Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tilleggsymptomer ved forkjølelse

NYTT TEMA
brannkan
brannkanInnlegg: 1695
05.02.12 17:17

Forkjølelse må vel sies å være en av de mildeste sykdommene man har. Vidt meg bekjent innebærer de vanligste symptomene (i hvert fall på en mild forkjølelse) bare tett nese og nysing.

For min del, får jeg også hodepine, gult slim, kløe i hals og "boblende" hoste, antagelig grunnet slim i halsen, som vedvarer i 4-5 dager. Dette skjer hver gang jeg blir forkjølet. Har andre det samme? Er det like normalt å ha disse tilleggssymptomene som bare det å være tett? Kan det skyldes dårlig immunforsvar?

William S
William SInnlegg: 10189
06.02.12 08:03
brannkan: For min del, får jeg også hodepine, gult slim, kløe i hals og "boblende" hoste, antagelig grunnet slim i halsen, som vedvarer i 4-5 dager. Dette skjer hver gang jeg blir forkjølet. Har andre det samme? Er det like normalt å ha disse tilleggssymptomene som bare det å være tett? Kan det skyldes dårlig immunforsvar?

Det virker som en helt normal forkjølelse det, hodepine er faktisk ikke så uvanlig i forbindelse med forkjølelse. Dog så er det viktig å skille mellom forkjølelse og influensa også. Noen ganger så kan en hard forkjølelse være forårsaket av influensavirus, men da har man ofte feber i tillegg. Når det bare vedvarer 4-5 dager er det ikke noe å bekymre seg for heller. Forkjølelsesvirus er veldig aktive om vinteren.

(Innlegget ble redigert 06.02.12 08:04)

Iluminara
IluminaraInnlegg: 9
10.02.12 08:21

Høres absolutt ut som en vanlig forkjølelse, det er slik jeg har hatt det hver gang iallefall. Bihulene tetter seg gjerne og det føles ut som om slim bare er over alt. Tett nese og nysing er vel bare en veldig lett form for en forkjølelse eller en mild allergisk reaksjon på noe. Jeg har måttet holde meg hjemme flere ganger på grunn av en forkjølelse. Bare husk å vær forsiktig når du er forkjølet, min siste forkjølelse utviklet seg til bronkitt pga jeg trodde den var over og gikk ut og frøs.

Et råd jeg kan komme med er å prøve noe helsekost for å mildne symptomene litt, istedet for å bruke masse nesespray og slikt som ikke er så bra for slimhinner osv. Finnes mye bra der ute som faktisk hjelper, selv om man er en skeptiker mot helsekost.

Siste innlegg