Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Røyking vs E-Sigaretter

NYTT TEMA
Karten67
Karten67Innlegg: 3352
19.04.17 17:22

Etter å ha prøvd forskjellige røkeslutt produkter, har jeg nå endelig kommet frem til noe som fungerer for meg, og vil anbefale E-Sigaretter eller for viderekommende større utgaver av E-dampmaskiner, til andre som ønsker å slutte å røyke.

Finnes nå mange gode E-dampmaskiner på markedet ifra forskjellige leverandører. Og 1000 talls forskjellige dampvæsker (smak) en kan får til.

Jeg valgte å gå rett på en E-dampmaskiner for viderekomne av merke SMOK ALIEN på 220W, kan fås som startpakke ifra forskjellige leverandører, som vist her: https://www.elektroniske-sigaretter.no 

Denne har flere funksjoner enn en vanlig E-Sigarett, som justerbart styrke Watt 0 - 220, og også forskjellige Coiler en kan sette på.

Ønsker du å tilføre Nikotin i dampvæsken som du velger, kan en få dampvæske med smak med eller tilsatt Nikotin, det var slik jeg sluttet med vanlig røyking, jeg kjøpte dampvæske med smak med liten tilsetting av Nikotin som jeg over tid reduserte ned litt og litt.

For meg har det vært en vinn vinn situasjon, både helsemessing og økonomisk, og med alle de gode tilsettnings-væskene (smak) en idag kan få idag, så er det ingenting å stusse på om du virkelig ønsker bedre helse og økonomi.....kontra det å røyke vanlig.

Jeg bruker denne til bestilling av dampvæsker, men de har også startpakker av div. maskiner : http://www.vapeclub.co.uk/vape-club-electronic-cigarette-starter-kits/smok-alien-220w-tc-starter-kit.html

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1386
06.06.17 03:19

Som du skriver, så finnes det mange merker.

Har du forslag til en enkel el sigarett som er god ?

Wizzard
WizzardInnlegg: 19962
06.06.17 03:27

Kennethnilsen:

Her kan jeg hjelpe. Jeg har hatt to stk cuboid 150w med en 0.7ml kangertech tank(vet ikke om man får kjøpt den nå men alle tanker fra kangertech er gode, kjøp den som har mest ml så man slipper å fylle på hele tiden). Den første cuboid tok kvelden etter å ha mistet den endel ganger. Min feil. Den andre nærmer seg året nå og er like god som da jeg kjøpte den.

Cuboid krever 2 stk 16850 batterier og det er en stor fordel å få en egen ladder for batteriene. Kjøp inn 6 batterier så har du de for å gå på rundgang etterhvert. Den kan fyre inntil 150 w men det er sjelden jeg kjører mere enn 28-30w, trenger ikke noe mere.

Grunnen til Cuboid er at i min arbeidssituasjon og når jeg går på turer så må den tåle endel. Det gjør den. Den er robust og kraftig slik at man kan bruke den overalt.

Jeg skal kjøpe en til av denne siden jeg er såpass fornøyd. Ting må funke, ikke være noe tull og dette har aldri skjedd med cuboid at denne har streiket. Jeg har hatt mange andre mod som jeg har prøvd men ingen av dem har vært i nærheten. Feilen som går igjen på de modder jeg har hatt og som har sluttet å funke er enten feste til tanken som løsner(man får etterhvert ikke kontakt) eller selve knappen man trykker som svikter(er tross alt endel mange ganger man bruker denne). På dette området er cuboid fantastisk, slitesterk. Velg stål for all del(kan fåes i 3 forskjellige varianter). Den første begynte malingen etter noen måneder å falle av. Den ble brukt endel i regnet og det likte den ikke. Stålet tåler alt, finnes ikke en ripe i min ennu og den er tross alt heftig brukt:)

(Innlegget ble redigert 06.06.17 03:34)

Karten67
01.07.17 17:42
kennethnilsen: Som du skriver, så finnes det mange merker. Har du forslag til en enkel el sigarett som er god ?

Ja, jeg gav deg 1 link i TSèn.

Nå har jeg hold meg uten røyk i ca. 3 mnd. og det går helt strålende:)

Jeg lager nå min egen dampvæske, som jeg kjøper på https://pgvg.no, det blir langt billigere i lengden, gode oppskrifter kan en finne på sider som f.eks: http://e-liquid-recipes.com, ellers også på lenker på youtube.

