Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor skadelig er det, egentlig?

NYTT TEMA
Neith
NeithInnlegg: 17260
21.06.12 23:30

Hvor skadelig er det for kroppen å spise 250g sjokolade hver dag, for en normalvektig person som ellers spiser og drikker sunt og er normalt aktiv?

Bengal1
Bengal1Innlegg: 18112
22.06.12 04:15
Neith: Hvor skadelig er det for kroppen å spise 250g sjokolade hver dag, for en normalvektig person som ellers spiser og drikker sunt og er normalt aktiv?

Jeg tipper du temmelig raskt går lei om du spiser såpass mye hver dag, hehe.

Men det avhenger vel også av sjokoladetypen, om det er mye sukker i den eller ikke. 

Men sjokolade gjør deg glad, og det er jo viktig å huske på!!

Thyra
ThyraInnlegg: 37198
22.06.12 13:17
Neith: Hvor skadelig er det for kroppen å spise 250g sjokolade hver dag, for en normalvektig person som ellers spiser og drikker sunt og er normalt aktiv?

Ihvertfall adskillig mindre skadelig enn å røyke daglig.

Wes24
Wes24Innlegg: 4471
22.06.12 15:01

Du har ihvertfall dekket omtrent halve dagsbehovet ditt hva kalorier gjelder, uten å få i deg noe som helst av det du trenger av vitaminer, minarealer, sunne fettsyrer og aminosyrer. Således kan vi jo anta at det er vanskelig å få et fullverdig kosthold uten å gå i kalorioverskudd.

Hårdott
HårdottInnlegg: 1328
22.06.12 16:05

Sukker er veldig skadelig uansett om du er slank eller ikke. Det binder seg til proteiner og lager frie radikaler som ødelegger blant annet huden og blodårer så de blir mindre elastiske. For mye sukker er som gift for cellene.

Jeg får kviser og uren hud om jeg spiser masse sukker så 250g sjokkis hver dag hadde vært helt uaktuelt uansett. :X Spiser egentlig ganske mye sukker men prøver å kutte ned.

Neith
22.06.12 21:51
Wes24: Du har ihvertfall dekket omtrent halve dagsbehovet ditt hva kalorier gjelder, uten å få i deg noe som helst av det du trenger av vitaminer, minarealer, sunne fettsyrer og aminosyrer. Således kan vi jo anta at det er vanskelig å få et fullverdig kosthold uten å gå i kalorioverskudd.

Glem det. Jeg har intet å si til mitt forsvar.

(Innlegget ble redigert 22.06.12 21:58)

Hårdott
HårdottInnlegg: 1328
22.06.12 22:13

Spiste nettopp en 150 grams sjokolade om det er noen trøst.

Kanskje vi burde ha en godtelov-tråd. :) 

Neith
23.06.12 20:57
Hårdott: Spiste nettopp en 150 grams sjokolade om det er noen trøst.Kanskje vi burde ha en godtelov-tråd. :)

Etter innlegget ditt om celleødeleggelse og frie radikaler, har jeg herved kuttet ned til 100g sjokolade daglig. Jeg får da i meg 46 g sukker, noe som er innenfor anbefalt maxdose.

Uten sjokolade vil jeg dø, og det er heller ikke anbefalt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg