Hvor skadelig er det for kroppen å spise 250g sjokolade hver dag, for en normalvektig person som ellers spiser og drikker sunt og er normalt aktiv?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Hvor skadelig er det for kroppen å spise 250g sjokolade hver dag, for en normalvektig person som ellers spiser og drikker sunt og er normalt aktiv?
Jeg tipper du temmelig raskt går lei om du spiser såpass mye hver dag, hehe.
Men det avhenger vel også av sjokoladetypen, om det er mye sukker i den eller ikke.
Men sjokolade gjør deg glad, og det er jo viktig å huske på!!
Ihvertfall adskillig mindre skadelig enn å røyke daglig.
Du har ihvertfall dekket omtrent halve dagsbehovet ditt hva kalorier gjelder, uten å få i deg noe som helst av det du trenger av vitaminer, minarealer, sunne fettsyrer og aminosyrer. Således kan vi jo anta at det er vanskelig å få et fullverdig kosthold uten å gå i kalorioverskudd.
Sukker er veldig skadelig uansett om du er slank eller ikke. Det binder seg til proteiner og lager frie radikaler som ødelegger blant annet huden og blodårer så de blir mindre elastiske. For mye sukker er som gift for cellene.
Jeg får kviser og uren hud om jeg spiser masse sukker så 250g sjokkis hver dag hadde vært helt uaktuelt uansett. :X Spiser egentlig ganske mye sukker men prøver å kutte ned.
Glem det. Jeg har intet å si til mitt forsvar.
(Innlegget ble redigert 22.06.12 21:58)
Spiste nettopp en 150 grams sjokolade om det er noen trøst.
Kanskje vi burde ha en godtelov-tråd. :)
Etter innlegget ditt om celleødeleggelse og frie radikaler, har jeg herved kuttet ned til 100g sjokolade daglig. Jeg får da i meg 46 g sukker, noe som er innenfor anbefalt maxdose.
Uten sjokolade vil jeg dø, og det er heller ikke anbefalt.