Eneste negative at jeg forsatt må kjøpe min Nikotin i utlandet, siden det ikke er lovlig med salg i Norge.

Men som beskrevet så får du alt du trenger på https://pgvg.no sin side om du ønsker å lage din egen dampvæske.

Hoved ingrediensen for å lage dampvæske er polyglykol og vegetabilsk glyserin, mest den siste, 50% - 90% i en oppskrift består av den, og kan fås her: https://pgvg.no/butikk/baser

Aromar og konsentrater: https://pgvg.no/butikk/aroma

Påfyllingflasker/vekt/væskesprøyter: https://pgvg.no/butikk/tilbehor-diy

Lykke til for de som ønsker å bli røykfri:)

Karten67
01.07.17 18:06
Wizzard: Her kan jeg hjelpe. Jeg har hatt to stk cuboid 150w med en 0.7ml kangertech tank(vet ikke om man får kjøpt den nå men alle tanker fra kangertech er gode, kjøp den som har mest ml så man slipper å fylle på hele tiden). Den første cuboid tok kvelden etter å ha mistet den endel ganger. Min feil. Den andre nærmer seg året nå og er like god som da jeg kjøpte den. Cuboid krever 2 stk 16850 batterier og det er en stor fordel å få en egen ladder for batteriene. Kjøp inn 6 batterier så har du de for å gå på rundgang etterhvert. Den kan fyre inntil 150 w men det er sjelden jeg kjører mere enn 28-30w, trenger ikke noe mere.

Kjøper du nye Coiler til den, eller renser du dem selv?

Wizzard
WizzardInnlegg: 19962
04.07.17 19:21

Jeg kjøper stort sett nye, men har kjørt dem i oppvaskmaskinen og hadde noen på nødlager og det har funket bra det også,hehe. Men jeg venter litt med å trekke ned de første trekkene da:9

Karten67
07.07.17 16:32

Neste gang prøv å ta de en liten boks med eddik, rist dem litt og la de stå over natten, neste dag ta av gummi o-ringen og kok dem opp, sett på o-ringen på igjen, og de er så gode som nye:)

Karten67
07.07.17 16:33
Wizzard: Jeg kjøper stort sett nye, men har kjørt dem i oppvaskmaskinen og hadde noen på nødlager og det har funket bra det også,hehe. Men jeg venter litt med å trekke ned de første trekkene da:9

Neste gang prøv å ta dem i en liten boks med eddik, rist dem litt og la de stå over natten, neste dag ta av gummi o-ringen og kok dem opp, sett på o-ringen på igjen, og de er så gode som nye:)

Eddik er ett universalt undervurdert vaske-middel, bare google Cleaning with vinegar eller på norsk, eddik som vaskemiddel.

(Innlegget ble redigert 07.07.17 16:37)

Speciale
SpecialeInnlegg: 5119
16.07.17 02:56
Karten67: Neste gang prøv å ta dem i en liten boks med eddik, rist dem litt og la de stå over natten, neste dag ta av gummi o-ringen og kok dem opp, sett på o-ringen på igjen, og de er så gode som nye:) Eddik er ett universalt undervurdert vaske-middel, bare google Cleaning with vinegar eller på norsk, eddik som vaskemiddel.

Bygg selv, er nok heller sjargongen. Da får man best smak, størst skyer, optimalt juiceforbruk, etc. Alt etter hva en selv ønsker. Begynner coilen å bli dårlig, så er det bare å bytte bomull, tørrbrenne coilen, fjerne fastbrent materiale og sette på ny bomull(eller lage ny coil hvis stålet har sett sine bedre dager). 

Jeg bruker selv, som deg Smok Alien, men bare når jeg skal på fest. Da sitter det også en Big Baby med X4 coil på den. Ellers til daglig, så har jeg ett arsenal med bl.a. SxMini G Class, LostVape DNA200 og en noname DNA200 som er laget av en kar fra Drammen. Venter forøvrig på en fiskemod(altså til bruk på fisketur), Geekvape Aegis, som skal tåle "alt".

Oppå der, så sitter det stort sett noen ulike tanker fra Geekvape, men skal få bestilt meg noen highend tanker snart.

