02.12 07:56
shabelle: For alt du vet kan det være kroppen min som sier at nok er nok

Du virker ikke spesielt syk, du er jo på jobb, så jeg tviler på at du er i ferd med å kollapse :)

shabelle
07.02.12 12:40
Bengal1: Men så klart, om du går til legen, er jo sjansen at han/hun IKKE mener du er utbrent. :-)

Det gjør meg ingenting.

Jeg er ikke ute etter sympati, bare erfaringer. Har legetime i morgen.

Bengal1
07.02.12 16:06
shabelle: Har legetime i morgen.

Bra, lykke til!  :-)

Navnebruker
07.02.12 21:21
shabelle: Har legetime i morgen.

Gir du rapport? Jeg er spent på hva legen mener er greia med "plutselige støt i ledd".

shabelle
07.02.12 21:36
Navnebruker: "plutselige støt i ledd".

Ikke støt som i støt, men støt som i plutselig smerte.

Neith
NeithInnlegg: 16141
08.02.12 20:03
shabelle: Legger også til plutselige støt i ledd.

Hvilke ledd er det du får "støt" i?

shabelle
08.02.12 20:08
Neith: Hvilke ledd er det du får "støt" i?

Det var en gang jeg gikk helt vanlig, så plutselig gjorde det så sykt vondt i lysken. Helt plutselig. Akkurat som et "støt". 

Det gikk over etter ett par steg, men det var vondt.

Ser at folk har missforstått hva jeg mente med støt.

Edit: Lysken blir litt feil, bak siden av lysken, altså bak på låret blir mer riktig. Helt opperst, litt under der hvor låret skilles fra rumpen.

(Innlegget ble redigert 08.02.12 20:11)

Neith
08.02.12 20:19
shabelle: Det var en gang jeg gikk helt vanlig, så plutselig gjorde det så sykt vondt i lysken. Helt plutselig. Akkurat som et "støt".
Det gikk over etter ett par steg, men det var vondt.

Var det bare med den ene gangen, eller har du hatt flere tilfeller?

Ser du endre innlegget: Har du tidligere hatt problemer med ryggen?

Vanskelig å skulle si noe konkret med så mange forskjellige symtomer som alle kan ha utallige forklaringer. Du sier noe selv om at du kanskje er veldig sliten, og det skal du jo ikke se bort ifra. Prøv å sammenligne med tidligere perioder med stress. Trøtt og sliten er jo typisk, men fikk du vondt i magen da? Forverring av eksem?

Tipper du står mye ute og tråkker i kulda, siden du jobber i barnehage, så kanskje det er derfor du blir så varm i kinnene?

(Innlegget ble redigert 08.02.12 20:21)

Neith
08.02.12 20:28
shabelle: Edit: Lysken blir litt feil, bak siden av lysken, altså bak på låret blir mer riktig. Helt opperst, litt under der hvor låret skilles fra rumpen.

Grunnen til at jeg spurte om ryggen var at jeg tenkte litt på Ischiasnerven.

(Innlegget ble redigert 08.02.12 20:29)

shabelle
08.02.12 20:29
Neith: Var det bare med den ene gangen, eller har du hatt flere tilfeller? Ser du endre innlegget: Har du tidligere hatt problemer med ryggen? Vanskelig å skulle si noe konkret med så mange forskjellige symtomer som alle kan ha utallige forklaringer. Du sier noe selv om at du kanskje er veldig sliten, og det skal du jo ikke se bort ifra. Prøv å sammenligne med tidligere perioder med stress. Trøtt og sliten er jo typisk, men fikk du vondt i magen da? Forverring av eksem? Tipper du står mye ute og tråkker i kulda, siden du jobber i barnehage, så kanskje det er derfor du blir så varm i kinnene?

Snill du er Neith som prøver å hjelpe, i stedet for å prøve å "latterliggjøre" slik som jeg dessverre har fått inntrykk av fra andre i tråden :/

Det var bare denne ene gangen i lyskeregionen, men har ofte vondt i hendene og har påvist beinhinnebetenlse i leggene om det skulle være til hjelp. 

Og jeg har ofte vondt i ryggen. Jeg har jo spilt fotball stort sett hele livet, men måtte gi meg pga ryggen. Jeg gikk aldri til lege for ryggen, men det var så vondt at det var ikke vits mer.

