Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

CRP

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 14292
21.02.12 17:05

CRP-konkurranse for oss som er syke.

Våknet opp på søndag og var ganske redusert.

I går var jeg virkelig dårlig og hadde mistanke om influensa. Fikk det bekreftet i dag med CPR-nivå 168. Bedre i dag og går greit å sitte oppe å se på TV/data i perioder.

Men tenkte at det kunne bli en morsom tråd med informasjon om hva de forskjellige resultatene/blodprøvene man gjør hos lege betyr for noe.

Glee
GleeInnlegg: 4088
21.02.12 18:33
VivaLV: Men tenkte at det kunne bli en morsom tråd med informasjon om hva de forskjellige resultatene/blodprøvene man gjør hos lege betyr for noe.

Vil tippe bakterie (ikke virus) infeksjon.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 14292
21.02.12 18:55
Glee: Vil tippe bakterie (ikke virus) infeksjon.

Ja, det er her jeg blir litt forvirret.

Fikk antibiotika, selv om legen forsåvidt sa at han trudde det ikke ville ha noen effekt. Var kun etter jeg sa jeg skulle reise utenlands neste uke jeg fikk det for "sikkerhets skyld".

Men de siste 3 dagene og spesielt i går stemmer jo veldig bra overens med typisk influensa.

qpr1
qpr1Innlegg: 3813
26.02.12 15:21
VivaLV: Men de siste 3 dagene og spesielt i går stemmer jo veldig bra overens med typisk influensa.

Har sett en god del influensatilfeller de siste dagene med ganske høye CRP verdier. Flere godt over hundre, ja sågar 160-180. Problemet kan være å utelukke bakterielle superinfeksjoner i disse tilfellene. Ofte drøyer jo også svares på nasopharynxprøven som bekrefter agenspåvisningen og når folk er skikkelig syke hender det at man i tillegg velger å gi antibiotika som dekke.

Siste innlegg