Og til tross for at jeg har Skausaft rett borti gata, så blander jeg for det aller meste selv. Dagligdampen nå er en enkel 80/20 miks med 2,5% Inawera Shisha Strawberry, 4% Capella Vanilla Bean Ice Cream og 2% Capella Cool Mint.  Bør ha minst 4 uker steep, men smaker også greit som shake n'vape(selv om det ikke er noe jeg gjør normalt sett, annet enn for å smake om smaken er der...)

Karten67
16.07.17 15:24
Speciale: Bygg selv, er nok heller sjargongen. Da får man best smak, størst skyer, optimalt juiceforbruk, etc. Alt etter hva en selv ønsker. Begynner coilen å bli dårlig, så er det bare å bytte bomull, tørrbrenne coilen, fjerne fastbrent materiale og sette på ny bomull(eller lage ny coil hvis stålet har sett sine bedre dager).  Jeg bruker selv, som deg Smok Alien, men bare når jeg skal på fest. Da sitter det også en Big Baby med X4 coil på den. Ellers til daglig, så har jeg ett arsenal med bl.a. SxMini G Class, LostVape DNA200 og en noname DNA200 som er laget av en kar fra Drammen. Venter forøvrig på en fiskemod(altså til bruk på fisketur), Geekvape Aegis, som skal tåle "alt". Oppå der, så sitter det stort sett noen ulike tanker fra Geekvape, men skal få bestilt meg noen highend tanker snart. Og til tross for at jeg har Skausaft rett borti gata, så blander jeg for det aller meste selv. Dagligdampen nå er en enkel 80/20 miks med 2,5% Inawera Shisha Strawberry, 4% Capella Vanilla Bean Ice Cream og 2% Capella Cool Mint.  Bør ha minst 4 uker steep, men smaker også greit som shake n'vape(selv om det ikke er noe jeg gjør normalt sett, annet enn for å smake om smaken er der...)

Har ikke prøvd å bygge om coilen på Smok Alien, vet ikke engang om det går. Har heller ikke bomullen som trengs, går ut ifra at dette ikke er vanlig bomull?

Akkurat det med å twinne opp ny spiral til coilen skulle jeg klart, for jeg lager sølvsmykker av opptwinnet tråd (viking mønster) Tror du at jeg kan bruke sølvtråd til coil?

De andre damperne her som du nevner kjenner jeg ikke til, men Smok Alien gjør nytten for meg.

Damper selv akkurat nå på en jordbærsmak, som er en eksakt clone av Cutwook Unicorn milk (om du har smakt den før....veldig kjent)

Her er oppskriften: CUTWOOK UNICORN MILK

Speciale
16.07.17 16:39
Karten67: Har ikke prøvd å bygge om coilen på Smok Alien, vet ikke engang om det går. Har heller ikke bomullen som trengs, går ut ifra at dette ikke er vanlig bomull?

Du kan bruke vanlig bomull, så lenge den ikke er parfymert. Men det finnes bedre bomullstyper, selv bruker jeg japansk bomull, lettest å jobbe med. 

Her er forøvrig en fin sak om både bomull og veking.
https://www.e-cigarette-forum.com/forum/threads/cellucotton-rayon-vs-japanese-cotton-koh-gen-doh.642958/

Hva angår Big Baby i Alienkitet, så går det fint an å legge i ny bomull, men det er litt irritasjon, så jeg betaler gledelig 100 kroner for 5 coiler til den.

Akkurat det med å twinne opp ny spiral til coilen skulle jeg klart, for jeg lager sølvsmykker av opptwinnet tråd (viking mønster) Tror du at jeg kan bruke sølvtråd til coil?

Du kunne mao. raskt fått ett navn på coiling, ettersom du har kunnskaper om tvinning som går langt utenfor den vanlige mannen i gata. Selv skulle jeg gjerne kunnet lagd mer enn simple coiler, men de ryker for meg hver gang jeg forsøker å tvinne noe interessant. Dette har jeg forsøkt en gang eller ti, men det blir ikke vellykket, så kjøper de ferdige fra Fast-tech. https://www.youtube.com/watch?v=69clzg9-mDw

De andre damperne her som du nevner kjenner jeg ikke til, men Smok Alien gjør nytten for meg.

Det er high-end mods som koster opp mot 3000 kroner for mod. Bedre kvalitet, om noe ryker, så går det an å få tak i reservedeler, og ikke minst, hovedårsaken til at jeg har kjøpt inn, er grunnet TPD. Mange av dagens modder vil sannsynligvis bli ulovlig å selge i Norge neste år, og da er det greit å ha.