En stund etter jeg ble 18 år satt jeg på med en idiot som ikke kjørte så fint og vi kræsja uten at det ble noe alvorlig og fulgt av legebesøk. Det som er litt rart er at dager etter hendelsen fikk jeg enda mer vondt i ryggen og det var dette som gjorde at jeg kun fortsatt på fotball ett halvår til.. Det kan godt også være "Psykisk" for jeg husket at jeg hadde vondt i ryggen før dette.

Er også veldig mye ute ja så det kan også være en faktor :) Men det er bare så rart at dette med kinnene skjer i rundt 8 9 10 tiden på kvelden... Det er også så merkelig at jeg får den følelsen jeg får når jeg er syk med feber. Plutselig fryser jeg og plutselig brenner jeg opp... 

.....

PS: Jeg avbestilte legetimen jeg hadde i dag.. Det må da gå an å få en time som ikke er i arbeidstiden. Jeg skal i alle fall inn for å få tatt allergitester. Håper bare ikke det er melkeallergi... 

Om jeg selv skal tro noe som helst har jeg nok bare vitaminmangel. Æsj, høres sikkert ut som den hypokonderen, men jeg så virkelig bare mitt snitt til å spørre her inne. For alt jeg kunne vite kunne jo folk ha opplevd noe lignende. 

shabelle
08.02.12 20:32
Neith: Grunnen til at jeg spurte om ryggen var at jeg tenkte litt på Ischiasnerven.

Der ja, det kan faktisk beskrive hvor jeg fikk vondt... Synes det er så vanskelig å beskrive hvor en får smerter og hvordan det føles.

Kan dette ha sammenheng med at jeg gikk fra å trene seks til syv dager i uken for to år siden til null? Jeg hadde egentlig en ganske bra trent kropp, men har lagt på meg litt, men jeg merker fortsatt at lårene mine er harde som stål (lol)... Jeg er sikkert på villspor her, men kan det ha noe med ryggsmerter og gjøre? 

Edit: Akkurat nå har jeg noe som føles som voksesmerter. Uff, jeg skal slutte og syte på vgd og komme meg til legen. Føler meg som en oppmerksomhetssyk hypokonder. Men har man vokst opp med en sykepleier som mor så drøyer det lengst mulig før man drar til legen.

(Innlegget ble redigert 08.02.12 20:35)

Neith
08.02.12 20:49
shabelle: Er også veldig mye ute ja så det kan også være en faktor :) Men det er bare så rart at dette med kinnene skjer i rundt 8 9 10 tiden på kvelden... Det er også så merkelig at jeg får den følelsen jeg får når jeg er syk med feber. Plutselig fryser jeg og plutselig brenner jeg opp...

Synes godt du kan ta en tur til legen jeg. Skal jo ikke se bort ifra at du har en betennelsesreaksjon i kroppen, med tanke på sykdomsfølelsen, vonde ledd osv.  Dette er det bare legen din som kan sjekke ut.

Neith
08.02.12 21:10
shabelle: Kan dette ha sammenheng med at jeg gikk fra å trene seks til syv dager i uken for to år siden til null? Jeg hadde egentlig en ganske bra trent kropp, men har lagt på meg litt, men jeg merker fortsatt at lårene mine er harde som stål (lol)... Jeg er sikkert på villspor her, men kan det ha noe med ryggsmerter og gjøre?
Edit: Akkurat nå har jeg noe som føles som voksesmerter. Uff, jeg skal slutte og syte på vgd og komme meg til legen. Føler meg som en oppmerksomhetssyk hypokonder. Men har man vokst opp med en sykepleier som mor så drøyer det lengst mulig før man drar til legen.

Økt vekt gir økt belastning på ryggen, og det samme gjelder dersom du ikke lengre har ryggmuskler som støtter opp.

Jeg har hørt rykter om at barn av leger og sykepleiere ofte lider i stillhet, fordi det er lite medlidenhet å spore hjemme. Det kan kanskje være noe i det :P (Skomakerens barn osv...)

shabelle
08.02.12 21:18
Neith: Synes godt du kan ta en tur til legen jeg. Skal jo ikke se bort ifra at du har en betennelsesreaksjon i kroppen, med tanke på sykdomsfølelsen, vonde ledd osv.  Dette er det bare legen din som kan sjekke ut.

Jepp... Får prøve det..

Siste innlegg