Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Legemiddelmafiaen gapskratter..

NYTT TEMA
Stasius
StasiusInnlegg: 1371
alchemy2012
alchemy2012Innlegg: 2173
22.02.12 09:55

Og i disse folka sine hender legger vi våre og våre barns liv...

(Innlegget ble redigert 22.02.12 09:57)

Glee
GleeInnlegg: 4088
22.02.12 10:27
alchemy2012: Og i disse folka sine hender legger vi våre og våre barns liv...

Slemme, slemme folk.

Samme hva du sier, uten farmasi-industrien så ville vi aldri hatt så lav barnedødlighet og så høy levealder som vi har nå. Uten den så ville mange av oss ha vært død.

sanila
sanilaInnlegg: 807
22.02.12 11:23
Glee: Slemme, slemme folk.

Tja det kan du sie, De har gjort mye bra, men etterhvert handler det om mere en at helbrede. Man må se det i sammenheng.

Lege middel industrien er ikke bare  styrt av frelse instinkt.

Og når det er sakt så er det osse mange der tror at en pille er den riktige løsning altid.

alchemy2012
22.02.12 11:30
Glee: Slemme, slemme folk.

Jeg tror ikke det er så slemme, men kanskje litt kyniske, og fremfor alt styrt av budsjetter og kvartalsrapporter. Forhåpentligvis finnes det også dem som ikke er det, og som blir styrt av et oppriktig ønske om å helbrede og lindre.

Glee
22.02.12 12:18
alchemy2012: Jeg tror ikke det er så slemme, men kanskje litt kyniske, og fremfor alt styrt av budsjetter og kvartalsrapporter. Forhåpentligvis finnes det også dem som ikke er det, og som blir styrt av et oppriktig ønske om å helbrede og lindre.

Vi må heller ikke glemme at mye forskning er styrt av universiteter, institutter og stiftelser uten økonomisk profitt som motiv.

Den største kritikken mot den kommersielle medisinen er at den prioriterer ting som rike folk lider av.

Et godt eksempel på dette er turberkolose. Takket være vaksinering så er vi nå i stor grad forskånet for denne sykdommen i de rike landene. Men desverre er ikke alle vaksinert, og den er fremtrendende i den 3. verden. Det finnes lite nye medisin mot turberkolose. Dette fører i tillegg til at bakterien bygger resistens mot medisinene vi har.

Det kan igjen slå tilbake på de rike landene (som hverken betaler for vaksine for fattige land eller som utvikler nye medisiner), som plutselig kan stå forran en epedemi som vi ikke har medisin mot, og ei heller er vaksinert for (siden det normalt ikke lengre gis BCG vaksine).

alchemy2012
22.02.12 12:31
Glee: Vi må heller ikke glemme at mye forskning er styrt av universiteter, institutter og stiftelser uten økonomisk profitt som motiv.

Nå skal ikke jeg være altfor vrang men pengene kommer alltid fra et sted..

Men som sagt tidligere så er jeg klar over at mye bra kommer fra skolemedisinen og at selv de store legemiddelfirmaene gjør mye bra, selv om jeg personlig er skeptisk som faen til å putte i meg ting som er laget av personer jeg ikke kjenner og gitt meg av personer jeg ikke kjenner, og som selv ikke bruker disse. Men meg om det :)

Jeg må berømme deg for din tillit til denne industrien til tross for stormen de er i i disse dager.

Glee
22.02.12 12:47
alchemy2012: Men som sagt tidligere så er jeg klar over at mye bra kommer fra skolemedisinen og at selv de store legemiddelfirmaene gjør mye bra, selv om jeg personlig er skeptisk som faen til å putte i meg ting som er laget av personer jeg ikke kjenner og gitt meg av personer jeg ikke kjenner, og som selv ikke bruker disse. Men meg om det :)

Hvro mye av det du putter i deg (mat inkludert) oppfyller alle disse kravene (i alle ledd)?

Sansynligvis nærmere 0!

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
22.02.12 12:55
alchemy2012: Men meg om det :)

Paranoia kan medisineres, da :-)  evt behandles på andre måter, se psyk forandring på tv3.

alchemy2012
22.02.12 19:01
Glee: Hvro mye av det du putter i deg (mat inkludert) oppfyller alle disse kravene (i alle ledd)?

du sier noe der ja, jeg velger stort sett det beste jeg kan finne.Mye nær mat og plukker også en god del selv. Det å bli kjent med bønder som dyrker mat er jo en fordel, høre hva de forer dyra sine med og hvordan gjødling de bruker etc. Bekymrer meg dermed nær null for hva jeg putter i meg av mat..jeg nyter et aktivt liv og stoler på at kroppen min ved fornuftig behandling klarer å kvitte seg med det den ikke trenger og suge til seg de herlige næringstoffene fra all den gode maten jeg spiser ;)

jeg hadde ikke klart å ha en slik holdning til piller, på det område er du meg overlegen

(Innlegget ble redigert 22.02.12 19:04)

alchemy2012
22.02.12 19:05
Navnebruker: Paranoia kan medisineres, da :-)  evt behandles på andre måter, se psyk forandring på tv3.

Lucky me :) Idioti derimot?

bengtig
bengtigInnlegg: 873
23.02.12 20:34
sanila: Tja det kan du sie, De har gjort mye bra, men etterhvert handler det om mere en at helbrede. Man må se det i sammenheng. Lege middel industrien er ikke bare  styrt av frelse instinkt. Og når det er sakt så er det osse mange der tror at en pille er den riktige løsning altid.

Det er det som er problemet: Industriering. Har ødelagt det meste fra musikk og film, kostholdssalg, og blir ikke forundret at den ødelegger farmaindustrien.

Siste innlegg