Damper selv akkurat nå på en jordbærsmak, som er en eksakt clone av Cutwook Unicorn milk (om du har smakt den før....veldig kjent)

Joda, har dampet endel Unicorn, faktisk så mye at jeg ble lei, og jeg har enda ikke lyst til å returnere dit. Har også drøyt 4 liter på steep med ymse smaker, så med unntak av en custard som skal steepe i 9 måneder, så kommer jeg ikke til å produsere noe særlig på en stund.

Karten67
16.07.17 22:54
Speciale: Du kan bruke vanlig bomull, så lenge den ikke er parfymert. Men det finnes bedre bomullstyper, selv bruker jeg japansk bomull, lettest å jobbe med.  Her er forøvrig en fin sak om både bomull og veking.
https://www.e-cigarette-forum.com/forum/threads/cellucotton-rayon-vs-japanese-cotton-koh-gen-doh.642958/ Hva angår Big Baby i Alienkitet, så går det fint an å legge i ny bomull, men det er litt irritasjon, så jeg betaler gledelig 100 kroner for 5 coiler til den. Akkurat det med å twinne opp ny spiral til coilen skulle jeg klart, for jeg lager sølvsmykker av opptwinnet tråd (viking mønster) Tror du at jeg kan bruke sølvtråd til coil? Du kunne mao. raskt fått ett navn på coiling, ettersom du har kunnskaper om tvinning som går langt utenfor den vanlige mannen i gata. Selv skulle jeg gjerne kunnet lagd mer enn simple coiler, men de ryker for meg hver gang jeg forsøker å tvinne noe interessant. Dette har jeg forsøkt en gang eller ti, men det blir ikke vellykket, så kjøper de ferdige fra Fast-tech. https://www.youtube.com/watch?v=69clzg9-mDw De andre damperne her som du nevner kjenner jeg ikke til, men Smok Alien gjør nytten for meg. Det er high-end mods som koster opp mot 3000 kroner for mod. Bedre kvalitet, om noe ryker, så går det an å få tak i reservedeler, og ikke minst, hovedårsaken til at jeg har kjøpt inn, er grunnet TPD. Mange av dagens modder vil sannsynligvis bli ulovlig å selge i Norge neste år, og da er det greit å ha.

Ja mange gode råd her, men en mod til 3000 kr, tilsvarer like mye som alt jeg har kjøpt inn så langt av ekstrakter o.l.....synes ikke det var spesielt billig disse mod.

Forstår ikke hvorfor du skal betale 100 kr. for ny bomull i coilene, når jeg skriver at de blir helt ok med eddik over natten, og deretter koking.

Sølv leder jo strøm godt, så jeg antar at det må være helt ok til coiler også, skulle vært rart å laget en selv ja.

Jeg har sølvtråd, tynn som ned til 0,7 mm - 1,5mm, å tvinne den opp er superenkelt, en tar bare den akslingtykkelsen en vil ha, og setter den i choksen på en batteridrill, fester på tråd, og tvinner.

Karten67
17.07.17 13:06
Speciale: Du kunne mao. raskt fått ett navn på coiling, ettersom du har kunnskaper om tvinning som går langt utenfor den vanlige mannen i gata

Laget en spiralfjær selv, men fikk beskjed at Omh måtte opp, for den fjæren jeg laget i sølv er langt dykkere en originalfjæren ifra fabrikant. Har vel med motstanden i tråden å gjøre antar jeg.

Speciale
17.07.17 21:49
Karten67: Ja mange gode råd her, men en mod til 3000 kr, tilsvarer like mye som alt jeg har kjøpt inn så langt av ekstrakter o.l.....synes ikke det var spesielt billig disse mod. Forstår ikke hvorfor du skal betale 100 kr. for ny bomull i coilene, når jeg skriver at de blir helt ok med eddik over natten, og deretter koking. Sølv leder jo strøm godt, så jeg antar at det må være helt ok til coiler også, skulle vært rart å laget en selv ja. Jeg har sølvtråd, tynn som ned til 0,7 mm - 1,5mm, å tvinne den opp er superenkelt, en tar bare den akslingtykkelsen en vil ha, og setter den i choksen på en batteridrill, fester på tråd, og tvinner.

