Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Drapet i Namsos

NYTT TEMA
Script
ScriptInnlegg: 2048
18.02.12 14:36

Hvorfor oppretter ikke fylkeslegen tilsynssak overfor et drap på en institusjon. Vedkommende fylkeslege lyver folk blankt opp i øynene når hun sier i avisa at det ikke har vært klager. Det har det vært, men svarene har vært skrevet, tenkt, behandlet som om fylkeslegen var en tenåring, Vedkommende drapskvinne var jo en farlig kriminell på forhånd, uten at de andre pasientene visste, eller  personalet gjorde noe spesielt i forhold til det. Også en annen utilregenelig person ble døgnovervåket til å begynne med, men etterhvert orket ikke personalet den kjedelige jobben, og han fikk fritt stjele penger osv fra andre pasienter. Politiet ville ingenting gjøre, han var utilregnelig Det var og er hos personalet på bofelleskapet en uansvarlighet, hjerteløshet og dovenslap uten mål og grense på dette bofellesksskapet. Dette kunne gjerne bli belyst i en rett. Den komplette mangel på  fullgod saksbehandling hos fylkeslegen, blir skjult ved løgn og la det skure. Med den ledelse dette bofellesskapet hadde fra starten, kunne dette aldri gå bra.

Nå har de fått ny ledelse, men personalet er kraftig overbemannet og strikker igjen hele dagen etter et lite opphold for skams skyld. De  lemper inn noe kald middag til brukerne, og har en times rapport om hvor lite som har skjedd. Hele dette er den komplette skandale, og den kommunale helsetjenesten må konkurranseutsettes. Uansett hva man sier eller gjør, setter disse folkene seg på bakbeina, og gjør ingenting så lang dagen er. Hvem andre får betalt for å sitte å strikke?

Script
18.02.12 14:52

Forøvrig kan jeg rapportere om en ny rekord. Legene snakker mye bløff om at de arbeider 30 og 40 timer i døgnet, men hvor mye skulk kan de samle opp. Jeg har selv opplevd 11 rtimer, den nye rekorden lyder på 161/2 time, da måtte vedkommende dra hjem, 8 timer til orket ikke vedkommende å vente. Tre leger har altså skuløken vakten etter hverandre, så det egentlige tallet er 24 timer. Er det noen som kan slå den? Alle bør skjønne hvorfor sykehusene ikke holder budsjett. Disse tre legerne får selvsagt betalt, selv om de ikke møtte opp. Det er slik praksis er..

Ganklabb
GanklabbInnlegg: 3692
19.02.12 02:06
Script: Forøvrig kan jeg rapportere om en ny rekord. Legene snakker mye bløff om at de arbeider 30 og 40 timer i døgnet, men hvor mye skulk kan de samle opp. Jeg har selv opplevd 11 rtimer, den nye rekorden lyder på 161/2 time, da måtte vedkommende dra hjem, 8 timer til orket ikke vedkommende å vente. Tre leger har altså skuløken vakten etter hverandre, så det egentlige tallet er 24 timer. Er det noen som kan slå den? Alle bør skjønne hvorfor sykehusene ikke holder budsjett. Disse tre legerne får selvsagt betalt, selv om de ikke møtte opp. Det er slik praksis er..

Jeg prøver så hardt jeg kan, men klarer ikke å forstå hva du ønsker å formidle utover at det har noe med bitterhet ovenfor helsevesenet å gjøre.

Jeg tror du kan rette noe av bitterheten din mot skolevesenet for det kan vi med sikkerhet si at har sviktet deg.

Script
22.02.12 18:44

Skolevesenet belønnet meg tildels enestående høyt, spar deg. Nå er det alt tapt, og derav kommer min bitterhet, som har såret for mange.Jeg skal ikke alltid tas alvorlig, men mine argumenter kan vel tas hensyn til som andres, og jeg var ikke klar over kraften i det skriftilige ord på en beskjeden plass som her på Vgnett.

Problemet er at jeg kjenner Helsevesenet meget godt, skal jeg ikke da formidle det. Det er altså et faktum at vedkommende satt 126.5 timer(finn feilen, eller er det feil) på vent og måtte gi seg. Hvorfor skulle jeg ikke fortelle det. Det er jo slik de får til sine 30 og 40 timers arbeidsøkter, ved å skulke endel av dem. Spar meg for innvendinger om sykehuslegers snillhet, de kan heller passe vaktene.

(Innlegget ble redigert 22.02.12 18:59)

Siste innlegg