Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mat og fordøyelse.

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 1160
12.02.12 18:25

Merker at som en godt voksen person at fordøyelsen har mye mer å si for trivselenn jeg hadde trodd.Både kaffe,lakris,plommer og fiber er meget mageregulerende og undervurdert.

Før brukte man klyster i badekaret.Nå spiser man bare mye mer fiber.

Jeg spiser aldri loff,siden det inneholder for lite fiber.Har i ca 40 år+ nå kun spist kneippbrød! Tror også at melk har gjort at jeg har en meget god helse tross overvekt.

Ser på mange filmer at man drikker mye mer juice i usa enn i norge,det kan se ut som om man bare bruker melk på cereal.

Jeg tviholder fremdeles på at melk ikke bare er for kalver,men også for oss mennesker om man øsnker best mulig helse.

Er det normalt å være "litt saltsulten"? Godt jeg har mye fårepølse i kjøleskapet og litt kaviar.Brødskiver er en meget underviurdert matsort.

Har nå spist opp 3 esker med COOPs frokostblanding med yogurt og jordbær.Det er den aller beste frokostblandingen jeg har spist på 50 år+.Men jeg må kjøre 1 mil for å få disse 4 pakkene jeg kjøper hver mnd.

God Fordøyelse!

fiskene
fiskeneInnlegg: 9320
15.02.12 13:22

prøv fiber balance-knekkebrødene fra wasa! de kan virke litt kjipe i forhold til enkelte andre, men etterhvert er de kjempegode! de har veldig høyt innhold av fiber og lavt kaloriinnhold. de har også kommet best ut i test for ikke lenge siden. med en osteskive, agurkbiter, paprika/tomatbiter + provencekrydder smaker det himmelsk!

Neith
NeithInnlegg: 16141
19.02.12 15:59
gamecrazy: Jeg tviholder fremdeles på at melk ikke bare er for kalver,men også for oss mennesker om man øsnker best mulig helse.
Er det normalt å være "litt saltsulten"? Godt jeg har mye fårepølse i kjøleskapet og litt kaviar.Brødskiver er en meget underviurdert matsort.

Melk inneholder mye bra for kroppen, men for mye melk kan også gi hard mage (siden du nevnte fordøyelse i innlegget). Holder med et glass om dagen.

Salt derimot, synes jeg du skal være litt mer forsiktig med. I denne artikkelen står det litt om salt som kan være greit å vite.

gourmande
gourmandeInnlegg: 10138
19.02.12 20:24
gamecrazy: fiber

Fiber, i form av grønnsaker, frukt og korn er ikke bare mageregulerende, men den sunneste maten man kan innta. Korn, rå grønnsaker og frukt. Bra for insulinet, bra  for blodtrykket, bra for alt!

(Innlegget ble redigert 19.02.12 20:31)

sanila
sanilaInnlegg: 807
19.02.12 20:55

Probiotiske bakterier er viktig for en velfungerende tarmflora.

Der er mange der tviholder på melk, og melk er ok, men den måte den blir behandlet på, er et problem for riktig mange mennesker

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 1160
20.02.12 01:29

I dag,søndag hadde jeg ingen matlyst,spiste 4-5 sjokolader av typen Mars og Twix til kaffen,så det ble vel 2 kopper eller krus,og en kvart pizza kl 21 og 23.Nå kl 1.30 er jeg veldig sulten,så jeg tar sjangsen på ett stort glass h-melk .

sanila
20.02.12 05:58

Tja det hjelper iallfall ikke på fordøjelsen.

Andropov
AndropovInnlegg: 18291
20.02.12 06:04
fiskene: provence

Jeg tror det heter Provance

Just sayin

Beatrix_Kiddo
Beatrix_KiddoInnlegg: 3887
20.02.12 06:07
Andropov: Jeg tror det heter Provance Just sayin

Feil! Det heter og skrives Provence, men det uttales "provance".

Andropov
20.02.12 06:09
Beatrix_Kiddo: Feil! Det heter og skrives Provence, men det uttales "provance".

Selvsakt ikke. Jeg har vært i Frankriket flere ganger.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
20.02.12 08:37
gamecrazy: I dag,søndag hadde jeg ingen matlyst,spiste 4-5 sjokolader av typen Mars og Twix til kaffen

Satan. Hvor stor er du egentlig?

gourmande
gourmandeInnlegg: 10138
20.02.12 10:44
Andropov: Selvsakt ikke. Jeg har vært i Frankriket flere ganger.

Huffda! Hvis du skal korrigere andre bør du være sikker. Regionen heter Provence og uttales "provans". 

Selvsagt, med g...

sanila
20.02.12 10:58
gamecrazy: "litt saltsulten"

Hvis man spiser ensformig, ikke for mat med forskjellige smake. Da blir man ofte mere saltsulten og søtsulten enn godt er.

fiskene
fiskeneInnlegg: 9320
20.02.12 16:42

lol @ andropov.

Andropov
22.02.12 00:49

Jeg trekker meg fra denne tåpelig diskusjonen. Ikke noe vits og diskutere med besserwissere som tror de kan alt.

ynnory
ynnoryInnlegg: 13672
22.02.12 00:58
Andropov: Jeg trekker meg fra denne tåpelig diskusjonen. Ikke noe vits og diskutere med besserwissere som tror de kan alt.

Du er inne på noe. Smågutter mange av disse "ekspertene"....  Og du verden hva enkelte 18-åringer tror at de kan....

Andropov
22.02.12 04:10

Ynnory: Har du lest historien om da jeg tok Toget?

ynnory
22.02.12 14:54
Andropov: Ynnory: Har du lest historien om da jeg tok Toget?

Har sviktet VGD i et par dager. Må jo ordne til salt i grøten. Registrerer at du skriver Toget. Stor forbokstav. Tilfeldig?

Hvor kan denne togberetning leses?

Gleder meg allerede.

Ha det fint, Andropov!

Andropov
22.02.12 18:22

Dette er den:

Historien om når jeg tok Toget:

Jeg sitter i tog kupéen, plutselig reiste jeg meg og spikret gjen vinduet og dernest døren ut av kupéen. Inni der var det en med-passasjer. Han forfjamset, men jeg reiser hammeren og truet. Plutselig krumet jeg ryggen og uttrykket i fjeset forteller den stakkers med-passasjeren én ting: Nå kom det en "vind".

ynnory
22.02.12 23:59

Skal ikke veldig mye til for å glede oss enkle sjeler... Takk for en god latter.

Andropov
23.02.12 06:06

A propos fordøyelse: Jeg har en "sigar mellom leppene".

ynnory
23.02.12 08:52
Andropov: "sigar mellom leppene".

Hva betyr dette? Røyker du? Eller suger du av en pikk? Drikker du fløten?

Eller fukter du dildoen før du gir din kvinne en real omgang med både pikk og dildo?

De har jo tre hull så da må du vel ha to dildoer hvis du skal få gitt henne maksimal nytelse.

Jeg er som nevnt noe enkel og fikk altså disse sexfantasiene. Ikke bli sinna fordi jeg er et naut. Skal prøve å skjerpe meg.

Du er en solid mann, Andropov. Ha det fint!!!

(Innlegget ble redigert 23.02.12 08:53)

Wes24
Wes24Innlegg: 4255
23.02.12 09:26
ynnory: Jeg er som nevnt noe enkel

Andropov er morsom, det der var ikke veldig imponerende...

ynnory
23.02.12 20:52
Wes24: det der var ikke veldig imponerende...

Får komme tilbake ved en senere anledning, da...

Siste innlegg