Alt er hva man gjør det til. Jeg eynes det var dyrt å røyke 40 om dagen. En mod til 3000 kroner er bare 13 dager med ferdigrulla. Så når man kjøper en Alien til 4-500 spenn(+2-300 om man kjøper kit) i Norge, så er det bare 2-3 dager med sigg, og det anser jeg som rimelig tatt i betrakning hvilken skadereduksjon man får. Dog, jeg kjøper svært lite i Norge. De aller fleste norske butikkene er haier, svindlere og annet rask. Etter å ha sett noen diskusjoner på NDS på Facebook, og hørt om hvordan de behandler konkurrenter, så sitter man igjen med svært få sjapper som er aktuelle for kjøp. PgVg som du lenket til i starten, er dog ett hedelig unntak, da det kun en fra Dampoteket som jeg har hørt som har snakket dritt om de, og han er ikke troverdig.

Ift. sølv, så googlet jeg frem at det var en svært dårlig ide, fordi det er nesten ikke resistanse i sølv, og dermed umulig å coile om man ikke skal nedpå 0.01-0.02 ohm. En slik ohm ville være livsfarlig selv med rimelig sikre batterier.

Jeg betaler ikke 100 kroner for ny bomull i coilene, jeg betaler 100 kroner for 5 nye coiler, til Big Baby som er den som er i Alienkitet. Jeg har forsøkt alle tricks i boka, men en vasket coil, uavhengig av middel den blir vasket med, blir aldri som en ny coil. Men jeg bytter derimot bomullen i mine selvbygde coiler. Bomull er så billig at mitt ene kjøp av japansk bomull for 3 år siden nok holder ihvertfall i 10 år fremover.

Karten67
27.07.17 01:03
Speciale: Alt er hva man gjør det til. Jeg eynes det var dyrt å røyke 40 om dagen. En mod til 3000 kroner er bare 13 dager med ferdigrulla. Så når man kjøper en Alien til 4-500 spenn(+2-300 om man kjøper kit) i Norge, så er det bare 2-3 dager med sigg, og det anser jeg som rimelig tatt i betrakning hvilken skadereduksjon man får. Dog, jeg kjøper svært lite i Norge. De aller fleste norske butikkene er haier, svindlere og annet rask. Etter å ha sett noen diskusjoner på NDS på Facebook, og hørt om hvordan de behandler konkurrenter, så sitter man igjen med svært få sjapper som er aktuelle for kjøp. PgVg som du lenket til i starten, er dog ett hedelig unntak, da det kun en fra Dampoteket som jeg har hørt som har snakket dritt om de, og han er ikke troverdig. Ift. sølv, så googlet jeg frem at det var en svært dårlig ide, fordi det er nesten ikke resistanse i sølv, og dermed umulig å coile om man ikke skal nedpå 0.01-0.02 ohm. En slik ohm ville være livsfarlig selv med rimelig sikre batterier. Jeg betaler ikke 100 kroner for ny bomull i coilene, jeg betaler 100 kroner for 5 nye coiler, til Big Baby som er den som er i Alienkitet. Jeg har forsøkt alle tricks i boka, men en vasket coil, uavhengig av middel den blir vasket med, blir aldri som en ny coil. Men jeg bytter derimot bomullen i mine selvbygde coiler. Bomull er så billig at mitt ene kjøp av japansk bomull for 3 år siden nok holder ihvertfall i 10 år fremover

Så denne coilen:  KP Premade N80 Mohawk Aliens Coils vil passe fint til min Alien Smok 220W ?

Eller har du andre på deres side som du heller ville ha anbefalt?

Trenger ingenting annet enn bomull?....tenker på tank/glass alt vil passe?

Så PG/VG.no er ok og billig Norsk forhandler?

Hvor kjøper du Nikotinen da? Vil da helst VG basert N, smakløs 100% pur

(Innlegget ble redigert 27.07.17 01:03)

Speciale
27.07.17 02:05
Karten67: Så denne coilen:  KP Premade N80 Mohawk Aliens Coils vil passe fint til min Alien Smok 220W ? Eller har du andre på deres side som du heller ville ha anbefalt? Trenger ingenting annet enn bomull?....tenker på tank/glass alt vil passe? Så PG/VG.no er ok og billig Norsk forhandler? Hvor kjøper du Nikotinen da? Vil da helst VG basert N, smakløs 100% pur

En coil vil aldri passe på en mod. Men en coil kan passe på en tank, som sitter på en mod. Så lenge det er TFV8 Baby Beast du bruker, så vil du ikke klare å tilpasse denne coilen på den tanken, med mindre man kjøper ett rbahode til den(PGVG har ikke). Kjøper du den, så er det bare å følge denne videoen her.

https://www.youtube.com/watch?v=jRaf0sovWE0

Hvis du derimot vil gjøre det uten rbahode, så må du følge denne videoen. (Det er ikke samme tank, men samme prosedyre)

https://www.youtube.com/watch?v=IPqDFAVhFgw

Du vil se på videoene hva du trenger. På den første videoen, så bruker den en coilmaster for å sjekke ohm, men du kan bruke modden til dette, selvom jeg vil anbefale å kjøpe en sak for å sjekke ohmen utenom. (Hva angår bomull, så er det livsviktig at den er uparfymert. Utover det, så anbefaler jeg japansk bomull).

Ift. den coilen, så synes jeg prisen er helt vanvittig. Selv kjøper jeg ferdige coiler fra Fasttech.

PGVG har eiere som ikke utbasunerer dritt om andre butikker når de føler for det, og det er årsaken til at jeg anbefaler de. Prisene i Norge på damputstyr er generelt bak mål uansett, så det er sjelden noe er billig her.

Selv kjøper jeg primært nikotin hos Pink Mule eller Eciggs.se. Husk at tollvesenet kan inndra nikotin, og således anbefaler jeg aldri over 10000mg totalt eller 250 ml, per bestilling, avhengig av hva som kommer først. Jeg kjøper 100 ml 100mg, med unntak av når jeg er i Strømstad og kjøper fra eciggs over disk. 

Karten67
27.07.17 17:44
Speciale: En coil vil aldri passe på en mod. Men en coil kan passe på en tank, som sitter på en mod. Så lenge det er TFV8 Baby Beast du bruker, så vil du ikke klare å tilpasse denne coilen på den tanken, med mindre man kjøper ett rbahode til den(PGVG har ikke). Kjøper du den, så er det bare å følge denne videoen her. https://www.youtube.com/watch?v=jRaf0sovWE0 Hvis du derimot vil gjøre det uten rbahode, så må du følge denne videoen. (Det er ikke samme tank, men samme prosedyre) https://www.youtube.com/watch?v=IPqDFAVhFgw Du vil se på videoene hva du trenger. På den første videoen, så bruker den en coilmaster for å sjekke ohm, men du kan bruke modden til dette, selvom jeg vil anbefale å kjøpe en sak for å sjekke ohmen utenom. (Hva angår bomull, så er det livsviktig at den er uparfymert. Utover det, så anbefaler jeg japansk bomull). Ift. den coilen, så synes jeg prisen er helt vanvittig. Selv kjøper jeg ferdige coiler fra Fasttech. PGVG har eiere som ikke utbasunerer dritt om andre butikker når de føler for det, og det er årsaken til at jeg anbefaler de. Prisene i Norge på damputstyr er generelt bak mål uansett, så det er sjelden noe er billig her. Selv kjøper jeg primært nikotin hos Pink Mule eller Eciggs.se. Husk at tollvesenet kan inndra nikotin, og således anbefaler jeg aldri over 10000mg totalt eller 250 ml, per bestilling, avhengig av hva som kommer først. Jeg kjøper 100 ml 100mg, med unntak av når jeg er i Strømstad og kjøper fra eciggs over disk.

Takk for svar, på den siden du oppgav fra Fasttech, hvilken ferdig coil kan jeg kjøpe som passer til min Alian Smok. (da mener jeg helt ferdig med tank og alt)

Når det gjelder bomull, så har jeg som du Japansk.....kommer snart i posten:)

Ellers takk for de andre linkene, helt utrolig at de ikke kan gjøre Nikotin tilgjengelig i Norge, om målet var å få flere til å slutte å røyke. I dampform er jo ikke Nikotin i nærheten så farlig som vanlig sig. røyking

(Innlegget ble redigert 27.07.17 17:45)

Speciale
27.07.17 21:58
Karten67: Takk for svar, på den siden du oppgav fra Fasttech, hvilken ferdig coil kan jeg kjøpe som passer til min Alian Smok. (da mener jeg helt ferdig med tank og alt) Når det gjelder bomull, så har jeg som du Japansk.....kommer snart i posten:) Ellers takk for de andre linkene, helt utrolig at de ikke kan gjøre Nikotin tilgjengelig i Norge, om målet var å få flere til å slutte å røyke. I dampform er jo ikke Nikotin i nærheten så farlig som vanlig sig. røyking

Det kan jeg ikke svare på, ettersom jeg kun er 99% sikker på at du har Smok Baby Beast. Det er denne tanken du har, ikke sant?

Eller spør du om en ny tank som du kan coile selv? Eller en ny tank som bruker ferdigcoiler? Jeg blir litt forvirret av begrepsmisforståelsene du har, så jeg er usikker...

Hva angår nikotin, så kommer det snart til Norge, men det blir avgifter, og maks 20mg/10 ml. Det er hovedårsaken til hvorfor jeg hamstrer fra utlandet.

Karten67
28.07.17 10:54
Speciale: Det kan jeg ikke svare på, ettersom jeg kun er 99% sikker på at du har Smok Baby Beast. Det er denne tanken du har, ikke sant? Eller spør du om en ny tank som du kan coile selv? Eller en ny tank som bruker ferdigcoiler? Jeg blir litt forvirret av begrepsmisforståelsene du har, så jeg er usikker... Hva angår nikotin, så kommer det snart til Norge, men det blir avgifter, og maks 20mg/10 ml. Det er hovedårsaken til hvorfor jeg hamstrer fra utlandet.

Korrekt, det er den tanken ja.

Jeg vil ha en ny tank ja som jeg kan coile selv, venter i disse dagene på Japansk bomull.

Nikotin, blir av 20mg styrke ikke 100?....og da bare i 10ml?...latterlig, kommer ikke til å kjøpe den.

Speciale
28.07.17 15:21
Karten67: Korrekt, det er den tanken ja. Jeg vil ha en ny tank ja som jeg kan coile selv, venter i disse dagene på Japansk bomull. Nikotin, blir av 20mg styrke ikke 100?....og da bare i 10ml?...latterlig, kommer ikke til å kjøpe den.

Først nikotin, det er EU-regler(og vil være slik over hele EU, og det er forbudt å kjøpe nikotinholdig juice eller base fra utsiden av EU, brudd premieres med bøter fra 5000 kroner og oppover). Skal man som privatperson lovlig få tak i nikotin neste år, så er det det eneste man kan kjøpe. Det vil kun være bedrifter som produserer juice for videresalg, som får dispensasjon til å kjøpe større mengder i høyere styrke. Om det vil finnes ett svart marked? Ja, om man har de rette kontaktene, så vil det nok gjøre det. Selv kjenner jeg en juiceprodusent, så vil nok få tak i det jeg vil, uansett.

Hva angår tanker, så er det nærmest en egen bibel. Hva vil du ha? Mest mulig smak? Største skyene? Best følelse? Er høyt juiceforbruk ett tema? 

Karten67
29.07.17 10:21
Speciale: Først nikotin, det er EU-regler(og vil være slik over hele EU, og det er forbudt å kjøpe nikotinholdig juice eller base fra utsiden av EU, brudd premieres med bøter fra 5000 kroner og oppover). Skal man som privatperson lovlig få tak i nikotin neste år, så er det det eneste man kan kjøpe. Det vil kun være bedrifter som produserer juice for videresalg, som får dispensasjon til å kjøpe større mengder i høyere styrke. Om det vil finnes ett svart marked? Ja, om man har de rette kontaktene, så vil det nok gjøre det. Selv kjenner jeg en juiceprodusent, så vil nok få tak i det jeg vil, uansett.   Hva angår tanker, så er det nærmest en egen bibel. Hva vil du ha? Mest mulig smak? Største skyene? Best følelse? Er høyt juiceforbruk ett tema?

Ja en får vel bare prøve å sikre seg ett lager før disse reglene blir innført.

Pri 1 er vel smak, Pri 2 brukervennlighet. Damper vel ca. 15ml. pr. dag idag, om det blir 20-25ml, så vil det nok ikke svi så mye i lommeboka, det er jo ganske rimelig når en lager juicen selv. Og i iallefall i forhold til å røyke i pakke sig. pr.dag.

Karten67
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg